RYGGE FÅR KONSESJON!

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
RYGGE FÅR KONSESJON!

En lykkens dag! Hipp hipp hurra!


Mer hos NRK:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4274910.html
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Tja....spørs om dette blir så veldig mye bedre. Kortere reiseveg for østfoldinger blir det riktignok...og nok undergraving av hovedflyplassen. Enda mer spennende blir det å se hvilke selskaper og ruter som kommer.
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Hver bygd sin flyplass...slik ble norsk luftfart til...
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Kanskje vi burde ha et "tak" på antall flyplasser i landet her? KrF kan sikkert komme med et slikt forslag siden man da har kontroll med antall Tax-Free utsalg. Husker jo tidligere at man hadde et tak på antall Vinomonpol i Norge...skulle 1 nytt åpnes, måtte et annet nedlegges.
Nå har vi jo selvbetjente pol og får lov til å ta på flaska før vi kjøper den....og jaggu har det ikke blitt flere pol, og lengre åpningstider. Dessuten synes jeg betjeneingen på Polet har blitt langt bedre....enkelte kan jo masse om vin...noe man aldri fikk sjansen til å snakke om tidligere da køen bak var lang.

Kan jeg driste meg til at man legger ned Framnes siden ingen vil fly dit, og heller åpner Rygge?:spin:
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Har ikke de store selskapene sagt at de ikke vil fly på Rygge?
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Dette er taktikk.........ikke glem det. Her holdes kortene tett vil jeg tro.
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

En trist dag for norsk luftfart, som vil redusere mulighetene for å bygge opp en sterk internasjonal lufthavn i hovedstadsområdet !!


Edit: Skriveleif
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Flyplassene burde i allefall få konkurere på like vilkår. Plagsomt å måtte reise til Haugesund fra Stavanger for å få fly billig til London med Ryanair.
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Ja, med konsesjonen i boks burde alt ligge til rette for masiv ekspansjon for Rygge. Her er det snakk om mange millioner som må brukes for at det skal være atraktivt. Gode dealer på landingdavgifter osv. Rygge kommer ikke til å gå med overskudd de første åra. Det kan jeg garantere. Hva må gjøres for at de skal kunne drive sivil flyplass?
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Forstår det slik at de får konsesjonen i 10 år og med et maksimalt passasjergrunnlag på 750.000 passasjerer i året.

Og dermed dimensjonerer de sikkert terminalen i vanlig norsk tradisjon til 450.000 passasjerer årlig:p
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

1. Bygge terminalbygg med apron, taxiways, veier, bilparkering etc
2. Lukke alle mangler fra Luftfartstilsynet hva gjelder plasstjenesten
3. Grave ned runway arresting gear
4. Utbedre skilting på flyplassen
5. Installere flere/bedre innflygingshjelpemidler
6. Mest sansynlig kommer det krav til gjerde rundt omerativt område, slik man installerer her på ENDU nå.


Dette bare noe jeg kommer på i farta, det er garantert flere ting! :D
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Originally posted by M609


1. Bygge terminalbygg med apron, taxiways, veier, bilparkering etc
2. Lukke alle mangler fra Luftfartstilsynet hva gjelder plasstjenesten
3. Grave ned runway arresting gear
4. Utbedre skilting på flyplassen
5. Installere flere/bedre innflygingshjelpemidler
6. Mest sansynlig kommer det krav til gjerde rundt omerativt område, slik man installerer her på ENDU nå.


Dette bare noe jeg kommer på i farta, det er garantert flere ting! :D

Jøss, ville tro det allerede var inngjerdet siden dette har vært en militær flyplass lenge....eller har man kanskje ikke hatt råd til det heller i Forsvaret....
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Én ting man ihvertfall ikke behøver å bekymre seg for på Rygge er inngjerding! Skal godt gjøres å finne en åpning der, med unntak av portene.
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Nå kommer vel Veksten på OSL til å stagnere eller gå ned,ettersom det antagelig blir flygninger både til CPH og AMS fra Rygge.Tenk å plassere OSL nord for Oslo når befolkningen hovedsakelig befinner seg syd for Oslo.Hadde OSL ligget syd for byen,hadde ikke Torp hatt det antallet passasjerer som idag,og Rygge aldri blitt en realitet Det bor faktisk ikke så mange mennesker i Norge at det er behov for tre internasjonale flyplasser på Østlandet!Nå kan vi jo se langt etter at passasjerantallet på OSL nærmer seg 17-18 millioner noen gang.:(
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Det er vel stor mulighet for at en 3dje rullebane på Garder's kan bli skjøvet en smule ut i den uoverskuelige fremtid dersom det slår seg ned noen på Rygge ja.
 
Replying to Topic 'RYGGE FÅR KONSESJON!'

Originally posted by M609


3. Grave ned runway arresting gear

Er arresting gear'et på BDU nedgravd nå? Når skjedde det?

Da jeg var der brukte jeg store mengder tid på å måke/de-ice gearet, for ikke å snakke om rydde opp fordi "brøyta" glemte at det var et gear der...


Eller mener du bre delvis nedgravd, slik at de oransje boksene og wiren fortsatt ligger over bakken?
 
Back
Top