SAS Braathens gir opp priskampen

AH05

Newcomer
SAS gir opp priskampen
Av dn.no

SAS Braathens vil ikke kaste seg på priskonkurransen når Norwegian starter opp igjen sommerflygningene sine til og fra Kirkenes i juni.

Flyselskapet Norwegian starter opp igjen sommerflygningene sine til og fra Kirkenes den tjuende juni.

Widerøes kommer til å legge ut flere billige seteplasser, men SAS Braathens vil ikke være med på prisgaloppen,skriver NRK.no.

Norwegian kuttet ut tilbudet i høst, men har altså valgt å starte opp igjen ruten til Finnmark til sommeren. Prisen vil ligge rundt 400-500 kroner for en enveisbillett, ifølge Norwegian.

Widerøe vil møte tiltaket med flere rabatterte billetter i sommer, sier i nformasjonsleder Siw Sandvik i Widerøe til NRK.no

Men SAS Braathens kommer til å sitte helt rolig. Her kommer det ingen endringer i billetprisene, sier Lars Draagen, som er leder for ruteplanleggingen i SAS Braathens, til NRK.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article438664.ece
 
tja, det er vel forskjell på å "gi opp priskampen" og ikke ville være med på en priskrig (som sikkert KT hadde satt en stopper for uansett....)
 
Trenger vel ikke priskamp når en happy koster 300kr + avg. = 565 en vei ?
Prisen gjelder 6. juli.
 
Kjempebra... Med dette kommer vi fortsatt til å se positive tall fra SAS Braathens...(...og det trenger SAS konsernet!!!)
 
Men de har jo akkurat like billige billetter dit som til andre plasser Norwegian flyr, så de har jo ikke akkurat "gitt opp" krigen. Merkelig vinkling.
Men et politisk korrekt signal å sende i disse etterforskningtider.Var nok viktig at det kom en slik melding fra SAS konsernet nå. Prisen til Kirkenes er jo akkurat den samme denne sommeren som i fjor.
Men enig med EB - prisene må opp.
 
Jeg har sagt det før og sier det igjen: Jeg har aldri skjønt hvorfor SAS har følt et behov for å drive priskonkurranse med DY som har så begrenset kapasitet at det neppe kan gjøre det store innhogget i SAS Braathens sitt over-/underskudd. SAS har et "bedre" produkt i den forstand at man kan få gjennomgående priser/innsjekk og hele pakken i et stort rutenett og det skulle ikke være behov for å forsøke å konkurrere på pris med DY.

Publiserte priser er nå uansett en ting. Hvor lett det er å få tak i disse prisene er en ganske annen historie...
 
Strengt tatt er det vel media som har drevet den store priskampen. SAS Braathens har riktignok hatt mye billigere priser når de startet opp, men de har ligget over DY sine hele tida i snitt. For SAS Braathens vil heller ikke bli kjent for å alltid ha veldig dyre priser i en tid hvor pris er stort sett det er det som teller.
 
Back
Top