Sære reisemål

Re: Sære reisemål

Paulau er jo ganske sært :) Varmt er det og ! Den enkleste måten å komme dit på er via ICN. Det går også an via Taiwan eller MNL :)

Jan Mayen :) Dit skal jeg med Hurtigrutens "klima reise" i sommer :D Eneste norske vulkan samt den nordligste.

Jan Mayen :)
Fikk engang tilbud om å fly en dagstur til Jan Manyen med militært fly for å besøke en venn der. Fikk kort frist og det kolliderte med en allerede betalt reise til Maldivene som jeg ikke kunne kansellere uten å tape penger både for flight og opphold. Er klar over at det er et tilbud man kun får én gang i livet og det var en tung avgjørelse å si nei.

Last edited:

Fikk engang tilbud om å fly en dagstur til Jan Manyen med miliært fly for å besøke en venn der. Fikk kort frist og det kolliderte med en allerede betalt reise til Maldivene som jeg ikke kunne kansellere uten å tape penger både for flight og opphold. Er klar over at det er et tilbud man kun får én gang i livet og det var en tung avgjørelse å si nei.

WOW du takka nei til en tur i Hercules og nei til Jan Mayen? :O Da hadde jeg droppa Maldivene kjempe lett! Maldivene er det jo tilbud til rett som det er. OK surt å tape penger men en slik tur blei auksjonert bort til 175 000 på qxl... (Jan Mayen)

Sære reisemål

Den Demokratiske Republikk Congo? Dårlig renommé etter landsmenn i trøbbel, men mye å se, gorillaer på nært hold og levende vulkaner. Jeg kan hjelpe deg! Pm

Sent from my iPhone using Tapatalk

Paulau er jo ganske sært :) Varmt er det og ! Den enkleste måten å komme dit på er via ICN. Det går også an via Taiwan eller MNL :)

Jan Mayen :) Dit skal jeg med Hurtigrutens "klima reise" i sommer :D Eneste norske vulkan samt den nordligste.

Det er vel ikke helt riktig, er det ikke og en vulkan på en av øyene på norsk teritorium i Antarktis?

Mulig jeg tar feil og du har rett, men synes og huske vi har en liten ildspruter der nede i syd også.

Det er vel ikke helt riktig, er det ikke og en vulkan på en av øyene på norsk teritorium i Antarktis?

Mulig jeg tar feil og du har rett, men synes og huske vi har en liten ildspruter der nede i syd også.
Det er en vulkan på Bouvet-øya, men det regnes ikke som Antarkis da det er nord for 60. breddegrad. Og det er kun gass som av og til slipper ut der nå.

Peter 1.s øy er derimot en antarktisk norsk øy med vulkan.

Ved Lokeslottet under vann er det mange norske vulkaner.

Last edited:

Nå er vel Bouvet og Antarktisk oversjøisk teritorium? Jan Mayen er mer 100 % norsk om du skjønner hva jeg mener?

Det ville vært fint om noen kan definere sært.
Jeg har feks vært i Nord-Korea, Tunhovd i Nore og Uvdal, 100 meter fra reaktor 4 i Chernobyl, -20 cm fra oppkastet til en virkelig drita dame jeg prøvde å følge til lugaren på en av Stenas båter i russetiden, vært lei av ræva service på st Hanshaugen og ungått å bli spist av hai i Australia, ved å droppe å bade.

Sett sært.

Last edited:

Hei, Kambodsja og Japan? Etter å reist jorden rundt syns jeg dette er noe av det særeste jeg har sett av land. Kanskje for det er så annerledes enn hjemme i Norge? Se på https://breddegrad.no/reisetips/ for en "rapport" om landene. Siden viser også noe filmer fra stedene Tokyo i Japan, og Siem Reap i Kambodsja.:old

Back