SAS and Singapore Airlines to strengthen partnership

Ser vi her grunnen til at AY trapper ned SIN og at Interline avtaler med BA avsluttes.
Skal SK satse mer på sine egne i *aliansen ,er det også noe på gang med Atlantic + snart tro.
 
SAS og SQ øker code-share sammmarbeidet.

http://airlineroute.net/2013/05/20/sqsk-codeshare-may13/

Singapore Airlines / SAS Expands Codeshare Operation
by JL
Update at 1100GMT 20MAY13

Singapore Airlines starting today (20MAY13) expands codeshare partnership with SAS, which sees “SQ” coded flight numbers appearing on additional 19 routes operated by SAS, covering Scandinavia, Northern Germany, Poland, Finland and Lithuania. SAS’ “SK” code is appearing on SIA service to Australia and New Zealand.

Singapore Airlines operated by SAS (SQ2670 – 2769 Series)
Copenhagen – Aalesund
Copenhagen – Bergen
Copenhagen – Berlin Tegel
Copenhagen – Gdansk
Copenhagen – Gothenburg
Copenhagen – Hamburg
Copenhagen – Palanga
Copenhagen – Poznan
Copenhagen – Stavanger
Copenhagen – Trondheim
Copenhagen – Turku
Copenhagen – Vilnius
Copenhagen – Warsaw
Copenhagen – Wroclaw
London Heathrow – Copenhagen
London Heathrow – Gothenburg
London Heathrow – Oslo
London Heathrow – Stavanger
London Heathrow – Stockholm

SQ already codeshares with SAS on following routes:
Copenhagen – Helsinki
Copenhagen – Oslo
Copenhagen – Stockholm

SAS operated by Singapore Airlines (SK8001 – 8039 Series)
Singapore – Auckland
Singapore – Brisbane
Singapore – Melbourne
Singapore – Perth
Singapore – Sydney

SAS already codeshares with SQ on following routes:
Singapore – Bangkok
Singapore – Copenhagen
 
Bra, men det går ikke an å booke på SAS.no. "SYD" = Ingen match funnet.

Det fungerer fint her. Koster i overkant av 30.000 kr. t/r Oslo-Sydney i fleksibel business class, ikke så verst til å være SQ.
 
SAS og Singapore øker nå codeshare samarbeidet og flere SAS ruter får SQ-rutenummer

http://airlineroute.net/2016/03/07/sqsk-codeshare-s16/
Singapore Airlines starting 27MAR16 will further expand codeshare partnership with SAS, as SQ code will be placed on additional 17 routes across Europe. Planned new codesare routes as follow

Itillegg til 10 ruter ut fra CPH beregnet for feed til deres CPH-SIN flight, så er det også inngått codeshare på OSL og ARN til AMS/CDG/LHR, samt SVG-LHR. Det betyr også at de også går kraftigere inn for og feede andre ruter fra Europa til SIN, og ikke bare CPH-ruten
 
Nekter sas fortsatt og feede en evt rute fra OSL og/eller ARN eller har de gitt seg på det tullet siden de feeder andre ruter fra europa
 
Nekter sas fortsatt og feede en evt rute fra OSL og/eller ARN eller har de gitt seg på det tullet.

ARN-SIN er jo en fremtidig rute, som SAS og Singapore officielt har bekræftet, at de har i sinde at etablere, hvis markedet og kapaciteten tillader det.
 
ARN-SIN er jo en fremtidig rute, som SAS og Singapore officielt har bekræftet, at de har i sinde at etablere, hvis markedet og kapaciteten tillader det.

Jeg hadde nok ikke lagt alt for mye i den "avtalen" SAS og SQ inngikk om en fremtidig ARN rute. De er visst ikke helt enige om hva som er best for det nordiske markedet og det er nok noen interessekonflikter som må løses.

Vi får se.
 
Ser ut som dette er avlyst og de begrenser seg til code-share til/fra CPH

http://airlineroute.net/2016/04/08/sqsk-codeshare-s16update2/

Tilbake igjen nå. Litt sent for min del, som har separat booking BGO-AMS og AMS-SIN (må jo fly A350 ;) )

Singapore Airlines this week expands codeshare network coverage with SAS, covering additional routes to Scandinavia. Planned codeshare routes effective from 27JUN16 as follow.


Singapore Airlines operated by SAS
Amsterdam – Copenhagen
Amsterdam – Oslo
London Heathrow – Oslo
London Heathrow – Stavanger
London Heathrow – Stockholm Arlanda
Paris CDG – Copenhagen
Paris CDG – Oslo
Paris CDG – Stockholm Arlanda

Note these routes previously scheduled to commence in Late-March 2016.
 
Tilbake igjen nå. Litt sent for min del, som har separat booking BGO-AMS og AMS-SIN (må jo fly A350 ;) )

KLM og Singapore har avtale for å selge gjennomgående billetter. Så det skulle vært mulig å funnet BGO-AMS-SIN som gjennomgående billett. Bare til info ;)
 
Beklager at jeg henter frem gammel tråd uden noget nyt, men:

Oprindeligt blev det sagt, at SAS og SIA på sigt skulle flyve ruten i fællesskab, men at SIA i starten ville stå for dette, da SAS ikke rådede over ledigt materiel.


... Hvad tænker I om dette, nu hvor SAS står på tærsklen til en større flådeudvidelse og i øvrigt skal omrokere i forbindelse med flytning af HKG-ruten?

Jeg synes i øvrigt at det er mærkeligt, at SAS ikke ser Singapore som en egen destination (ref. deres kort over destinationer i seneste udgave af Scanorama eller hvad magasinet hedder), når nu de flyver ruten i JV.
 
Enig! Det har vært merkelig stille etter at det ble annonsert JV med SIA for noen år tilbake. Trolig ønsker SAS å benytte A350 på en slik strekning og derfor avventer til disse blir levert.

Personlig mener jeg SAS første direkte rute østover fra OSL bør være til SIN, evt til PEK. Men dette skjer neppe før de første A350`ene er i flåten.
 
Back
Top