• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS and Thai expand code-share agreement to include Thai nonstop flights Scandinavia

Søkte på litt tilfeldige datoer i sommer OSL-BKK. På Codeshare hos sas er prisen 4978 med 2700 EB-poeng, mens samme datoer hos TG på samme flight er kr 8881,- uten poengopptjening. Nå har jo aldri TG vært så flinke å legge tilbud på web, men likevel..
 
Hva vil dette ha å si for samarbeidet med SQ? Gir jo mer mening med TG som har flere ruter til Skandinavia.

Ingenting, da det er forskjell både på samarbeidsavtale (JV vs Codeshare) og hva som er målet med de.

Som SAS selv sier:

Det omfattende joint-venture med Singapore Airlines kan fint gå hånd i hånd med det nye udvidede codeshare-samarbejde med Thai Airways, fastslår SAS

”Samarbejdet med Thai har initialt fokus på trafikken til Bangkok og det øvrige Thailand. Samarbejdet med Singapore Airlines har fokus på direkte fly til Singapore og beyond-trafik,”

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=74002
 
Finner reiser på SAS ut av OSL og CPH, men når jeg søker med KRS som avreisested får jeg ikke opp noenting. Er ikke det litt merkelig da??
 
Hva innebærer det i praksis at rutene til Singapore ikke bare er code-share med at de kjøres som joint-venture? Har det noen betydning for meg som passasjer (f.eks ved at det regnes som SAS-metal)?
 
Det betyr vel bare at man får gjennomgående billetter, og at de også kan bestilles gjennom sas sine hjemmesider.

Sånn utover det er det vel noe med at man deler kostnader og inntekter på de avgangene som er codeshare. Men det er vel en annen og lengre historie hvordan dette henger sammen.
 
Det er vel først og fremst at man deler kostnader og utgifter på de rutene det gjelder. Det gjør nok at begge ønsker at rutene blir solgt og da er tilgjengeligheten viktig.
 
Back
Top