478757 ønskes reg på
Sendte forespørsel til CAA Norge, men de siser at listene over disse kodene
ikke er for slike private personer som meg, synd
Min liste over ukjente koder er lang
Om noen vet noe konkret så gi gjerne svar (om noen bare mener noe om at "dette er dumt" el.l. så er det mindre interessant)
Subject: Innsyn i saksopplysning (ADS-kode)
Jeg viser til offentleglovas regler om innsyn i saksdokumenter, og ber om å få innsyn i alle dokumenter angående tildeling av ADS registreringskode 123456.
Dette innsynskravet gjelder primært dokumenter som viser tilknytning mellom 123456 og fartøyets kjennemerke. Dersom saksdokumentene er omfattende og det er mer praktisk for dere, er det tilstrekkelig å få tilsendt fartøyets kjennemerke.
Mvh,
Subject: Innsyn i oversikt over ADS-koder
Jeg viser til offentleglovas §9 om "rett til å krevje innsyn i ei samanstilling frå databasar" og ber om å utarbeidet og oversendt en oversikt over tildelte ADS registreringskoder og tilhørende kjennemerke for luftfartøy.
Mvh,
Med fare for å kaste en brannfakkel her nå.. er det virkelig nødvendig?
Dette blir jo litt som å be om registreringsnummer basert på understellsnummeret på en bil. Nå aner jeg ingenting om LTs registreringsrutiner, men det er mulig at denne informasjonen ikke nødvendigvis ligger "oppe i dagen". Det de vil unngå er vel å svare på 2500 henvendelser like dine..
Jeg håper nesten at du/dere får avslag, jeg vet ikke om jeg ønsker at skattepengene mine skal nyttes i å drive slik virksomhet... LT skal drive tilsynsvirksomhet, ikke informasjon til hobbyfotografer.
Hva var den fulle begrunnelsen for avslaget om innsyn, Lennart?
Hei.
Beklager det er fra Luftfartstilsynets side ikke mulig og publisere disse da samlet oversikt er bare tilgjengelig for offentlige etater.
Mvh
1. Hvilken flymaskin (registrering) har ICAO 24-bit kode 478460?
2. Luftfartøyregisteret inneholder eier, operatør, reg, MTOW osv. Finnes det et offentlig register for ICAO 24? Hvis ikke, er det mulig å hekte på koden i nåværende register?
3.Hvorfor sender Lufttransports LN-MOE AB2291, dvs amerikansk kode?
1) Det er LN-ODT
2) Ikke meg bekjent. Ser egentlig ingen grunn til at det ikke skal være offentlig. Om det er ønskelig så må du gjerne sende en direkte forespørsel til postmottak@caa.no
3) Takk for info. Vi skal ta det opp med Lufttransport.
Du må gjerne tipse oss om andre ICAO som ikke rimer.
Min erfaring er at det går an ha ha en god dialog med LT, og at kodene ikke er "begrenset i henhold til sikkerhetsinstruks", for å bruke et slikt uttrykk.
Mtp. at man i utgangspunktet har rett på innsyn etter loven, så blir dine meninger om skatt osv. irrelevant. Men nå får vi avvente å se om det kommer nærmere begrunnelse fra Luftfartstilsynet.Jeg håper nesten at du/dere får avslag, jeg vet ikke om jeg ønsker at skattepengene mine skal nyttes i å drive slik virksomhet... LT skal drive tilsynsvirksomhet, ikke informasjon til hobbyfotografer.
jf. Offentleglova § 31.Den som har fått avslag, kan innan tre veker frå avslaget vart motteke, krevje ei nærare grunngiving for avslaget der hovudomsyna som har vore avgjerande for avslaget, skal nemnast. Organet skal gi skriftleg grunngiving snarast råd og seinast innan ti arbeidsdagar etter at kravet vart motteke,
Fem dager. Pirk....Det er en særregel for offentleglova som gjør at svartider over 3 dager kan betraktes som avslag og man kan sende henvendelsen direkte til klageinstansen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.