Won't happen. Jeg vet for a fact at det er minst tre ruter som ligger foran i køen ...
Men for enhver ekspansjon trengs det fly .... Kommer ikke det, kommer heller ingen ekspansjon.
Shanghai, Stockholm-Tokyo og Oslo-Chicago (evt Bangkok?)?
-A
IC fra OSL? Finnes ikke gater tilgjengelig på de tidspunktene som passer for eventuelle slots man vil kunne få rundt omkring i USA.
På min PEK-tur forleden, så hadde vi Fleet Chief Pilot Long Haul som styrmann.
Han kunne forklare ganske klart at det ikke foreligger noen konkrete planer om ekspansjon på IC med det første. Man ser ganske nøye på en eventuell gjenåpning av CPH-Shanghai, men det krever fly og personell som det pr. dags dato ikke finnes penger til. Man har sett på muligheten til å lease en 340-600 for å øke kapasiteten på vår mest lønnsomme destinasjon i øyeblikket: CPH-PEK. Men det skaper store problemer med å holde "recensy", dvs. å holde utsjekk ved like ettersom den er like forskjellig fra 340-300 som 330-300. IC fra OSL? Finnes ikke gater tilgjengelig på de tidspunktene som passer for eventuelle slots man vil kunne få rundt omkring i USA.
Dette er bare fryktelig trist:headbang hadde håpet de endelig mente alvor med IC fra OSL - tror mange av oss ville valgt SAS direkte fra OSL over BA via LHR, KLM via AMS, AF via CDG, LH via FRA osv.....![]()
Nei, den er leaset ut hele 2011. Tror den flyr for Air Algerie i øyeblikket. De har ymtet frempå med å forlenge avtalen.SAS har jo enda en A340 i ermet, og med denne tilbake i trafikk fra sommerprogrammet kan Shanghai-ruten gjenåpnes med bra frekvens.
Jeg nægter simpelthen at tro på at Stockholm-Tokyo ligger foran i køen, efter at man har nedlagt Stockholm-Beijing. En genåbning af ARN-PEK er i mine øjne langt mere sandsynligt end en åbning på Tokyo. Samtidig vil jeg godt nok være forbavset over at man valgte at åbne OSL-ORD før OSL-EWR.
Enig i det du sier Kurt. Ikke skjønner jeg heller hvorfor SAS, om de skal tilbake med IC på OSL, absolutt skal satse på BKK og EWR som er godt dekket allerede. Nei, mulig det kunne gått med en rute til ORD eller en annen destinasjon i østen. Skal vi tro kilder på forumet så er det jo spennende tider i vente mtp. IC fra OSL, men jeg tviler på at det er SAS som blir hintet til.Det finnes da flere non-stop flighter fra OSL til USA kristian (Continental til EWR og US Airways til PHL), hvorfor da one-stop via en eurohub. OSL og norske passasjerer klarer seg helt klart uten SAS til interkontinentale destinasjoner.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.