Rygge sa nei til Ryanair

I stedet ble Norwegian valgt som lavprisaktør på Rygge. Det var ikke plass til to av dem.

Hva sier KT tid dét? Favorisering av én aktør??
Regner med at den egentlige grunnen er at ikke Rygge ville betale det Ryanair krevde for å lande på RSL
 
Det ante meg at FR hadde et ønske om å flytte fra Torp til Rygge. Noe annet ville vært unaturlig. Iallefall når man tenker på at majoriteten av pax'en på Torp rutene har Oslo som avreisested eller destinasjon.
 
Det aner meg at saken kanskje ikke er akkurat slik den her blir fremlagt.;) At FR sikkert var interessert betyr ikke nødvendigvis at de var klare å flytte fra Torp bare de fikk et ja. FR snakker vel med utrolig mange flyplasser og steder i Europa som ikke blir noe av.

Det er vel ikke uteneklig at flyplassledelsen ønsker å bruke dette som et kort for å prøve å lokke flere selskaper til Rygge. Å vise at FR var interessert er vel noe som kan vise andre at flyplassen kan være attraktiv. På den annen side er vel ikke FR akkurat drømmeselskapet nå. De ønsker vel et nettverksselskap som kunne sørge for daglig avgang til en stor lufthavn. Jeg tipper at de drømmer om at et nederlandsk selskap slår på tråden:rolleyes: , men det er meget lite sannsynlig da det vel ikke er noe mening for KLM å ha en flyplass til så nære OSL. For dem passer jo TRF bedre.
 
Originally posted by CK

I stedet ble Norwegian valgt som lavprisaktør på Rygge. Det var ikke plass til to av dem.

Hva sier KT tid dét? Favorisering av én aktør??
Regner med at den egentlige grunnen er at ikke Rygge ville betale det Ryanair krevde for å lande på RSL

DY skal som første aktør på Rygge, ha fått fordelspriser. Andre aktører som vil etablere seg vil visstnok ikke få de samme rabattene. Her snakker vi Tine vs. Synnøve Finden...?
 
Rart hvis Ryanair vil innrømme et nederlag. Her hadde de virkelig sjansen til å ta opp kampen med SAS og Norwegian, men Rygge sa nei!
 
For Ryanair er det neppe et nederlag å ikke starte flyvninger på Rygge. Hvis de har vært i forhandlinger, men ikke prisen vært rett for Ryanair, så er det jo enkel sak. Ryanair har for tide 66 ukentlige avganger fra Torp, og det er jo også i og for seg i konkurranse med både Norwegian og SAS.
 
Originally posted by RSL

Rart hvis Ryanair vil innrømme et nederlag. Her hadde de virkelig sjansen til å ta opp kampen med SAS og Norwegian, men Rygge sa nei!

Har nok en følelse av at påstanden er rett, men navnene er feil... Hvis "Ryanair" og "Rygge" bytter plass, og man bytter ut "SAS og Norwegian" med "OSL og TRF", så virker det mer fornuftig...

At Rygge heller ville ha Norwegian, med sitt bedre rykte, virker bare som en dårlig unnskyldning for at Rygge ikke kunne leve med betingelsene Ryanair kom med...:rolleyes:

Tidligere leder ved Rygge Sivile Lufthavn, Jan Robert Danielsen, bekrefter at Ryan Air i 2001 tok kontakt med ham, skriver NRK Østfold.

Ryanair har aldri diskutert noe med Jan Robert Danielsen hevder nordeuropasjef i flyselskapet Wilhelm Hamilton.

:rolleyes:
 
Originally posted by imm

For Ryanair er det neppe et nederlag å ikke starte flyvninger på Rygge. Hvis de har vært i forhandlinger, men ikke prisen vært rett for Ryanair, så er det jo enkel sak. Ryanair har for tide 66 ukentlige avganger fra Torp, og det er jo også i og for seg i konkurranse med både Norwegian og SAS.

er de oppe i nesten 10 daglige fra Torp? Dæven, det for en si!
 
Originally posted by MartinL

Originally posted by imm

For Ryanair er det neppe et nederlag å ikke starte flyvninger på Rygge. Hvis de har vært i forhandlinger, men ikke prisen vært rett for Ryanair, så er det jo enkel sak. Ryanair har for tide 66 ukentlige avganger fra Torp, og det er jo også i og for seg i konkurranse med både Norwegian og SAS.

er de oppe i nesten 10 daglige fra Torp? Dæven, det for en si!


Ja det får en si!
Tar du en titt på www.torp.no ser du at det i dag er 10 avganger fra Torp med Ryanair. Og tar du en biltur mellom Oslo og Sandefjord vil du også møte en del busser fra Torp ekspressen med Ryanair passasjerer ombord. Konkurrent til SAS og Norwegian? Ja, jeg vil si det.

Og tar jeg ikke helt feil, er det snart feiring av 10 års dagen for første ryanair flyvning til og fra Torp....
 
Originally posted by imm

Og tar jeg ikke helt feil, er det snart feiring av 10 års dagen for første ryanair flyvning til og fra Torp....

Du har så rett, så rett... 3 November 1997 satte Ryanair igang på Torp...
 
Ja er ikke det i november?

De har hatt en fin utvikling på TRF men har en følelse at de har stanget litt i taket når det gjelder vekst på TRF nå den siste tiden. Noen ruter går vel heller ikke spesielt bra? Jeg har sagt før og sier igjen; de bør begynne å se det betydelige markedet som ligger i å fly nordmenn til Syden. Der kan de levere et meget bra og konkurransedyktig alternativ. F eks til ALC og AGP i første omgang.

De misset jo også markedet som lå i å fly til Polen. Der forsynte jo DY og etterhvert Wizz seg. Jeg tror de bommet litt med å starte Bremen m. flere. Man kan si hva man vil, men det er et begrenset norsk marked dit, og det samme gjelder antallet tyskere som vil til Norge derfra.
 
Den 18.oktober havde FR total 1420 afgaaende pax fra Sandefjord
Det er øhhhhhhhhhhh mange synes jeg

Hilsen
ole
 
Originally posted by KennethGS

Originally posted by imm

Og tar jeg ikke helt feil, er det snart feiring av 10 års dagen for første ryanair flyvning til og fra Torp....

Du har så rett, så rett... 3 November 1997 satte Ryanair igang på Torp...

Og her er maskinen som åpnet "eventyret"

EI-CJC-TRF031197.jpg


Om jeg får tid, så kanskje jeg skal scanne inn litt gamle bilder fra den dagen. Min eneste "close-encounter" med MOL. hehe Husker han kalte Audun Tjomsland (dengang informasjonssjef i Braathens SAFE) sine dårlig sjulte antydninger ommat lavprisselskaper som Ryanair var utrygge som "RUBBISH!" til en fremmøtt journalist. Klassisk O'Leary (husker ikke om det var "f***n rubbish" han sa...)

Legg merke til "knallprisen" som Ryanair introduserte ruten med....
 
Står det NOK 990,- ? Torp/London ??

Sist jeg var i London derfra betalte jeg ca. 740,- t/r for to voksne.

Ja vi har mye å takke Ryanair for.
:-p
 
Og forrige turen vår, betalte vi 2 kroner tur retur pr. person til London, skatter inkludert.
Neste tur til London er booket (kun en vei), og den måtte jeg betale hele 89 kroner for, inkludert skatt. :lol:
 
Back
Top