Rygge Lufthavn - utviklingen

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
I og med at jeg passerer Rygge mer eller mindre daglig tenkte jeg at jeg kunne lage en tråd om utviklingen rent fysisk på Rygge fremover, antar at ihvertfall et par her kan finne det interessant.

Per dags dato er det blitt hugget en del trær som jeg antar er i forbindelse med byggingen som kommer. Områdene som er hugget fordeler seg over hovedsaklig tre områder; en lang strekke langs E6 mellom avkjøringen fra sistnevnte og tårnet, og to større arealer som er mer eller mindre firkantede. Tipper at det respektivt dreier seg om ankomstvei og områder for terminal eller tilhørende bygninger/flater.

To be continued!

Replying to Topic 'Rygge Lufthavn - utviklingen'

Blir spennende å følge utviklingen... Skal på møte syd for Moss til uken- så da kan jeg vel kjøre bortom for å se selv også...

Jeg vil se bilder med forklarende tekst!

På vei hjem idag kunne jeg se at de nå er så smått igang med gravearbeider, til og med på en søndag. Hastverk mon tro?

Breaking news;

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060515/NYHET/60515009/1002

Med olav Thon på eiersiden så kommer det vel kanskje et hotel i nærheten også...:up:

Jeg håper ikke Blubird mener jeg ødelegger tråden hans nå, men det kan jo være greit å samle alt om Rygge i én tråd .. Hvis ikke får du si i fra, Blubird. :up:

Varsler aksjoner mot Rygge; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5676128.html

Støtte til CO2-krav til Rygge Lufthavn; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5676060.html

Nå blir det flyplass; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5675553.html

:nor :baeh :hi2

Herlov: No prob! :up:

EB: Skulle tro markedet for kurs/konferanse/overnatting snart er mettet og vel så det i regionen, mtp. bl.a Quality i Sarpsborg 10 min unna RSL, og det nye SAS-hotellet i Fredrikstad. Men vi mangler Thon-kjeden! :spin:

Da er åpningsdatoen fastsatt ..

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060528/NYHET/60528009/1108

:laola

Hvor lang tid tar det fra Oslo S til Rygge Lufthavn, og hvor mange personer bor nærmere Rygge en Gardermoen?

Kan vi se frem til noen nye ruter til Italia... Med dagens kaos på OSL så gleder jeg meg til en roligere flyplass i nærheten...

Originally posted by MountainDew

Hvor lang tid tar det fra Oslo S til Rygge Lufthavn, og hvor mange personer bor nærmere Rygge en Gardermoen?

Med NSB tar det i underkant av 50 min med tog. Jeg tipper kanskje 45 minutter med bil. Det bor ca 260 000 mennesker i Østfold, men jeg er usikker på hvor mange som bor i søndre del av Akershus (Drøbak, Ski, Ås, Oppegård, Holmlia, etc.) I tillegg vil jo vestfoldingene og telemarkingene få kortere reisevei til Rygge enn Gardermoen.

Hvilke selskap kan vi håpe å se på RSL?

Originally posted by EB

Hvilke selskap kan vi håpe å se på RSL?

Personlig tror jeg på Norwegian, Ryanair, og KLM, samt charter fra første åpningsdag .. Andre aktører blir ren bonus. :smokin :up:

Fra Oppsal i Oslo der jeg bor tar de 2min lenger til RSL enn OSL, ihvertfall når JEG kjører og det er lite trafikk;)

Personlig synes jeg Rygge som ny sivil lufthavn høres helt dødfødt ut !!
:zzz

Stick to the topic. "Rygge vs alle andre flyplasser i Norge"-diskusjonen har hatt tilstrekkelig mange ganger tidligere.

Både svensker og normenn kommer til å ha nytte av RSL!!!

Vi som bor i Rygge JUUUBLER over noe så fantastisk som sivil lufthavn i
Østfold!!!

Og tenk på Spotte entusiastene i østfold nå da, de skålær å prekær ikko om
noe annet om dagen!!!:up:

:p til dere som ikke liker dette!

JIPPI!!!!:D :D :D :D

Uten Ryanair blir det ingenting der. Håper at en "hemmelig avtale" allerede er i boks. Easyjet er utelukket. De bruker ikke slike plasser. Charter, nei for dyrt så nær OSL.

Men med FR kan andre, som i resten av Europa, følge etter. Wizzair f.eks. Det er vel rart at de ikke tar opp kampen med DY.

Hvis det blir noe, blir det expressbuss til Oslo, hver time. Var på Bergamo for noen dager siden, enorm vekst i kjølevannet av FR som startet det hele. Inklusive busser til Milano Central Station.

Flott flyplass for EB som er like Italiafrelst som meg.

Originally posted by Herlov
Med NSB tar det i underkant av 50 min med tog. Jeg tipper kanskje 45 minutter med bil. Det bor ca 260 000 mennesker i Østfold, men jeg er usikker på hvor mange som bor i søndre del av Akershus (Drøbak, Ski, Ås, Oppegård, Holmlia, etc.)
Frogn (Drøbak) har ca 14000, Ski ca 25000, Vestby 12000, Ås ca 14000. Oppegård ligger vel på ca 40000. Fra Drøbak tar det ca 40 minutter med bil til Rygge, 35 fra Ås.

Du nevner Vestfold, der har de tross alt Torp. Er det realistisk at Rygge kan få noe særlig av nye destianasjoner som per i dag ikke Gardermoen eller Torp _ikke_ har?

Back