Les mer på Nordlys.noStore prisforskjeller på samme flybilletter.
To passasjerer ved siden av hverandre i et Widerøe-fly kan ha betalt forskjellig pris for samme reise.
http://www.nordlys.no/nyheter/article4328572.ece
Les mer på Nordlys.noStore prisforskjeller på samme flybilletter.
To passasjerer ved siden av hverandre i et Widerøe-fly kan ha betalt forskjellig pris for samme reise.
At man nødvendigvis ikke betaler det samme som sidemannen eller at SAS sine datasystemer er ute å kjører er vel strengt tatt ikke nyheter?![]()
For å sette saken litt på spissen, så vil vel dette si at du må betale forskjellig for samme melkepakke avhengig av hvilken av kassene på Meny du velger.
For å sette saken litt på spissen, så vil vel dette si at du må betale forskjellig for samme melkepakke avhengig av hvilken av kassene på Meny du velger.
Nei egentlig ikke synes jeg. SAS og Widerøe er to forskjellige selskaper.
Kiwi og Meny er også to forskjellige selskaper, men i samme konsern.
Tull, sammenligningen blir jo helt feil.
SAS og WF burde vel heller tilsi at du må betale forskjellig pris for samme melkpakke avhengig av om du handler på Prix eller Mega (som begge er butikker i samme konsern (Norgesgruppen)) :exclaimation
Og alle vet at et flysete på SK385 mellom Trondheim og Oslo den 25. mai varierer kraftig i pris.
Jeg ser ikke problemet.
E!
Ingen av de tilhører NorgesGruppen, begge tilhører COOP. Rett skal være rett. :colgate:
Vel, her er saken slik jeg ser den: Ingen av de to ovennevnte sammenligningene er helt passende; det er hverken som Meny vs Kiwi eller kasse 1 på Kiwi vs kasse 2 på Kiwi. Den første har jeg alt forklart, i nr. 2 er sammenhengen nærmere enn SAS vs Widerøe.
Widerøe, som overalt har påklistret logoen "Member of SAS Group" (eller hva det nå står), forventer jeg har samme pris som sitt mor-selskap og dermed vica versa. Det skal gå ut på ett om jeg bruker den ene eller den andre motoren, det er i bunn og grunn SAS jeg handler hos uansett.
Jeg forventer IKKE det samme om jeg kjøper hos en reisesøkemotor på nett, her er det ingen eller svak link mellom selger og mellommann.
Men jeg lurer fortsatt på hva slags type teknisk feil det er snakk om, og hvilken kompensasjon som vil bli gitt de som eventuelt har betalt for mye.
Skulle likt å se overskriftene dersom folk hadde betalt tusenvis av kroner andre steder uten at de fikk pengene tilbake.
Enn om det er andre veien? At de hadde betalt for lite? Hvordan skulle man kreve inn de tusenvis av kronene selskapet hadde gått glipp av i tapte inntekter?
Skulle likt å se overskriftene da jeg . . .
E!
Dette er en svakhet som vi regner med at vil løses om ikke så altfor lenge. Det har å gjøre med at WF og SK bruker forskjellige bookingmotorer på innenriksreiser.
Jeg forventer meg virkelig ikke samme pris på noen måte. Litt erfaring med flysellskaper og booking tillsier at timer på webben kan spare deg for 1000'vis av kr, eller ingenting. Det er forskjell i pris på samme tur bestillt via blue1, sas.se, sas.no og wideroe.no. It's life. De som gidder å sjekke rundt på nettet kan spare litt, de andre betaler for oss.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.