Redcap
ScanFlyer Silver
Re: Samtaler mellom SGS og Widerøe
Spørsmålet her er vel mye heller et økonomisk spørsmål og når det til slutt ender med at SAS konsernet sitter igjen med mere penger med et handlingselskap i Norge så er jo svaret gitt.
Selv er jeg ex WF ansatt og jeg jobbet på stasjon Tromsø. Jeg jobbet der fra begynnelsen i '97 og til vi fikk oppsigelsen i 2000 da SAS trafikkavdeling(som det da het) skulle overta. Jeg hvordan det er å få oppsigelse fra en jobb du har tilhørighet til og hvor du jobber med et proddukt som man tror på. Vi mente også vi gjorde en mye bedre jobb en det SAS kunne og brukte også argumenter som at dette ble dyrere for WF om SGS overtok. I dag ser man at WF har samme punktlighet i TOS som med egen stasjonsavdeling. At det er lettere ved Irrsituasjoner med et handlingselskap er også viktig og jeg tror at servicen til kundene er bedre.
Men......jeg vet hvordan det er for de WF ansatte akkurat nå, det er ikke godt å skulle gå på jobb når man ikke vet om man har en jobb å gå til om noen måneder å det er ikke noe god følelse
Om WF ansatte gjør en bedre jobb en SGS ansatte kan man umulig vite før de har fått forslke seg og jeg vil jo tro at SGS kan gjøre en like god jobb åp handling som det WF klarer.Originally posted by LN-YJF
Originally posted by EB
Høres fornuftig ut... Hvorfor skal konsernet operere med to forskjellige selskaper?
Fordi det var billigere... ...og fordi WF-ansatte gjør en bedre jobb med WF enn det SGS gjorde...
Spørsmålet her er vel mye heller et økonomisk spørsmål og når det til slutt ender med at SAS konsernet sitter igjen med mere penger med et handlingselskap i Norge så er jo svaret gitt.
Selv er jeg ex WF ansatt og jeg jobbet på stasjon Tromsø. Jeg jobbet der fra begynnelsen i '97 og til vi fikk oppsigelsen i 2000 da SAS trafikkavdeling(som det da het) skulle overta. Jeg hvordan det er å få oppsigelse fra en jobb du har tilhørighet til og hvor du jobber med et proddukt som man tror på. Vi mente også vi gjorde en mye bedre jobb en det SAS kunne og brukte også argumenter som at dette ble dyrere for WF om SGS overtok. I dag ser man at WF har samme punktlighet i TOS som med egen stasjonsavdeling. At det er lettere ved Irrsituasjoner med et handlingselskap er også viktig og jeg tror at servicen til kundene er bedre.
Men......jeg vet hvordan det er for de WF ansatte akkurat nå, det er ikke godt å skulle gå på jobb når man ikke vet om man har en jobb å gå til om noen måneder å det er ikke noe god følelse