SAS and Icelandair enter code-share agreement

Litt OT, men får EBG som reiser med SAS KEF-OSL loungetilgang på KEF? (evt. og EBG som reiser med FI?)

Ja, selvfølgelig. SAS har såkalt kontrakslounge/tredjepartslounge på de destinasjonene det ikke er SAS/Star Alliance Lounge.

Jeg nerdet over en liten mail til Icelandair i går med noen sprøsmål og fikk følgende svar: (moderator - bare slett dette hvis det ikke er riktig å quote en mail til meg)

Icelandair Saga Club and SAS EuroBonus are planing to start a partnership later this year. If we lend an agreement that partnership will be limited to certain European routes. Nothing has been signed yet. But it is definite that our transatlantic routes will not be included in the partnership. Neither will the partnership include service benefits to each airline elite members, i.e. SAS Gold members will not enjoy any special benefits on Icelandair - and vice versa.

Det ga jo ikke de store forskjellene - og jeg får jo inntrykk av at man ikke får noen EB poeng på en US tur.

Det ga jo ikke de store forskjellene - og jeg får jo inntrykk av at man ikke får noen EB poeng på en US tur.

Det var vel slik ca sånn det var sist gang de samarbeidet også hvor man fikk ekstrapoeng på ruter mellom Skandinavia og Island, men ikke noe mer

Early 2011, Icelandair will also become a partner of SAS' frequent flyer program EuroBonus, whilst SAS becomes a partner of Icelandair's Saga Club.

Er det noen som har info om dette? Live chat på SAS.no hadde ikke peiling, og heller ikke i en tråd på flyertalk er det noen som har kunne bekrefte om/når EB-opptjening på Icelandair kan skje.

Noen som vet hvordan progressen er med Eurobonus? Finner intet på hverken sas.no eller flysas.com

Back