*Rykte* SAS starter Oslo - Bangkok ?

Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

SAS sier selv at de ikke har planer om det. Og hvorfor skulle de velge å gå i strupen på TG?

Rykter rykter, som artikkelen sier selv.

Og hvorfor skulle de velge å gå i strupen på TG?
Ehm, blir jo det samme som å si "hvorfor skulle SK gå i strupen på CO?" - noe de allerede har gjort...

Vel, SAS har ikke p.t. materiell til en slik produksjon - selv når den syvende A340-300-maskinen kommer i trafikk. Når de fleste eksisterende langdistanseruter nå har blitt daglige og Oslo-New York/København-Shanghai starter opp, er vel potensialet i flåten realisert? Det er neppe plass til flere ruter om man ikke også får inn flere fly.

Hvis, og jeg siger hvis, SAS skulle vælge at starte op med OSL-BKK sker det i sam arbejde med TG, således at SK/TG har daglig trafik på strækningen...og det kan jo være at det udelukkende sker for at stoppe Norwegians planer...jeg ved det ikke,,ret gætværk på basis at de rygter der er...Tror egentlig ikke på det, men SAS overraskede jo med OSL-EWR
Hilsen
Ole

Intet forbauser meg, og er det ETT felt som SK har mulighet til å snu seg raskere enn DY på akkurat pr idag, så er det ved å komme med nyheter på IC fronten....og det er da noen tegn på himmelen som kan tyde på at de KAN overraske igjen...Om dem gjør det, vel, er vel bare vente å se :)

Det er neppe plass til flere ruter om man ikke også får inn flere fly.

...og hvordan er det med ansatte?

Etter OSL-EWR er det kanskje hakket mer sannsynlig enn tidligere, men synes nå fortsatt det høres tvilsomt ut...

...og hvordan er det med ansatte?

Etter OSL-EWR er det kanskje hakket mer sannsynlig enn tidligere, men synes nå fortsatt det høres tvilsomt ut...
bør jo ikke være noget problem....flyves jo ikke bare af norske besætninger
Hilsen
Ole

Det kalles "konkurranse", og er et ikke uvanlig fenomen innen kommersiell flytrafikk.

Og SAS taklet ikke den på ARN-BKK. Jeg kan ikke se hvorfor SAS skal velge å gå i konkurranse med en alliansepartner på en slik rute.

TG har vel allerede kapret de forretningsreisende også.

Det er derimot en annen IC rute som mangler fra OSL, som SAS burde vurdere.

bør jo ikke være noget problem....flyves jo ikke bare af norske besætninger
Hilsen
Ole
Still, var det ikke noen rykter om dårlig bemanningsplanlegging nokså nylig - og oppsigelser for omkring et år siden av flyvende personell? (Eller gjaldt det kun på 737?)

Jeg kan ikke se hvorfor SAS skal velge å gå i konkurranse med en alliansepartner på en slik rute.
Hvorfor ikke? At de er i samme allianse betyr ikke at de ikke er konkurrenter. Det er vel ikke unaturlig at SAS vil ha en bit av kaka som TG nå har for seg selv.
Dessuten har de også en fremtidig konkurent på long haul i DY.

Still, var det ikke noen rykter om dårlig bemanningsplanlegging nokså nylig - og oppsigelser for omkring et år siden av flyvende personell? (Eller gjaldt det kun på 737?)
SAS har vel satt inn dansk matriell og besetning på første avgang OSL-CPH fra nå av og en stund fremover, noe de neppe gjør uten grunn, så det er nødt til å være noe i dette.

SK har vel ikke materiell til dette?
Men ellers synes jeg ikke det virker så far fetched. Det er jo litt typisk SAS å plutselg starte opp ruter som andre selskaper har suksess på.

Dette hadde jo vært supert om disse ryktene stemte! Regner med vi hadde sett A340en til SAS på OSL da også :)

Da må de lease inn en 340 av en eller annen versjon rimelig kjapt, men hadde jo vært hyggelig om de hadde satset på denne, men realistisk oppstart er vel ikke før neste høst.
Finnair har vel fått has på noen 343 som de skal bruke frem til de får 350.

Står det ikke fortsatt lagret noen 343 i Ørkenen da? Er nok mulig å få tak i slike ganske raskt om interessen er der.

Var det ikke snakk om noe større materiell på kina fra københavn? Men helt ærlig synes jeg stockholm kunne bli tilgodesett med Asia-ruter om det er noe hold i de fjortisryktene.

Back