RYGGE FÅR KONSESJON!

Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Rygge er jo en del nærmere Oslo enn Torp,så Ryanair kommer garantert til å kalle Rygge for Oslo,hvis de begynner å fly dit.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Ryanair skal velge Rygge når de etablerer enda en rute fra Torp. Spennende å se hvem som begynner fra Rygge.

Hvorfor nødvendig vis tappe Gradermoen for pax?

Skal vi vel kanskje ikke heller rope HURRA for at det nå kanskje blir stjålet flere Norske Pax fra Landvetter?

Kanskje Landvetter kommer til å tape litt pax på at det blir flyplass på Rygge?Men jeg tror vel heller at OSL kommer til å tape mer desverre..Men de får ta det som en utfordring når det nå har blitt en realitet.

Originally posted by HMWK

Jeg forstår ikke helt hvorfor Ryanair skal velge Rygge når de etablerer enda en rute fra Torp. Spennende å se hvem som begynner fra Rygge.

Avgjørelsen ble først offentliggjort i dag, etter halvannet år med saksbehandling, så Ryanair var vel mildt sagt usikre på hva som kom til å skje. Når det er sagt tror jeg det vil by på få problemer for dem å flytte operasjonene sine til Rygge. Det er vel kanskje mulig de beholder London fra Sandefjord. Jeg hadde jo et innlegg om dette tidligere;

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=126

Det står jeg for forsatt. ;) Og nå er det vel ikke lenge før vi får vite om de kommer eller ei.

Originally posted by Herlov

Avgjørelsen ble først offentliggjort i dag, etter halvannet år med saksbehandling, så Ryanair var vel mildt sagt usikre på hva som kom til å skje. Når det er sagt tror jeg det vil by på få problemer for dem å flytte operasjonene sine til Rygge. Det er vel kanskje mulig de beholder London fra Sandefjord. Jeg hadde jo et innlegg om dette tidligere;

Det står jeg for forsatt. ;) Og nå er det vel ikke lenge før vi får vite om de kommer eller ei.

Hvorfor er du så sikker på at Ryanair skal flytte hele operasjonen fra Torp til Rygge. Det er mye som kan skje før Rygge åpner. Var det 2006? Ryanair kan før dette ha åpnet en base på Torp? Hvem vet. Jeg venter iallefall i spenning på videre informasjon om Rygge. Hvem skal fly ditt?

Skal vi prøve det samme med Lista? Kanskje Ryanair kommer ditt også?

Noen tanker jeg har er, om OSL taper mange pax så vil det også betydelig svekke antall direkteruter ut av flyplassen. Indirekte kan det bety at større hub-flyplasser som CPH og AMS vil tjene på det. Men det vil vi se om f.eks SAS-gruppen åpner rute Rygge-CPH og den går bra, så vil det bety at om Rygge ikke hadde eksistert så ville det vært en ny direkte rute til en ny destinasjon fra OSL i stedet. Og kanskje KL vil kutte en tur til OSL eller TRF og sette den inn på Rygge.

Er dette jeg også har tenkt på,men nå sto det jo i dagens VG at sas og widerøe ikke hadde tenkt til å starte opp flygninger fra Rygge.Jeg tror også de fleste her inne ønsker seg en sterkere og større OSL,med flere ruter og kanskje til og med noen nye intercontinentale ruter.

Hvorfor er du så sikker på at Ryanair skal flytte hele operasjonen fra Torp til Rygge. Det er mye som kan skje før Rygge åpner. Var det 2006? Ryanair kan før dette ha åpnet en base på Torp? Hvem vet. Jeg venter iallefall i spenning på videre informasjon om Rygge. Hvem skal fly ditt?

Skal vi prøve det samme med Lista? Kanskje Ryanair kommer ditt også?

Jeg skjønner ikke helt hva Lista har med saken å gjøre. Poenget er at Ryanair flyr til Torp fordi det ligger relativt nærme Oslo. Det er ikke uten grunn at de kaller flyplassen for Oslo og ikke Sandefjord. Rygge ligger såpass mye nærmere Oslo og har såpass mye bedre tilgjengelighet med tog og bil/buss, så det vil være naturlig for dem å bruke den flyplassen.

Det er i allefall min mening .. Men ingenting er jo bestemt. Jeg skjønner at du er Vestfold-patriot og ønsker en så stor flyplass som mulig, men hadde Ryanair vært fornøyd med trafikken fra Vestfold og Telemark, så hadde de ikke trengt å kalle den for Oslo. ;)

Jeg skjønner ikke helt hva Lista har med saken å gjøre. Poenget er at Ryanair flyr til Torp fordi det ligger relativt nærme Oslo. Det er ikke uten grunn at de kaller flyplassen for Oslo og ikke Sandefjord.

Det er slik Ryanair navner flyplassene; - billige plasser relativt "nær" storbyene.

Rygge ligger såpass mye nærmere Oslo og har såpass mye bedre tilgjengelighet med tog og bil/buss, så det vil være naturlig for dem å bruke den flyplassen.

Nå må vi ikke glemme det store og tunge næringslivet i Telemark (husker jeg ikke feil, er Hydro faktisk inne på eiersiden av Torp med en liten andel) og Buskerud som naturlig sogner til Torp. Det utgjør ganske mange reisende. Jeg er faktisk ikke så skråsikker på at Rygge-konseptet blir den suksessen noen håper på, men tida vil vise....

[O/T]Og alle båtkontainerne til Drammen! :spin: [~O/T]

Originally posted by OMW
[O/T]Og alle båtkontainerne til Drammen! :spin: [~O/T]

Jatakk. Drammen gjør ganske gode kroner på havna om dagen, og det er mulighet for større kaianlegg enn vi har i dag. Tipper mange skips-spottere kunne trives her innimellom. Dessuten får vi se de fleste nye biler lenge før resten av landet, så f.eks. en Nissan Pathfinder her om dagen.;)

Back