Ryktene om nykommere, hvor ble de av?

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
MD11 på cargoplaten, Emirates ytterst på pir syd og ikke minst kineserne som skulle komme for fullt. Dette er bare noen få utvalgte på ryktebørsen som ikke har slått til. Aner vi en kopi av Krabi ?

Let the show begin

Lufthansa Cargo sa at de ikke ville tjene penger på ruter fra OSL grunnet for høye avgifter.

Emirates kommer vel etterhvert, mens kineserne(myndighetene) kan det jo hende fortsatt er litt sinna grunnet fredsprisen for noen år siden.

Ja, vi venter og venter..mens danskene driver markedsføring og etablerer IC ruter..

Hvis vi koker ryktene ned så har vi fått Asiana Cargo, Qatar pax og mulig fast cargo rute, SAS med EWR og DU rutene.

Emirates lar dessverre vente på seg, skjønner ikke helt hvorfor.. Virker jo som Qatar fyller rimelig godt på ruten.

Er vi heldige så kan det bli noe fast ut av charteren til Korean denne sommeren..

En rute til Kina er vel etterlengtet, og flere ruter til USA.

Belegget på United til EWR vet jeg liten om, men siden det ikke har kommet noen 767 på ruten enda så er det vel ikke mer enn det må være.

Bare litt synsing fra min side :) men det må da være lov i en slik tråd, på et forum.

Last edited:
Belegget på United til EWR vet jeg liten om, men siden det ikke har kommet noen 767 på ruten enda så er det vel ikke mer enn det må være.

Det var vel snakk om 787 når United hadde mottatt noen av sine, men nå når SAS og DU har startet ruter OSL-NYC blir det kanskje ikke noe av..

Det var vel snakk om 787 når United hadde mottatt noen av sine, men nå når SAS og DU har startet ruter OSL-NYC blir det kanskje ikke noe av..

Ja, var jo snakk om 2X daglig 752 med UA før SAS startet opp OSL-EWR. Spørs om det i det heletatt er nok pax for en daglig B752, A333 og B788 til NYC? Merkelig alle må fly til samme by, når man har hele USA å ta av... (Ps: regner med trafikkgrunnlaget og transfer mulighetene er svaret)

Jeg håper UA starter OSL-ORD med 787

Det er lov å håpe... Tror ikke at UA kommer til å ekspandere til Norge når de har mye bedre muligheter ellers i Europa for å si det sånn.

Emirates avkreftet nylig at de skulle fly til Oslo, men at de kunne bli aktuelt om noen år ettersom "ruter stadig revurderes". Kan hende at de venter på nye fly, eller at det rett og slett er for lite potensiale ettersom QR har fått seg et rimelig godt feste på OSL. Uten at jeg klarte å finne tråden ligger dette et sted på forumet.

Ettersom Air China offentliggjorde nylig at de øker til Stockholm, noen som betyr at det er pax-grunnlag i norden. Om det kommer nytt IC-selskap tipper jeg det er de eller Korean og Singapore Airlines med A380 :spin

Back