SAS - Amex, Diners eller Mastercard ?

Hvilket SAS kort anbefaler du?

• Amex

Votes: 20 60.6%
  • Diners

Votes: 8 24.2%
  • Mastercard

Votes: 5 15.2%

• Total voters
    33
Re: Eurobonus - Mastercard eller Diners?

Gleder meg til SAS EuroBonus American Express kommer til Norge ... da blir det enda mer poeng for pengene!

Uten tvil Diners Club kortet - på grunn av loungene som nå har kommet opp i over 130 stykker og antallet øker.

Var på AMS 25. oktober, og der har de begynt å ta betalt for Diners Lounge - ca €18 :cry:
...og jeg som skaffet meg Diners kort bare for å kunne "lounge" etter en tur over dammen.

Det nye er en ID-forsikring - dvs forsikring mot tyveri av dine personlige opplysninger.

GlobeCard er et MasterCard (...noe i og for seg også Eurocard er)

Var på AMS 25. oktober, og der har de begynt å ta betalt for Diners Lounge - ca €18 :cry:
...og jeg som skaffet meg Diners kort bare for å kunne "lounge" etter en tur over dammen.

Ja, jeg ble også veldig skuffet etter et besøk der nylig. :angry:.

Pussig, i lista over DC lounges finner jeg ikke AMS ?? Er det andre lister andre steder ?

Mulig MAS loungen ikke lenger er en 'offisiell' DC-lounge, og at det er derfor de nå tar seg betalt. Synd.

Nå kan det legges til her at man fra 1. januar 2010 får 15 Ekstrapoeng (før 10) for hver hundrelapp på SAS EuroBonus Diners...

Får håpe de setter opp til 15 på MasterCard også!

Det blir 10 på MasterCard og 15 på Diners Club...

Det blir 10 på MasterCard og 15 på Diners Club...

Hm, må se til å få en kode jeg husker på Dinerskortet nå. Ingen planer om et kort med flere fordeler slik som i Finland (men samme farge)?

Hm, må se til å få en kode jeg husker på Dinerskortet nå. Ingen planer om et kort med flere fordeler slik som i Finland (men samme farge)?

Bestilte et EB MasterCard i forrige uke (som nyutdannet er jeg tydeligvis ikke kredittverdig nok for Diners :p) og i dag fikk jeg et brev om at jeg kunne velge kode før kortet blir produsert ved å ringe en automatisk telefon. Meget bra tilbud, det blir nok koder å holde styr på etterhvert. Tilbys dette ved produksjon av Diners-kort også?

Bestilte et EB MasterCard i forrige uke (som nyutdannet er jeg tydeligvis ikke kredittverdig nok for Diners :p) og i dag fikk jeg et brev om at jeg kunne velge kode før kortet blir produsert ved å ringe en automatisk telefon. Meget bra tilbud, det blir nok koder å holde styr på etterhvert. Tilbys dette ved produksjon av Diners-kort også?

Nope, skjønner ikke hvorfor. Systemet til master er genialt.

Semi OT, men er det noen som vet betingelsene på American Express SAS kortene for bedrift? Fikk inntrykk at privatkortene i Sverige var 20/100?

bumper denne,

Hvordan er det med antall brukersteder for Mastercard vs. Diners i Norge og ellers?
Kan man bruke Dinserskortet like mange plasser som de tar MasterCard?

Tenker å kvitte meg med Mastercardet jeg har og heller få Diners... Men da er det jo viktig at kortet kan brukes, ellers er jo ikke de ekstra poengene per hundrelapp noe mer verdt...

Hvordan er det med antall brukersteder for Mastercard vs. Diners i Norge og ellers?

Enkelt og greit: nei

Å satse på Diners som eneste kort er etter min mening dumt. Da må du ofte opp med Visa eller Bank Axept

bumper denne,

Tenker å kvitte meg med Mastercardet jeg har og heller få Diners... Men da er det jo viktig at kortet kan brukes, ellers er jo ikke de ekstra poengene per hundrelapp noe mer verdt...
Til tross for høyere opptjening har jeg selv droppet Diners, da Mastercard har mye større bruksområde i Norge.

En annen ting, ihvertfall med mitt kort, er at Diners har en irriterende evne til å "sperre" seg selv...ved f.eks. flere like uttak. Dette skjer ikke med Mastercardet. Skulle bestille 3x DM poeng, og Diners kortet slo seg totalt vrangt etter første bestilling. Ble ikke godkjent. Måtte ta de to neste med Mastercardet. %%#%#& irriterende!

Hva er egentlig greia med at det står at norske medlemmer må betale 125 per lounge besøk. Er det noen måte å snike seg rundt dette på?

Tror de har startet å ta betalt i nesten alle land nå. I Se og Dk får du vel ett besøk gratis pr 10000 kr omsatt på kortet.

Forbereder shopping på Diners i helgen. Tidligere fantes det en liste over brukersteder på hjemmesiden deres, nå står det bare ført opp noen kjeder der ( Norgesgruppen, Varner, Elkjøp). Noeen som vet om den gamle søkbare listen fortsatt ligger gjemt noe sted?

Back