• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sånt irriterer meg

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Sånt irriterer meg

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article632464.ece

For det første bruker man styrte akkurat som prisene skal synke 50% og mer. For det annet tror jeg ikke han skjønner at små avgiftskutt har minimal betydning for en billett i de fleste sammenhenger. Vi snakker vel i størrelsesorden 35-30 kr?

I tillegg er vel utviklingen slik at ikke alt tyder på at prisene vil gå nedover. Og det er jo faktisk slik at det finnes mange forskjellige priskategorier. Laveste pris, mer normal economy og business.

Sikkert ikke noen stor sak, men jeg ble bare så irritert fordi det virket som om denne journalisten var helt kunnskapsløs om det han skrev om.

Replying to Topic 'Sånt irriterer meg'

Flyprisene vil styrte og det gjorde flyet på bildet:naughty: Litt lettere usmakelig med en Aramavia A320 ved siden av den overskriften, eller...

Originally posted by litt-amatør
... Sikkert ikke noen stor sak, men jeg ble bare så irritert fordi det virket som om denne journalisten var helt kunnskapsløs om det han skrev om.

Store deler av artikkelen er direkte sitater fra Jansen, så da er det i såfall Jansen som er kunnskapsløs? Men jeg reagerte også på overskriften i denne saken.

Originally posted by Fly high

Store deler av artikkelen er direkte sitater fra Jansen, så da er det i såfall Jansen som er kunnskapsløs? Men jeg reagerte også på overskriften i denne saken.

Joda, men her har en journalist førsøkt å skrive en objektiv artikkelen basert på en markedførings/PR fremstøt fra Jansen. Jansen vet nok hva han snakker om, og journalisten gikk 5 på og BUSK var flinke og denne gangen var det de og ikke Kjosern som fikk gratis PR

direkte usmakelig ord- og billedbruk - jeg har klaget til journalisten. Ordet STYRTE i en artikkel om luftfart får oss som jobber i bransjen til å fryse på ryggen. Bruk av Armavia-bildet håper jeg er kunnskapsløshet og ikke ment å spille på overskriften.

Enig at dette nok ikke var så veldig gjennomtenkt - men tviler på at "mannen i gata" får noen negative tanker...

Originally posted by EB

Enig at dette nok ikke var så veldig gjennomtenkt - men tviler på at "mannen i gata" får noen negative tanker...

Tror ikke at de får så veldig mange positive tanker heller. Det ville overasket meg om noen virkelig tror at prisene vil rase når man allerede nå kan kjøpe billetter til under kr. 300,- på mange ruter.

Hilsen,
Laurenz

Back