Rygge sa nei til Ryanair

Originally posted by imm

Og forrige turen vår, betalte vi 2 kroner tur retur pr. person til London, skatter inkludert.
Neste tur til London er booket (kun en vei), og den måtte jeg betale hele 89 kroner for, inkludert skatt. :lol:
og i perioden 1-18 oktober har FR haft ca 23500 psgr afgående fra TRF.....
gad vide hvor stor indtægten for flypladsen er ?????

Hilsen
ole

Originally posted by sk931

Originally posted by imm

Og forrige turen vår, betalte vi 2 kroner tur retur pr. person til London, skatter inkludert.
Neste tur til London er booket (kun en vei), og den måtte jeg betale hele 89 kroner for, inkludert skatt. :lol:
og i perioden 1-18 oktober har FR haft ca 23500 psgr afgående fra TRF.....
gad vide hvor stor indtægten for flypladsen er ?????

Hilsen
ole

Ja si det... i fjor hadde ihvertfall Sandefjord Lufthavn AS et resultat på 31,1 millioner kroner, av en omsetning på 200 mill. Ikke så galt det.
Selv om Ryanair sikkert ikke betaler veldig mye, gir passasjerer andre inntekter også, som taxfree, parkering, mat, drikke osv. Dette genererer også penger til Sandefjord Lufthavn AS

Originally posted by KennethGS

Originally posted by imm

Og tar jeg ikke helt feil, er det snart feiring av 10 års dagen for første ryanair flyvning til og fra Torp....

Ja jeg husker den første tiden med Ryanair på Torp og med 737 200 + at de også brukte noen BAC one eleven. Disse var ikke akurrat støysvake. Uten restriksjoner ved avgang den gangen, var det "early right turn" etter avg. på 18. Da var det virkelig sus over hustakene. Høyden da var heller ikke allverden. Det var litt tøfft også. Nå får ikke jetfly svinge før de har passert SF beacon. Det er blitt betydelig roligere.

Originally posted by CK

Og her er maskinen som åpnet "eventyret"

EI-CJC-TRF031197.jpg

Når jeg ser det bildet, så må jeg innrømme at jeg savner 200'ene litt...
Rommene i belly var noen meter kortere den gangen... :rolleyes:

Originally posted by CK

Og her er maskinen som åpnet "eventyret"

Legg merke til "knallprisen" som Ryanair introduserte ruten med....

Jo, 990 kr var då ett pris som kunde annonseras stort. Det är ganska otroligt vad som har skett de sista åren på prissidan bland annat beroende på FR. För min del har det i alla fall gjort att jag i stället för att åka bil på semester flyger och hyr bil. Dessutom blir det flera gånger per år. Inte så klimatsmart, men väl trevligt om man uppskattar Spaniens sol och värme..

Back