• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS 734 med winglets?

Scandinavian

ScanFlyer Gold
Var en tur på Flesland i dag, og mener bestemt jeg så LN-BRE med winglets, bør jeg sjekke synet eller har de begynt å sette på winglets på 400 modeller også?

Tror nok du bør sjekke synet. B734 er, sist jeg hørte, ikke sertifisert for winglets ;)

Scandinavian, har du vurdert at B-en er en R egentlig, og da blir det LN-RRE og en 737-800 med winglets

Hvis dette var ca. 10:30 i dag, så kan jeg bekrefte at -RRE var på BGO. Den sto ved siden av mitt WF fly.

Winglets for classics er vel generelt lite utbredt (Kjos er vel snarere et unntak som bekrefter regelen?)

Det begynner å bli en del ... særlig 733 .. Southwest og CO er nok de største .. 735 er litt mer sporadisk.

Det begynner å bli en del ... særlig 733 .. Southwest og CO er nok de største .. 735 er litt mer sporadisk.

Har ikke peiling på hvor mange 733 Southwest har som er utstyrt med winglets, men det begynner jaggu å bli ganske mange. Continental har de på noen av 735 flyene sine også, ser både WN 733w og CO 735w her i PHX regelmessig. Den 735'en ser litt snodig ut med winglets spør du meg. Har ikke sett winglets på 735 maskinene til WN, og tror ikke de kommer heller. Leste vel ett eller annet sted at de er på vei ut av WN flåten.

Back