• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS August trafikktall

Someone

Moderator
Medlem
SAS slapp sine Augusttall i dag, om markedet reagerte ihvertfall positivt

http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=2563111&fn=wkr0006.pdf
· SAS Group's capacity (ASK) was up by 11.7% as capacity was increased on leisure routes to southern Europe.
· The Group's traffic (RPK) increased by 10.3%.
· The SAS Group's load factor decreased by 1.0 p.u. to 77.8%.
· SAS Group carried 2.4 million passengers in August, up 3.3% vs last year.

Group market trends, RASK and yield development
One of SAS' strategic objectives is to create necessary operational conditions, in terms of costs and flexibility, to more effectively compete also in the growing leisure market.SAS major restructuring plan (4XNG) enables SAS customers,even during holiday periods, to fly with SAS to competitive prices. The traffic development in August shows that SAS delivers according to its plan with traffic growth rates particularly strong on European and intercontinental routes.

In line with SAS guidance, currency adjusted yield (Scandinavian Airlines) in July 2013 was down 1.6% and RASK was down 8,2% versus previous year. In August 2013, the change in yield and RASK vs. last year is also expected to be negative due to the increased number of longer leisure routes during the holiday season.

Overall, the market develops according to SAS expectations. Despite the fact that the yield environment has been somewhat more stable in 2013, the SAS Group continues to predict a negative RASK trend for the full financial year 2012/13. The capacity increase for the financial year 2012/13 is expected to be approximately 5-6%.
 
Sterk økning på Europa-ruter fra Norge og Sverige. Det hadde vært interessant å vite litt mer om økonomien i disse, siden SAS konsekvent har vært billigere enn Norwegian de gangene jeg har bestilt billetter.
 
Back
Top