SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Re: SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Mulig jeg kaster en brannfakkel nå, men kan interne stridigheter i SAS være årsaken til at slike ting skjer gang på gang? Jeg har bare så utrolig vanskelig for å forstå at bolaget ikke evner å stable nye ruter på beina. De har jo vært med en stund, de kan jo bransjen?

Er det miljøet på CPH som stikker kjepper i hjulene for denne nye ruten? Og kan tidligere fadeser (CPH-SFO, som nevnt over) være det tilsvarende men i motsatt retning?

Mulig jeg kaster en brannfakkel nå, men kan interne stridigheter i SAS være årsaken til at slike ting skjer gang på gang? Jeg har bare så utrolig vanskelig for å forstå at bolaget ikke evner å stable nye ruter på beina. De har jo vært med en stund, de kan jo bransjen?

Er det miljøet på CPH som stikker kjepper i hjulene for denne nye ruten? Og kan tidligere fadeser (CPH-SFO, som nevnt over) være det tilsvarende men i motsatt retning?

Pass deg nå før det hagler "konspirasjonsteorier" og "spøgelser" over en lav sko;)

Dette er bare trist for SAS og føyer seg inn i rekken av lanseringer som har manglet vitale elementer før åpning.

Heldig vis ser det ut til at selskapets ansatte og støttespillere her inne har vett nok til å holde kjeft og ikke bidra i diskusjonen rundt denne problemstillingen slik at den negative PR effekten nok blir minimal. Da om de får formalitetene i orden innen kort tid.

Noe ironisk i forhold til et annet selskap som i 2 dager slet med å selge billetter etter lansering av nye IC ruter, hvis bedømmelser og påstander om seriøsitet og forberedelser ikke skal gjengis.

Det burde kanskje være til ettertanke når dette skjer hos "den beste"...

... og der "forsvant" bookingen fra "Mine sider". Bookingen er der - men setevalget mitt er tatt bort og det står at de ikke finner min reise. Ringte SAS - nå booker de meg om via PEK eller PVG...

PINLIG.

... og der "forsvant" bookingen fra "Mine sider". Bookingen er der - men setevalget mitt er tatt bort og det står at de ikke finner min reise. Ringte SAS - nå booker de meg om via PEK eller PVG...

PINLIG.

Desto mer pinlig når årsaken blir presentert.....

På SAS Chat fikk jeg følgende svar:
"Vi har den desværre ikke på nuværende tidspunkt, men den kan sagtens komme igen. På nuværende tidspunkt er der ingen planer om at genskabe denne rute."

Tror desverre at noe pinlig er i ferd med å nå offentligheten når det gjelder denne lanseringen.

Desto mer pinlig når årsaken blir presentert.....

I stedet for å holde på med dette barnslige 'jeg vet hvorfor ædda bædda'-greiene, foreslår jeg at du gjør følgende:

1. Gir en forklaring.

2. Holder kjeft inntil du kan (se punkt 1)

Noen dollar i de rette lommene, så er nok plutselig alt i orden.

I stedet for å holde på med dette barnslige 'jeg vet hvorfor ædda bædda'-greiene, foreslår jeg at du gjør følgende:

1. Gir en forklaring.

2. Holder kjeft inntil du kan (se punkt 1)

Synes innleggene til Cockpitview er ganske interessante og informative, til tross for at han ikke kan være 100 % konkret. Med litt fantasi skjønner man fort hva han sikter til..

Det må være lov å spekulere, hinte og komme med synspunkter. Hvis ikke blir det fort veldig kjedelig her inne :)

Så kan folk gjerne være uenige, uten å be andre om å holde kjeft.

Synes innleggene til Cockpitview er ganske interessante og informative, til tross for at han ikke kan være 100 % konkret. Med litt fantasi skjønner man fort hva han sikter til..

Det må være lov å spekulere, hinte og komme med synspunkter. Hvis ikke blir det fort veldig kjedelig her inne :)

De uttalelsene LN-MOW siterte er i mine øyne helt verdiløse ettersom det er null informasjon dem. Dermed oppfatter jeg heller ikke hva det "hintes" til.
For meg blir det bare i retning "Tji-hi..jeg har hørt noe...knis knis"

Jeg er derfor enig med LN-MOW i at innlegg burde ha litt mere substans.

En kan selvsagt diskutere alle poster her inne og om alt har verdi eller ikke. Det det refereres til i denne saken er uansett "nyheter" som kommer ut snart men der det er for tidlig å si hva konsekvensene blir.

Men selvsagt, på generelt basis så kan vi evt velge å unngå å si noe som helst inntil alt er klart, offentlig og kan dokumenteres så får vi slutt på alle spekulasjoner og "unødvendige" diskusjoner om ruteopprettelser, -nedleggelser, rykter osv. Men er det ikke det som er litt av det interessante og gleden ved et nettforum?

Eksempelvis så vil jeg heller lese en kommentar her inne om en ny rute i emninga for så å la spekulasjonene gå i stedet for at det ingen sier noe inntil vi har offentlig informasjon eller dokumentasjon på det.

SAS sier til Bonusfeber at salge vil være i gang igjen innen to uker. Hvorfor Sykes har begynt å booke om, virker uforståelig med mindre det er publisert endringer i frekvensene ..

http://bonusfeber.no/sas-har-stoppet-billettsalget-til-hong-kong/

Pressesjefen for SAS i Danmark, Trine Kromann-Mikkelsen, opplyser til check-in.dk at det er en formell godkjenning som ennå ikke er på plass, og at de forventer å gjenoppta billettsalget innen to uker. Det opplyses ikke hvilke godkjenninger det er snakk om.

Tiltredes.

Skal vi være ærlige når det kommer til informasjon som lekkes ut på dette forumet før den når offentligheten, så er vel denne i de første rundene nesten alltid presentert med "knis knis - jeg vet noe men kan ikke si noe" eller "det bare er sånn, vent å se".

Når dette åpenbart tillates over ti-talls sider med poster for positive nyheter som for eks. ruteåpninger, får man også tåle det når det dreier seg om negative rykter. Dette selv også der hvor enkelte synes å ha følelsesmessige bånd til partene som er gjenstand for diskusjon.

Dette forumet er mye annet en ren fakta - og det er jo nettopp det som til tider gjør det interessant :)

Så var det saken da:

Jeg håper vi snart får katta ut av sekken og ser hva SK gjort for en generalbommert her!

Last edited:

Støttes! For meg som ikke jobber i bransjen er disse postene med på å holde liv i forumet. Vi trenger både Cocpitview, SQ321 og LN-MOW 'ere på dette forumet!

<mod>
La oss diskuterte saken og ikke forumet eller brukere i denne tråden ;-)
</mod>

Noen dollar i de rette lommene, så er nok plutselig alt i orden.

Litt usikker på om jeg her skal le eller gråte....

Snakket du om Biman Bangladesh eller Scandinavian airlines?
En oppfordring til korrupsjon tror jeg neppe er i samsvar med hvordan SAS ønsker å fremstå eller ser på som naturlig løsning, for å si det mildt!

Ei er heller "penger i noens lommer" løsningen på det SAS venter på å få avklart.

Back