• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Så er det fastsatt en dato!

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
Så er det fastsatt en dato!

Midt i romjula,27/12 nærmere bestemt,skal jeg starte på teknisk kurs på A340.15/2 avsluttes det.Håpet at kurset startet noe senere siden jeg får Australia-besøk i januar,men,men...
Nå blir det SEA,PEK,NRT,BKK,ORD og hva nå enn Shanghai har for kode.EWR,IAD kommer med utsjekk på A330 en gang i fremtiden.
Blir nå artig med noe annet enn ARN,Østersund og Honoluleå,da!:)

Re: Så er det fastsatt en dato!

Originally posted by FBU 4EVER

-Östersund og Hono-Luleå?? :biggrin

Grattis! Så nå skal du fly en datamaskin med 4 motorer? ;)
Er det ikke samme rating på 340 og 330?

...jeg er litt misunnelig, men jeg kommer etter!

Gratulerer & kondolerer på samme tid! Skal vel kanskje bli spennende med noe nytt og litt nye destinasjoner?

Litt mer spennende med Honolulu enn Honoluleå, kan ikke det bli en forlengelse av CPH-SEA da? Sitter ikledd Hard Rock Café Honolulu t-skjorte og drømmer meg tilbake...

Grattis!

Da blir du kollega med en annen Forum-guru (dog ikke på dette) Stellan Hilmerby..

:cheers:

Grattis! Vi andre i "gjengen" kan jo håpe på Fly&Vin med deg bak spakene...

Grattis!

Spurte en Airbus-kaptein engang hvordan det var å måtte fly med venstrehånda. Det gikk helt greit sa han. Sa nå får du sikkelig pc-bord når du skal fly. Regner med vi får en sikkelig inflight-rapport fra første flygning :)

Men fortsatt kjører du det beste fremkomstmiddelet på bakken...:up:

Originally posted by EB

Kjørte rød bil til Asker og flytoget idag.Ellers har det vært suverent cabrioletvær i lang tid med dertil kjøring i sølvblank bil.Slettes ikke verst den heller.Eller hva KGL?
:hi2

Hvordan løses dette med senioritet for å fly langruter på SAS nå? Må dere søke eller er det andre kriterier som legges til grunn?

Midt i romjula,27/12 nærmere bestemt,skal jeg starte på teknisk kurs på A340.15/2 avsluttes det.Håpet at kurset startet noe senere siden jeg får Australia-besøk i januar,men,men...
Nå blir det SEA,PEK,NRT,BKK,ORD og hva nå enn Shanghai har for kode.EWR,IAD kommer med utsjekk på A330 en gang i fremtiden.

Det må vel bli det samme som å drikke vin fra flasken og gå direkte over til bag-in-box:D

Grattis FBU4EVER,

A340 er en fin kjerre, selv om det sikkert blir uvant å bruke hele banen på CPH og ARN før du stryker til værs :up: :spin:

Gratulerer så mye! :cheers:

Jeg har forstått at du er captain på MD i dag... Går du da rett inn som captain på Airbus, eller må du via 2p setet siden det er en ny flytype?

Originally posted by EB

Kjørte rød bil til Asker og flytoget idag.Ellers har det vært suverent cabrioletvær i lang tid med dertil kjøring i sølvblank bil.Slettes ikke verst den heller.Eller hva KGL?
:hi2
Gratulerer med plassen ved joy ... klaps på lanken ... sidestick-en FBU 4EVER!

Det var nydelig tid ombord i sølvstjernen - med full oversikt til flyene oppe på himmelen, høre fuglene langs veien og nyte den kjølende effekten av fartsvinden. Den eneste faren jeg kan tenke meg er for de med høyt hårfeste får en farge som ikke står så bra til sølv og sorte skinnseter. Noen få uker i året ville et slikt kjøretøy ikke være noe for meg - da fortrekker jeg biler med stengte vinduer og pollenfilter.

Tilbake til SK A343 og FBU 4EVER - hva med en Scanair-SEA-tour med vår venn på 0A neste sommer?

[Tilbake til SK A343 og FBU 4EVER - hva med en Scanair-SEA-tour med vår venn på 0A neste sommer?
Gratulerer fra avdeling vest ogsaa....her i Seattle skal vi ta godt vare paa deg baade med og uten andre Scanair-Tur medlemmer......Fly og (litt) vin treff skal vi ogsaa klare (avhengig av hvor lange stopp det blir)....

Fly og vin i SEA høres bra ut! Jeg foreslår en avstemming!!!

Back