*RYKTE* UA med ORD-OSL?

Stian

ScanFlyer Gold
Ser på A.net at det går rykter om at UA kommer til å starte flere nye trans-atlantiske ruter i 2011. En av rutene det ryktes om er ORD-OSL.
Hvor stor er sannsynligheten for dette?
Det burde jo være en rute med potensiale? Hvilken flytype er det i såfall realistisk å regne med? 757 eller 767?
En widebody hadde jo ikke gjort noe..

Re: UA med ORD-OSL?

Nå har jeg ingen formening om dette blir noe av eller ikke, selv om jeg håper det, men:

757 eller 767?

Har UA/CO sine 757-200 nok muskler til å økonomisk klare OSL-ORD, eller vil vektbegrensninger gjøre en 757-200 økonomisk ulønnsom på en eventuell rute som dette?

Det er ikke så lenge siden dette ble diskutert sist, og konklusjonen var vel at dette nok blir i drøyeste laget. Med tanke på at gamle UA ikke bruker 757 oversjøisk, er det vel nærliggende å tro at det er 767 som er aktuell uansett - HVIS dette blir virkelighet.

Det er ikke så lenge siden dette ble diskutert sist, og konklusjonen var vel at dette nok blir i drøyeste laget. Med tanke på at gamle UA ikke bruker 757 oversjøisk, er det vel nærliggende å tro at det er 767 som er aktuell uansett - HVIS dette blir virkelighet.

Hva med 747 eller 777. Tre ganger i uken....

Hadde vært bra å få UA til OSL, og dersom de kommer blir det nok med 767. Tror allikevel at vi skal ta det ryktet med en klype salt...

Hva med 747 eller 777. Tre ganger i uken....

En rute som OSL-ORD vil være en viktig rute for forretningsreisende, først og fremst pga feed videre fra UA sitt nettverk fra ORD. Da er frekvens viktg og 3 ukentlige funker ikke, det er noe som funker på ferieruter

Dessuten er UA sine 777 og 747 mer enn nok opptatt på andre ruter

Jamen, man kan vel sige at, UA flyver på OSL, idet CO jo skal indgå i UA...så på den måde kommer der jo UA fly til OSL til sommer
Hilsen
Ole

mod
Venligst hold dere til tema. SAS og SAS sine ruter kan diskuteres andre steder

Skulle noen lure så har vi slettet noen poster i denne tråden angående dette, da det ikke har noe med denne saken å gjøre
/mod

En rute som OSL-ORD vil være en viktig rute for forretningsreisende, først og fremst pga feed videre fra UA sitt nettverk fra ORD. Da er frekvens viktg og 3 ukentlige funker ikke, det er noe som funker på ferieruter

Dessuten er UA sine 777 og 747 mer enn nok opptatt på andre ruter

Ser den...

Selv om det selvsagt er praktisk med non stop ruter, er dette neppe en rute jeg kommer til å benytte personlig.
Jeg har noe erfaring med UA og det har utelukkende vært negative erfaringer. Maken til manglende kundeservice, uhøflige ansatte og en generell "couldn't care less attitude" har jeg ikke opplevd hos noe annet selskap.

Jeg har veldig god erfaring med UAs bakkeansatte. De har alltid vert vennlig og hjelpsom når har reist på id. Ruten ønskes velkommen :)

Ser på A.net at det går rykter om at UA kommer til å starte flere nye trans-atlantiske ruter i 2011. En av rutene det ryktes om er ORD-OSL.

At en slik rute vil oppstå - dersom det skjer sammen med flere tilsvarende ruter, høres ikke helt dumt ut. Eller? En mulig ekspansjonsplan fra nye United? Høres ikke helt usannsynlig ut ihvertfall.

Last edited:
Nå vet jeg ikke om UA har materiell til noen stor ekspansjon fra ORD. Spekulasjoner om en rute mellom OSL og ORD er jo ikke noe nytt, og mange har ment at det ikke har vært spørsmål om hvis, men når den ville komme. Og om det var UA eller SK som ville starte den.

Ja, Øyvind, der strides de lærde. Råtne epler finner man overalt, min oppfatning er totalt motsatt. Continental gir flat kundeservice, men når noe går galt, har de oppført seg verre enn noen andre. Håper det nye selskapet jobber godt sammen som verdens største flyselskap. Nok om det.

Selv om fjortissliners.net neppe er en troverdig kilde (er utrolig sjelden der inne, men klikka på linken jeg så i en annen tråd). Så bl.a. VIE, LIS og DME som aktuelle destinasjoner, noe som ikke henger på greip. DME går ikke bra for United fra IAD, AA fra ORD gikk elendig og ble lagt ned. LIS og VIE tviler jeg på har grunnlag.

Når det gjelder OSL, er jeg 100% sikker på at den kommer fra ORD, spørsmålet er når.

United har 183 seter på sin 763, totalt 32 premium seter. Det er vel den flytypen som er aktuell/tilgjengelig. http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_767-300_B.php

Chicago er den største Star huben i USA og det kommer til å bli en kjempesuksess

Helt enig med flere her, en slik rute er sårt tiltrengt. Både fritidsreisende og businessfolk trenger denne typen rute, enten delta til atlanta eller den som nå diskuteres UA til Chicago. Garantert suksess om den ikke overprises, de trenger også de fritidsreisende!

Det skal bli spennende å se om, og eventuelt hvordan, alle disse ryktene materaliserer seg. Det går jo relativt sterke rykter om både Oslo - New York med American og Oslo - Chicago med United, i tillegg til både Norwegian og Feel.

En skal vel heller ikke se bort i fra at åpning av en Chicago-rute kan være et mottrekk av United, hvis det blir så trangt på Oslo - New York, som det kan virke som. At de for eksempel går ned til 1 daglig på New York, oppretter 1 daglig på Chicago, og så forsøker å kanalisere de forretningsreisende som skal til andre destinasjoner enn New York gjennom Chicago, som visstnok da er en bedre hub.

Jeg har ingen faglig tyngde å komme med her, men som flittig reisende har jeg alltid tenkt at ORD-OSL må da være en helt opplagt rute for et STAR selskap.

Det skal bli spennende å se om, og eventuelt hvordan, alle disse ryktene materaliserer seg. Det går jo relativt sterke rykter om både Oslo - New York med American og Oslo - Chicago med United, i tillegg til både Norwegian og Feel.

Hvor har du hørt rykter om at Norwegian og Feel har planer om Chicago? Det har gått meg hus forbi

Ja, beklager, det var dårlig setningsoppbygning fra min side. Jeg mente selvsagt Norwegian og Feel til New York, ikke Chicago.

Back