SAS best på trøbbelhåndtering

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
SAS best på trøbbelhåndtering

SAS sliter tungt økonomisk, men jobbreisende mener flyselskapet er desidert flinkest til å håndtere trøbbel

Den årlige undersøkelsen blant over 11.000 kunder av reisebyråkjeden Berg-Hansen, signaliserer at folk på jobbreise er rimelig godt fornøyde med kvaliteten hos de fire flyselskapene som opererer innenriks i Norge. Som ifjor ligger SAS litt foran Widerøe og Norwegian, skriver Dagens Næringsliv.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1807769.ece?WT.mc_id=dn_rss

Re: SAS best på trøbbelhåndtering

Det er rett og slett imponerende å se hva SAS har fått til i en økonomisk meget vanskelig tid. De ansatte står virkelig på for å levere et bra produkt - særlig er punktligheten noe jeg og mange mange andre setter stor pris på - og som til slutt man er villig til å betale en del ekstra for også.

Og mye av denne servicen utføres av SGS som ledelsen helst ikke vil ha i sine rekker

Og mye av denne servicen utføres av SGS som ledelsen helst ikke vil ha i sine rekker

Jeg satt akkurat og tenkte på at jeg skulle slenge noen ord i tråden her om at enn så mye jeg liker å hate SAS så er faktisk SAS flink med å være på banen når ting ikke går helt etter skjema, og det var det samme som slo meg, de delene av SAS jeg har et knirkefritt forhold til er vel i hovedsak SGS. :)

Stå på :)

-A

Du har vel et knirkefritt forhold til SGS så lenge du ikke har priority tag på deg ;)

Ellers helt enig i at SAS/SGS gjør en bra jobb også når det er forstyrrelser.

Du har vel et knirkefritt forhold til SGS så lenge du ikke har priority tag på deg ;)

Ellers helt enig i at SAS/SGS gjør en bra jobb også når det er forstyrrelser.

Det der med pritag kommer litt i samme kategori som plast og folie på IC-maten, et tegn på at noen ikke er våken i timen, men ikke noe verden går under av. Litt som en frøken på 05400 i dag mente helt bestemt at som EBG så var jeg garantert upgrades på Radisson... osv. :)

-A

SGS har lang rutine og erfaring med uregelmessigheter og utnytter også ny teknologi til å løse uregelmessigheter enklest mulig.

Neste skritt blir 'override-button' for dårlig vær og instant repair av tekniske problemer. Vi jobber med mye spennende her i WIAS. ;)

SGS har lang rutine og erfaring med uregelmessigheter og utnytter også ny teknologi til å løse uregelmessigheter enklest mulig.

Neste skritt blir 'override-button' for dårlig vær og instant repair av tekniske problemer. Vi jobber med mye spennende her i WIAS. ;)

Instant repair er jo gammelt nytt LN-MOW, Airline Manager på FB har jo det;)
Fra spøk til alvor, ikke alt går på skinner i SGS/SAS heller, hadde en meget bedrøvelig opplevelse i sommer på vei hjem fra FCO....

Jeg foreslår at vi lar SAS klanen få denne MD11. Til nå i år har det vært 353 Norwegian dager, jeg klarer å svelge at de får inn 3 dager på slutten av året;)

Til nå i år har det vært 353 Norwegian dager, jeg klarer å svelge at de får inn 3 dager på slutten av året;)

Du mener vel 353 dager med Norwegian problemer..
Var innom å sjekka punktligheten fra OSL i går.
7 avganger på både SK og DY ... og ikke veldig overraskende at DY hadde en punktlighet på 14 !!!! JA 14 prosent. :wow:
6 av 7 fly forsinka, mens SK hadde 7 av 7 på rute .... kanskje det var denne ekstra lange flytiden som Norwegian har innført til de reisendes beste som var årsaken ???

Fortsatt god jul, og kanskje et bedre godt nytt år. ;)

Instant repair er jo gammelt nytt LN-MOW, Airline Manager på FB har jo det;)
Fra spøk til alvor, ikke alt går på skinner i SGS/SAS heller, hadde en meget bedrøvelig opplevelse i sommer på vei hjem fra FCO....

Så utrolig raus du var på julekvelden da ...

Har aldri sagt at alt går på skinner med IRR-håndtering. Men man bruker ny teknologi til å bli bedre og det skjer mye på den fronten om dagen.

Mitt inntrykk er at hvor bra de enkelte selskapene løser problemer varierer veldig. Spørsmålet er om dette er pga rutiner i selskapene eller den enkelte medarbeiders service innstilling. Alle selskapene vil slik jeg opplever det, drive mest mulig skadebegrensning.
Er det noen på forumet som vet hvilke rutiner de enkelte selskapene har i slike tilfeller?
Samtidig må jeg si at jeg er imponert over SAS sin punktlighet.

Mitt inntrykk er at hvor bra de enkelte selskapene løser problemer varierer veldig. Spørsmålet er om dette er pga rutiner i selskapene eller den enkelte medarbeiders service innstilling. Alle selskapene vil slik jeg opplever det, drive mest mulig skadebegrensning.
Er det noen på forumet som vet hvilke rutiner de enkelte selskapene har i slike tilfeller?
Samtidig må jeg si at jeg er imponert over SAS sin punktlighet.

Her er du inne på kjernen i saken. Det er klart at rutiner i selskapet har mye og si men til syvende og sist er det den enkelte medarbeiders serviceinnstilling og evne til og løse problemer som avgjør om et tilfelle oppleves som flott service eller ikke av kunden ( passasjeren ). Det var her det skortet med min opplevelse av SAS/SGS FCO-OSL-TRD.

Vi skal ikke mange årene tilbake i tid før överskriften på tråden var Norges mest ironiske.....

Derimot er det jo flott at SAS har fått tingene i orden . Dette er noe de reisende legger merke til!

Da er det bare leit at SAS ikke bruker dette i sin markedsføring!

Jeg har selv vært med på å svare i denne undersøkelsen, og mitt inntrykk både som jobb- og fritidsreisende er at SAS er gjennomgående bedre både på punktlighet og på irr-håndtering enn Norwegian. Men det skal sies at irr-håndtering heldigvis ikke er noe jeg opplever særlig ofte - derimot er punktligheten noe jeg har måtte gjøre meg erfaringer med.

Her er du inne på kjernen i saken. Det er klart at rutiner i selskapet har mye og si men til syvende og sist er det den enkelte medarbeiders serviceinnstilling og evne til og løse problemer som avgjør om et tilfelle oppleves som flott service eller ikke av kunden ( passasjeren ). Det var her det skortet med min opplevelse av SAS/SGS FCO-OSL-TRD.

Den gang da, hver gang når , men hjem kom dere ;)
http://forum.scanair.no/showpost.php?p=401969&postcount=11

Mitt inntrykk er at hvor bra de enkelte selskapene løser problemer varierer veldig. Spørsmålet er om dette er pga rutiner i selskapene eller den enkelte medarbeiders service innstilling.

Etterhvert som dette blir mer og mer automatisert, vil man bli mindre og mindre avhengig av 'dagsformen til enkeltpersoner' - for å forenkle det en smule. Dermed vil personalressurser bli frigjort til å ta seg av de få som trenger spesialoppfølging og totalopplevelsen vil totalt sett bli bedre.

Det er mange selskaper og tjenesteleverandører som jobber med løsninger på dette feltet, og IATA jobber også med en standard på området.

Jeg reiste til ARN i går med SK 1484 kl 1820L og reisefölget mitt hadde bilett med DY 37 ettellerannet. Etter planen skulle DY gå 10 min etter oss. Etter planen... Vi ble 10 min forsinket grunnet 20 pax som ikke mötte opp, mens DY 37.. ble 45 min forsinket. Sa ironisk til reisefölget at hun måtte sende en sms hvis flyet ble forsinket..

Men er det noen som vet hvorfor de ble så fryktelig forsinket?

Etterhvert som dette blir mer og mer automatisert, vil man bli mindre og mindre avhengig av 'dagsformen til enkeltpersoner' - for å forenkle det en smule. Dermed vil personalressurser bli frigjort til å ta seg av de få som trenger spesialoppfølging og totalopplevelsen vil totalt sett bli bedre.

Men på den annen side så fører automatisering til mindre folk bak skranker og telefoner, så når kaoset oppstår er det færre folk som kan stå i frontlinjen å rydde opp enn tidligere.

Back