• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rygge !, i dag er første dag med rutefly

Re: Rygge !, i dag er første dag med rutefly

Hørte Navarsete proklamere at Rygge har "grønne" avganger og landinger under åpningstalen. For noe tull. Hvem har lurt dama til å si noe slikt?

En stor dag for Rygge og DY:D Jeg så LN-NOB ble gjort klar på OSL i morges. Jeg landet der kl 0830. Første gang jeg så maskinen "live", en lekkerbisken;)

På websidene til BUD så står ankomsten som "Oslo (Rygge)".

www.ryg.no slet de forresten litt med å få med seg avgangen, så det ut til. Det var også litt feil klokkeslett der, for "Sist oppdatert" er kronisk et til to minutter fram i tid.

Jeg var til stede på Rygge i dag og fikk med meg alt fra god matsevering til Ungarsk folkemusikk og dans til taler og celebrity`s, og sist men ikke minst Edvard Grieg him self!
Artig dag faktisk. Fikk ikke tatt noen bilder da jeg kom direkte fra skolen og hadde glemt kameraet hjemme, men opplevelsen var fin å få med seg!
spessiell og god stemmning!

Men hvorfor i hule hadde Kjos på seg kapt. uniform? Det var vel ikke han som fløy? Kan tenke meg det var Tommas Hesthammer som fløy denne turen også.. Er det sånn at neste gang vi ser en nyåpning fra SAS så kommer Janson i full uniform hehe

Kjoser'n liker nå å gjøre litt morro rundt det hele han da :) Det er da bare morro :)

Pluss det gir masse PR også. Og i LCC-næringen så må du prøve å få så mye PR som du klarer. Det er både Kjos og MoL flinke til, selv om MoL kanskje tar det litt for langt av og til.

Pluss det gir masse PR også. Og i LCC-næringen så må du prøve å få så mye PR som du klarer. Det er både Kjos og MoL flinke til, selv om MoL kanskje tar det litt for langt av og til.

Skjønner godt at det er PR han er ute etter og han får det i bøtter og spann og det er greit nok, men det blir liksom litt dumt når en uniform representerer HVA du jobber som/med. Det var bare det jeg ville frem til:)

Egentlig ikke. Kjos er jo i prinsippet DY sin Kaptein ;)

Skjønner godt at det er PR han er ute etter og han får det i bøtter og spann og det er greit nok, men det blir liksom litt dumt når en uniform representerer HVA du jobber som/med. Det var bare det jeg ville frem til:)

Egentlig ikke. Kjos er jo i prinsippet DY sin Kaptein ;)

Og han er utdannet flyger. Men om han har ATPL eller CPL vet jeg ikke, og hvis han har det, har han da B737 kurs?

Og han er utdannet flyger. Men om han har ATPL eller CPL vet jeg ikke, og hvis han har det, har han da B737 kurs?

Okay siden dere ser på det sånn så gir jeg meg der, men da har uniformen fått en mindre mening spør du meg;)

Veldig OT: men hvorfor syns ikke bildet mitt på profile pictures? Noen som ser det?

Last edited:

Okay siden dere ser på det sånn så gir jeg meg der, men da har uniformen fått en mindre mening spør du meg;)

Veldig OT: men hvorfor syns ikke bildet mitt på profile pictures? Noen som ser det?

Hele jobben med å være pilot har jo også blitt mindre status nå enn hva det var før. Men du har for så vidt rett i at uniformen da har fått en mindre mening.

Ser ikke noe bilde jeg ihvertfall. Det er ikke størrelsen på bildet som gjør at det ikke vises da? Sjekk på UserCP under instillingene der om bildet er innforbi kravene som står der. Hvis ikke det skulle hjelpe så kan du høre med enten ph-ndr eller Gustavf de burde kunne hjelpe deg med det.

Ser ikke noe bilde jeg ihvertfall. Det er ikke størrelsen på bildet som gjør at det ikke vises da? Sjekk på UserCP under instillingene der om bildet er innforbi kravene som står der. Hvis ikke det skulle hjelpe så kan du høre med enten ph-ndr eller Gustavf de burde kunne hjelpe deg med det.

Bildet er 200X320 men er bare 13 kb.. Men skal høre med en av moderatorene!

Okay siden dere ser på det sånn så gir jeg meg der, men da har uniformen fått en mindre mening spør du meg

Ingen grunn til å trekke seg Fredrik :) men som du selv sier, slik luftfarten har endret seg, så HAR kanskje den uniformen OGSÅ gitt den mindre mening nå om dagen, slik som det også har med statusen som var for 20-30-40 år siden med å være Flyvert(inne)

På websidene til BUD så står ankomsten som "Oslo (Rygge)".

www.ryg.no slet de forresten litt med å få med seg avgangen, så det ut til. Det var også litt feil klokkeslett der, for "Sist oppdatert" er kronisk et til to minutter fram i tid.

TZ=LocalMossTime.

Men , nå har enten -NOB eller RYG problemer for DY2950 har hverken avreist eller delay statys på http://www.ryg.no/

morsomt med Kjos i uniform, men mener å ha lest at han ikke lenger kan fly selv.
Burde vel hatt noen flere striper på jakken.... ;-) (6-7 hadde vel passet når man er Stor-Kaptein).

Gratulerer til DY og Moss.

Noen andre enn meg som la merke til Liv Signes noe avmålte entusiasme for åpningen? SP og resten av regjeringen er jo i prinsippet ikke for private flyplasser og særlig ikke en som til dels vi ta trafikk fra statseide OSL. Hipp-hipp RYG (selv om jeg til en viss grad for en gangs skyld deler SP's syn... ikke si det til noen)

Back