SAS avganger i desember

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg skal fly OSL-BGO søndag 20.desember, og har nå fått beskjed om at jeg er flyttet fra 12:50 til 13:40 flyet. Etter å ha sjekket, ser jeg at dette er første flyet den dagen. Sjekket litt til og ser at hele den uken, så er de to første flyene 08:00 og 13:40. Deretter går de tett som haggel. Hva skjer? Gir SK fra seg hele morgenmarkedet eller er det noen feil i rutetabellen?

SAS har vel aldri vært "store" på søndager før kl 13 - med unntak av IC-feeding ruter. Dette bekreftes vel også hvis man sjekker tilfeldige søndager i høst - tidligste avgang jeg fant på OSL-BGO var 12:50 en søndag i september, noe som samsvarer med mitt inntrykk de gangene jeg har flydd tidlig OSL-BGO på søndager. Da har jeg utelukkende endt opp med DY. Kanskje det er en fagforeningsgreie at de kabinansatte skal slippe å stå opp så tidlig om søndagen? ;)

De hadde 12:50 20.des også, men den ble kuttet nå i uken. Det var den avgangen jeg hadde. :)

Det som egentlig er mer interessant, er hvordan de kan leve med kun en avgang før 13:40 hele uken før. Dette er ikke akkurat gull for de som skal reise i forretningsøyemed mellom Norges to største byer. Godt jeg er på ferie da i hvert fall!

Det som ikke er så morsomt, er at jeg nå må vente 4,5 timer på OSL etter ankomst med CO. Når jeg booket turen var denne ventetiden ca. 1 time kortere, og det var i lengste laget det også. Hadde jeg visst dette, så er det SVÆRT tvilsomt at det hadde blitt denne ruten i det hele tatt i utgangspunktet. :(

Det som egentlig er mer interessant, er hvordan de kan leve med kun en avgang før 13:40 hele uken før. Dette er ikke akkurat gull for de som skal reise i forretningsøyemed mellom Norges to største byer.
Og den uka begynner vel juletrafikken å ta seg opp også.

Kanskje det er en fagforeningsgreie at de kabinansatte skal slippe å stå opp så tidlig om søndagen? ;)

Søndager, etter Lørdager er dag med begrensninger så klart :p

Men litt rart at de drar ned allerede fra 14.12.

Ellers så er det vel roligere på biz siden mand 21 og tirsdag 22 vil jeg tro.

SAS har vel aldri vært "store" på søndager før kl 13 - med unntak av IC-feeding ruter. Dette bekreftes vel også hvis man sjekker tilfeldige søndager i høst - tidligste avgang jeg fant på OSL-BGO var 12:50 en søndag i september, noe som samsvarer med mitt inntrykk de gangene jeg har flydd tidlig OSL-BGO på søndager. Da har jeg utelukkende endt opp med DY. Kanskje det er en fagforeningsgreie at de kabinansatte skal slippe å stå opp så tidlig om søndagen?[/U] ;)

Jepp....:drunk: det var sånn det var :drunk:

Back