Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Jan

ScanFlyer Gold
Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Sansynligvis Pga. sambeskatningsaftale mellem Danmark og Irland
mere end halverer Ryanair nu trafikken i BLL til vinterhalvåret.

MOL gæster BLL idag, og jeg tipper det hedder baselukning !

I det kommende vintertrafikprogram 2014/15 ser det noget mere dystert ud. Her fjerner Ryanair 14 ud af 18 ruter fra Billund Lufthavn, således at der kun er Budapest, London-Stansted, Málaga og Tenerife tilbage.

http://www.check-in.dk/ryanair-skaerer-haardt-ned-i-danmark#.U_Q3wON_tHU


Ukendt agenda
Billund-basen åbnede i foråret 2012 og var den 48. base hos Ryanair. I dag er der 57 Ryanair-baser, og flere er på vej.

Men det vil næppe være en udvidelse af basen i Billund, som Michael O´Leary vil fortælle pressen om. Ryanair har nemlig valgt at skære ned i vintertrafikprogrammet til det laveste niveau i Billund Lufthavn i mange år.

http://www.check-in.dk/ryanair-boss-til-billund-i-dag#.U_Q4HON_tHU
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Hvor stor reduksjon er det man egentlig snakker om i forhold til forrige vinter? Dvs hva er de reelle kuttene og ikke bare vinterstengninger? Syntes det var litt uklart
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Sidste år opererede Ryanair 10 vinterruter fra BLL i år bliver det kun 4
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

De startede med 9 krakow blev lukket ned d. 5/10 dvs. 8 ruter for vinteren 13/14


Okay, tak for opdateringen,
dvs. oplægget er halveret i år om checks in's oplysninger er korrekte.

Spændende hvad MOL har i posen idag !
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Endnu et resultat af Danmarks vækst- og erhvervsfjendtlige regering: Arbejdspladser forsvinder
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

JF. MOL skyldes det man satser på nye ruter til sydeuropa, BLL
bliver derfor nedprioriteret pga. flymangel !

Et eller andet sted plejer MOL nok at give klart udtryk for sine holdninger,
så måske dette kan være rigtig nok ?


O’Leary forklarer, at nedskæringer skyldes, at Ryanair i øjeblikket satser på lande som Spanien, Italien og Portugal. Det bevirker, at man ganske enkelt mangler fly.

"Lige nu satser vi meget på Sydeuropa. Derfor skal vi bruge flere fly til de nye ruter, som vi åbner. Leveringstiden på nye fly er meget lang, så vi skal finde flyene et andet sted. Det går bl.a. ud over Billund denne vinter," siger Michael O’Leary.

http://epn.dk/brancher/transport/luft/ECE6955018/flymangel-far-ryanair-til-drosle-ned-i-billund/
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

JF. MOL skyldes det man satser på nye ruter til sydeuropa, BLL
bliver derfor nedprioriteret pga. flymangel !

Et eller andet sted plejer MOL nok at give klart udtryk for sine holdninger,
så måske dette kan være rigtig nok ?




http://epn.dk/brancher/transport/luft/ECE6955018/flymangel-far-ryanair-til-drosle-ned-i-billund/

"mangel på fly" er jo selvvalgt - idet man vælger at grounder fly hver vinter. Lur mig om ikke basen forsvinder på grund af denne skattesag.
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Det er først når næste sommers Ryanair program offentliggøres , at virkningen kan ses.
Er det bare vinterlukninger, eller vil det vise sig at selskabet ikke åbner igen, ja så tror jeg
at enten Easyjet eller Norwegian vil overtage ruterne...både i BLL og AAR...
Så den der med at Ryanair er der for passagerene er helt forkert....
Hilsen Ole
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Det er først når næste sommers Ryanair program offentliggøres , at virkningen kan ses.
Er det bare vinterlukninger, eller vil det vise sig at selskabet ikke åbner igen, ja så tror jeg
at enten Easyjet eller Norwegian vil overtage ruterne...både i BLL og AAR...
Så den der med at Ryanair er der for passagerene er helt forkert....
Hilsen Ole
Tror også vi vil se flere frekvenser på DYs ALC-BLL rute nu
BLL-MXP og eller FCO kan jeg også se DY komme ind på, istedet for FR til BGY og CIA. Kan jo nemt laves som W-flyvninger uden basefly i BLL: CPH-FCO-BLL-FCO-CPH eksempelvis - hvis DY er lidt xpansive kunne de også gå ind med LGW-BLL, for at konkurrere med BLL-STN
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Tror også vi vil se flere frekvenser på DYs ALC-BLL rute nu
BLL-MXP og eller FCO kan jeg også se DY komme ind på, istedet for FR til BGY og CIA. Kan jo nemt laves som W-flyvninger uden basefly i BLL: CPH-FCO-BLL-FCO-CPH eksempelvis - hvis DY er lidt xpansive kunne de også gå ind med LGW-BLL, for at konkurrere med BLL-STN

LGW er jo også langt at foretrække frem for STN...
Hilsen Ole
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Hvis man blander det der står på check in og JP, så må resultatet være at de i 2015 regner med 7% færre passager fra BLL. I 2016 vil de så vokse med 33% i forhold til i år. I stedet for at satse på feriedestinationerne vil de i satse på erhvervskunder og helårsdestinationer. Det er gode nyheder for lufthavnen, men om det så passer kan kun tiden vise.

Ryanair skærer midlertidigt ned i Danmark og forventer 60.000 færre passagerer i 2015. Men fra 2016 er flyselskabet klar til at vokse fra Billund Lufthavn igen med en lille håndfuld nye helårsruter.
http://www.check-in.dk/ryanair-holder-vaekstpause-i-billund#.U_WQr2OPw4g

"Vi flyver med cirka 750.000 passagerer fra Billund om året lige nu. Vi vil gerne op på 1 mio. Vi har fundet seks mulige destinationer, som kan skabe omsætning og trafik hele året rundt. Den ene af dem er Dublin," siger Michael O’Leary.

http://epn.dk/brancher/transport/luft/ECE6955018/flymangel-far-ryanair-til-drosle-ned-i-billund/
 
Re: Så faldt Ryanair hammeren i Danmark

Det er litt interesant at man nå i det siste har sett Ryanair redusere i Skandinavia, men samtidig øker kraftig i f.eks Spania. MAD og BCN får jo nå samtidig en rekke nye ruter og kraftig økning i eksisterende frekvenser
 
Back
Top