Originally posted by DY
Originally posted by CK
jeg regner med at valget Evenes er fordi de aller fleste kaller flyplassen for Evenes. Jeg har aldri hørt noen si de skal he en billett til Harstad/Narvik
Joda, er endel som sier det, men ikke mange.....men det er vel egentlig ikke likevel korrekt å kalle det med feil navn av den grunn. Korrekt navn synes jeg en bør tilstrebe.
Forøvrig merkelig at de andre flyselskapene bruker korrekt navn, men ikke SAS Braathens - det "norskeste" av alle. Både SAS Sverige, SAS Danmark, SAS Intercontinental, Star alliance, Norwegian, Widerøe, Avinor, OSL, NRK-tekst-TV etc klarer alle å bruke korrekt betegnelse.
Selv om de fleste fortsatt sier Biltilsynet så er alle skilt og oppføringer Trafikkstasjon.
Her gjelder å henge med i utvilingen

....og akkuerat nå henger SAS Braathens sine internettsider etter!
....I "gode gamle dager" klarte Braathens å bruke rett betegnelse, mens SAS klarte det delvis....og nå etter sammenslåing klarer de det ikke. Bare de andre SAS grp flyselskapene henger med.
Ikke akkurat noe å være stolte av.......og tenkte hjelpe SAS Braathens til å bli oppdatert med min posting....men bommet igjen. Synd.