Sak om DY og arbeidstid på TV2 Nyhetene kl 21.00 24/2

Re: Sak om DY og arbeidstid på TV2 Nyhetene kl 21.00 24/2

Det er jo på ingen måte noe respekt i si det er feil.. Dvs du mener venner av meg lyver direkte til meg... Dette er ikke noe jeg plukket opp på ryktebørsen... Overrasker meg ikke at dy har denne praksis slik ledelsen og flygesjef nå fremstår i media, og som de gjorde da dy pilotene ikke ville trene pilotene til HEL basen.

Har du bevis LNBBA på at jeg tar feil.. har du innsikt i alle samtalene som går fra OP til ansatte?

Er sikkert mange Norwegian flygende her inne som kan bekrefte praksisen, så vidt jeg vet blir det sendt ut mail eller tekstmeldinger hvor da den flygende tar kontakt med OP hvis de kan.
Så selskapet melder behovet og de flygende gir beskjed tilbake.

Men kan kanskje noen flygende i NAX bekrefte gangen i fridagskjøp?

Er sikkert mange Norwegian flygende her inne som kan bekrefte praksisen, så vidt jeg vet blir det sendt ut mail eller tekstmeldinger hvor da den flygende tar kontakt med OP hvis de kan.
Så selskapet melder behovet og de flygende gir beskjed tilbake.

Men kan kanskje noen flygende i NAX bekrefte gangen i fridagskjøp?

Hvorfor skal DY "holde den enkelte ansvarlig" hvis det er helt frivillig å jobbe på fridag... ?ingenting som skurrer her?

Synes det blir mye "Egen suksess er vel og bra men andres ulykke er dog heller ikke å forakte" her. De to leirer er i hvert fall tilstedeværende og holder i gang en sunn diskusjon.

Hvorfor skal DY "holde den enkelte ansvarlig" hvis det er helt frivillig å jobbe på fridag... ?ingenting som skurrer her?

Tror vi kan konkludere med at vi neppe blir enige, så det hadde vært spennende å høre om de flygende i NAX føler at de blir truet på jobb når de har fri.

Er det noen flygende fra NAX her som kan fortelle ?

Dei tilsette i NAX fekk vel ganske klar beskjed tidlegare, om at forumprat ikkje vart akseptert? Hadde vi ikkje eit eksempel på dette tidlegare?

Tror vi kan konkludere med at vi neppe blir enige, så det hadde vært spennende å høre om de flygende i NAX føler at de blir truet på jobb når de har fri.

Er det noen flygende fra NAX her som kan fortelle ?

Nå var det jo en DY pilot som gikk ut på tv2 nyhetene med dette. Men du mener da tydeligvis at vedkommende ikke representerer pilotene i DY, pga at det ikke er noen her inne til å bakke opp saken?????

Synes det blir mye "Egen suksess er vel og bra men andres ulykke er dog heller ikke å forakte" her. De to leirer er i hvert fall tilstedeværende og holder i gang en sunn diskusjon.

Eller 2 parter på samme side vil jeg vel si ....

Nå var det jo en DY pilot som gikk ut på tv2 nyhetene med dette. Men du mener da tydeligvis at vedkommende ikke representerer pilotene i DY, pga at det ikke er noen her inne til å bakke opp saken?????

Det jeg sier er at ingen truer verken en pilot eller en flyvertinne til å jobbe på fritiden sin. Hadde man operert slik ville det vært avdekket for lenge siden.

Nå har det jo kommet frem at pilotene føler seg truet. Men ifølge deg så har de tydeligvis missforstått inneholdet i mailen de fikk.

Last edited:

Nå har det jo kommet frem at pilotene føler seg truet. Men ifølge deg så har de tydeligvis missforstått inneholdet i mailen de fikk.

Tydeligvis. Men jeg lar dette ligge, det kommer nok en litt mer nyansert versjon av det hele når stormen har lagt seg. Frem til det er det bortkastet tid og synse her.

Tydeligvis. Men jeg lar dette ligge, det kommer nok en litt mer nyansert versjon av det hele når stormen har lagt seg. Frem til det er det bortkastet tid og synse her.

Siden du ikke er flyger i DY, hva er du da siden du tydeligvis har så mye innsideinformasjon om at pilotene missforstår og ikke vet hva de snakker om ( og vi andre for den saks skyld..)?

Sikkert en i ledelsen i DY som vil følge med om det kommer noe fra pilotene.

Når du kommer med slike påstander som du gjør og mer eller mindre bastant avviser det som den piloten gikk ut med som tull, så bør du i det minste begrunne hvorfor. Etter dine innlegg så er det faktisk ikke merkverdig om du er ansatt av DY på den måten du imøtegår sakens kjerne på.

At disse to sakene kom omtrent samtidig i media i beste sendetid er vel rimelig opplagt igjen er planlagt
spill fra foreningenes side. På nytt den vanlige skremselspropagandaen bassert på lettvint, ufullstendig og tildels feil
informasjon når det gjelder det nye EU-regelverket. Er jo også ganske spesielt å gå ut i media å kritisere en DY
avtale ingen andre enn partene selv vet detaljene om.

Direkte pinlig å se på...:72:

W

Det er vel ikke bare nye EU-regler på trappene - er det ikke også et begynnende lønnsoppgjør.

Statoil er heldigere med sine offshorearbeidere:
- full kontroll med hvem som snakker med dem i arbeidsperioden
- full kontroll til og fra arbeidet - for sikkerhets skyld også egne terminaler
- og onshore er arbeiderne oppsatt på å komme seg hjem på til de usentrale strøk, finne en god pub eller ta første fly til Thailand

Å ja, de har jo også slike ubehagelig lange vakter på 12 timer og kanskje mer.

Når du kommer med slike påstander som du gjør og mer eller mindre bastant avviser det som den piloten gikk ut med som tull, så bør du i det minste begrunne hvorfor. Etter dine innlegg så er det faktisk ikke merkverdig om du er ansatt av DY på den måten du imøtegår sakens kjerne på.

Specielt ikke når der er skrevet fra en profil med kun 12 poster ialt og kun i denne tråd...

I kabinen hos DY skjer fridagssalg på følgende måte, forøvrig dønn likt som da jeg fløy for WF:

Man får enten en generell henvendelse fra OPS som sender mail eller sms til alle på en base eller alle baser. Hvis jeg er interessert svarer jeg OPS på sms eller pr. mail og jeg blir oppringt med forslag til jobbing. Hvis jeg ikke er interessert svarer jeg ikke hverken på mail eller sms og jeg blir ikke oppringt.

Mulighet nummer to er at man får en direkte oppringning fra OPS og man svarer der og da om har mulighet.

De eksisterer så vidt meg bekjent aldri noen form for "trusler" eller annet som kan gjøre at du føler deg presset til å jobbe. Jeg har aldri opplevd det heller og har bare godord å si om ordningen på alle måter:D

Håper dette var oppklarende.

Nå er vel ikke kabinen i konflikt da? Vent til det ev skjer, så blir vel ordlyden en annen. Det er sikkert ikke trusler fra OPS, men de spiller nok på samvittighet.

Back