SAS annonserer på Spotify

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS annonserer på Spotify

Flyselskapet skal nå kjøpe opp reklametid på musikktjenesten Spotify, og siden gi den bort slik at reklameavbruddene minsker.

Byrået Daddy, som har hånd om SAS digitala kommunikation, ville gjøre noe nytt på SAS-konseptet: Ta hånd om din tid, og resultatet ble oppkjøp av reklametid på Spotify

sasspotifyreklame%20fra%20resume.se.jpg

http://www.travelnews.no/Fly1/SAS-med-ny-markedskampanjeide-/

Re: SAS annonserer på Spotify

Denne hadde jeg sansen for :) Hvem er målgruppen for kampanjen? Innbiller meg at det er en yngre garde som utgjør den største brukergruppen til Spotify.

..tja, si ikke det - min sjef er en storbruker av Spotify, og han er strax 50...

Alle aldersgrupper bruker Spotify. Har faktisk inntrykk av at mange "opp i åra" har sansen for den fordi det er så lett å få tilgang til all slags musikk.

Uansett hvem som bruker Spotify og ikke så er den et fint og morsomt tilskudd til kampanjen SAS kjører om dagen!

Skikkelig kul kampanje, spør du meg. Det er så oppriktig formidling av budskapet: din tid betyr noe for oss, derfor er denne reklamen kortere. Og «alle» bruker Spotify, i alle fall de med litt større teknologi-interesse enn gjennomsnittet.

http://twitter.com/andrev/status/1957508240 :-)

/me har allergi for både html-irc (twitter) og mmog-itunes (spotify). Men jeg er litt over middels interessert i teknologi. :)

-A

Jeg sliter litt med å se nytten av twitter, bortsett fra å koble et navn til nick :)

Morsom sak. Virker som dette er en del av et større bilde der SAS vil vise at de er opptatt av at vi skal bruke mindre tid på venting i forbindelse med reising. Sammen med fokus på regularitet og punktlighet tror jeg vi begynner å se konturene av hva CoreSAS har tenkt å satse på.

Spotify er genialt. Jeg bruker det hele tiden. Mulig de har brukere i alle aldersgrupper, men jeg tror hovedtyngden er ungdom.

Spotify har jo en masse for seg (sier jeg som ikke bruker det...:p), men Twitter har jeg aldri catchet - har fått det for meg at det er Facebook minus alt unntatt statusoppdateringene?

Dette betyr at mengden slitsomme svensker som maser om hip hop og r'n'b på spotify går ned? TAKK SAS! Dette går nok rett hjem hos oss fattige studenter som ikke har råd til å ... *host* kjøpe musikk :) Kanskje vi spanderer en ekstra hundrelapp eller to og flyr med SAS nå?

Hmmm... nå bruker jeg Spotify hver eneste dag, men har enda ikke sett eller hørt noen reklame for SAS.

Last edited:

Du har vel kanskje den betalte utgaven av Spotify uten reklame, Stian?
Ja, dette var genialt av SAS.

Back