SAS Braathens blir SAS

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Er dte noen som kjenner til oppstartsdatoen for SAS sitt "nye" service konsept.
Ryktet sier --jeg presiserer __ryktet-- at alle store endringer m h t AOC --Navn etc kommer sammen med --endring av service konsept.

Btaathens navnet samt egen AOC --vil forsvinne -sooner or later --TRO MEG:old

Originally posted by Merrilfield

Btaathens navnet samt egen AOC --vil forsvinne -sooner or later --TRO MEG:old

Jeg tror paa deg, Merrifield - om ikke av annen grunn enn at jeg haaper og tror at det paa et eller annet tidspunkt kommer noen i toppledelsen som forstaar hvor haaploest dagens konsept(er) er og at det er paa tide med en skikkelig 'samling i baann'.

....og i følge SAS BRaathens sin temadag så kommer endringene snart.

Noe er i ferd med å skje: Jeg oppdaget følgende ved søk på Wideroe.no:
(se pristype)

"Flyavgang 1 torsdag, 3. mai 2007
Avreise: 09:50 Oslo, Norge - Oslo Airport
Ankomst: 12:55 Lisbon, Portugal - Lisboa

Flyselskap: Scandinavian Airlines SK4705 Fly: Boeing 737-700

Drives av SAS Braathens
Pristype: Ny økonomi" :rolleyes:

Steg 1(?)

Uniform
Torsdag 8. februar var det en forhandling vedrørende uniformer. Resultatet av forhandlingene var at SAS Braathens nå skal bruke SAS’ regelverk. Det vil si at skjerf og slips som var produsert for SAS Braathens forsvinner. Dette betyr at uniformen vil tilsvare SAS-uniformen. Det samme gjelder reiseeffekter.
Insignia, det vil si symbolene som vinger etc., endres ikke i denne omgang. Disse følger firmanavnets skjebne.
NKF støtter denne avgjørelsen.

Selskapet vil snarest mulig komme med rutiner for hvordan endringen skal skje.
Det vil heretter kun være tillatt å bruke SAS-uniformseffekter i aktiv flytjeneste

Når det gjelder uniformen så skal SKBU fortsatt bruke SASBRAATHEN vinger og slipsnål, men det er i allefall ett skritt i riktig retning!! Det er jo nesten bare nordmenn som vet hva Braathens er så! Med en gang man kommer ut i Europa så er det ikke kjent, bortsett fra i Amsterdam da med tanke på at KLM eide en del av BU i gamle dager! Så det eneste riktige er vel å få tilbake ett rent SAS navn!

Har hatt litt e-mailkontakt med vår Fleet Chief Pilot ang. endel saker og rykter.Han bekrefter ingenting,men sier at det vil komme opplysninger "om noen uker". Det ligger i luften at det er noe på trappene!

Jeg tror ikke det kommer en dato, men en gradvis overgang hvor til slutt så er braathens navnet borte.

Når skal neste Braathens maskin inn til lakkering? Kommer`n ut med kun SAS design så har vi svaret...

det er jo kjapt gjort å bytte fra SAS Braathens til "rent" SAS-design. Den siste maskinen (en 800) jeg så hadde fått SAS Braathens-titler hadde bare en sticker.... RITSJ!

Back