SAS åpner ny rute mellom Stavanger og Paris

Re: SAS åpner ny rute mellom Stavanger og Paris

Utrolig hvor mye SAS satser nå fortiden. Spennende

Kanskje ikke så dumt å satse andre steder. SVG-CDG-SVG var greit nok belagt, men ikke alltid.
Nå trakk vel DY seg og ut av SVG-ORY-SVG, sikkert av en grunn

SAS legger ned Stavanger -Paris med umiddelbar virkning skriver Aftenbladet i dag, den må ha gått svært så dårlig

SAS legger ned Stavanger -Paris med umiddelbar virkning skriver Aftenbladet i dag, den må ha gått svært så dårlig

En kollega hadde bestilt en langhelg i Paris med denne avgangen (fredag-mandag) og betalte 1400,- i begynnelsen av august. Med slike priser i sommerferien kan det tyde på at salget ikke kan ha vært så veldig bra.

Det er nok ikke lett å få det til å fungere med kun to avganger i uka. Nå har SAS prøvd SVG-CDG flere ganger uten hell.

De kunne ha brukt CRJ900 på denne ruten. Jeg fløy og med denne ruten i april med Boeing 737-600. Da var det vel sikkert 60 pax til CDG og 45 pax hjem over. Det var 2 pax og en baby til CDG og kun meg selv tilbake til SVG i SAS Plus. Var der en lang helg. Jeg mener at SAS burde i hvert fall hatt denne ruten ut oktober bare for å teste ut ruten skikkelig. Det er en dårlig unnskyldning å skylde på seteavgiften og at det ikke er mange personer som har booket flybilletter mellom SVG og CDG (direkte) i mange måneder på forveien. Oljekrisa og får vel skylden. Færre folk som reiser nå og strammer litt inn nå. På generell basis leste jeg en plass at 1/3 pleier å booke reiser mer enn 3 uker på forveien, 1/3 mellom 1-3 uker på forveien og 1/3 under 1 uke på forveien når det gjelder reise.

De kunne ha brukt CRJ900 på denne ruten. Jeg fløy og med denne ruten i april med Boeing 737-600. Da var det vel sikkert 60 pax til CDG og 45 pax hjem over. Det var 2 pax og en baby til CDG og kun meg selv tilbake til SVG i SAS Plus. Var der en lang helg. Jeg mener at SAS burde i hvert fall hatt denne ruten ut oktober bare for å teste ut ruten skikkelig. Det er en dårlig unnskyldning å skylde på seteavgiften og at det ikke er mange personer som har booket flybilletter mellom SVG og CDG (direkte) i mange måneder på forveien. Oljekrisa og får vel skylden. Færre folk som reiser nå og strammer litt inn nå. På generell basis leste jeg en plass at 1/3 pleier å booke reiser mer enn 3 uker på forveien, 1/3 mellom 1-3 uker på forveien og 1/3 under 1 uke på forveien når det gjelder reise.

Denne ruten har delvis gått med CRJ på slutten, og selv det var ikke nok. Tjener man ikke penger eller kan kapasiteten settes inn der man tjener mer penger (les norsk innenriks) så et det eneste fornuftige å gjøre

De har prøvd her før, og det samme med Air France. Det eneste overraskende er at de forsøkte nok en gang, ikke at den var en fiasko

Det skyldes vel rutetidene, har vært vært 2 helger i Paris i vinter/vår og har valgt via OSL og CPH for å få mer ut av tiden i Paris.

Back