Rygge 40 millioner i minus

De kan takke seg selv på RYG.
De viste godt om taket på antall flyvninger når de var i etableringsfasen.
Og det hjelper lite å få Ryanair som ikke har en eneste business-passasjer.

RYG er og blir en sydenflyplass, og noen ymse ruter fra Ryanair.
Jeg lurer på når DY trekker seg ut, det kommer til å skje en gang i fremtiden.
 
Jeg lurer på når DY trekker seg ut, det kommer til å skje en gang i fremtiden.

Håper det går som noen optimister fra Telemark kommenterer:

"Norwegian starter opp Torp-London sommeren 2011."

"Det er bare en start fra Norwegian. De hadde ikke nok fly og ansatte til flere ruter iår, men skal love deg en til. Sommeren 2011 blir Norwegian store på Torp. Bare vent å se."

Tønsbergs Blads debattsider (kommentarer til artikkel om Torp)
 
Nå bruker jeg Rygge en del både innenlands og utenlands, fantastisk fin flyplass uten venting i kø noen steder.
vil vel tro at det er lite sansynlig at Norwegian vil trekke seg ut innenlands fra Rygge.
Belegget ( de gangene jeg har reist ) har vært nesten fulle fly til Bergen og Trondheim
å trekke seg ut fra et market de har opparbeidet seg og gi det bort til en konkurent har jeg liten tro på.
Transport økonomisk institutt har jo også kommet med konklusjonen at Rygge vil vokse raskt, Olav Thon er ingen dum mann, han angret vel litt med en gang når Norwegian ikke kom med lovt 3 basefly, nå ser han lyst på flyplassens framtid.
Taket på flybevegelser blir vel endret etterhhvert så lenge de de holder seg innenfor åpningstidene
 
Det er i hvertfald en meget risikabel forretningsmodel de har valgt i RYG, når de primært baserer sig på FR.

En ting kan de være sikre på: FR kommer ikke og siger tak når de en gang er eneste betydelige operatør - tværtimod, så presser det prisen endnu længere ned og lader RYG betale for FR's forretning.
 
De kan takke seg selv på RYG.
De viste godt om taket på antall flyvninger når de var i etableringsfasen.

Ja, og det gjør de jo også. Dette er helt i tråd med hva som ble sagt fra RSL og Olav Thon før oppstart, at det ville gå noen år med røde tall før de begynte å tjene penger.
 
Tja, Norwegian har allerede kuttet til TOS BOO, som jeg tidligere har nevnt i noen tråder synes jeg det er en elendig flyplass (spesielt innlandsdelen, der de ikke en gang hadde TV under fotball-vm...) som er upraktisk når jeg skal til Oslo. Flyplassen er sikkert fin om du skal til østfold, men dit skal jeg ikke. Som innenlandsflyplass og alternativ for osloreiser er den i alle fall død og begrava for min del, men ser at det sikkert er marked for folk som vil reise Østfold-BGO/TRD/SVG
 
Og det hjelper lite å få Ryanair som ikke har en eneste business-passasjer.

Det er to ting i den setningen jeg stusser på... Hvordan vet du at Ryanair ikke har "en eneste businesss-passasjer" på Rygge og hva er det som gjør at det er bedre for en flyplass å ha en passasjer som flyr i jobb enn en som flyr på ferie?
 
Det er to ting i den setningen jeg stusser på... Hvordan vet du at Ryanair ikke har "en eneste businesss-passasjer" på Rygge og hva er det som gjør at det er bedre for en flyplass å ha en passasjer som flyr i jobb enn en som flyr på ferie?

Dette kunne jeg ikke sagt bedre selv.:old
 
Så intervjuet med adm.dir. Fjell på Torp på NRK ikveld: Han var så avslappet til Ryanairs økning på Rygge. Det skinner jo igjennom kraftig at han har et "ess i ermet". Han har snakket med Kjos og saken er: Når Ryanair har trukket seg nok ut fra Torp og etablert seg på Rygge, da er tiden inne: Dvs , da rykker Norwegian inn for fullt på Torp. Denne planen tror jeg allerede er lagt av Fjell/Kjos. Den som lever får se.
 
Last edited:
Nej. Backpackere legger ikke igjen like mye penger som folk på 40+ som reiser med NAS. pluss at rayn får selge taxfree. Det gör ikke ikke Nas får i dag
 
Nej. Backpackere legger ikke igjen like mye penger som folk på 40+ som reiser med NAS. pluss at rayn får selge taxfree. Det gör ikke ikke Nas får i dag

Dersom du tror at det er bare backpakkere som benytter seg av FR, anbefaler jeg deg å slå ihjel noen timer på terminalen til MLR. Så kanskje du endrer litt oppfatning av brukergruppene. De er mere sammensatt enn som så.
 
Dersom du tror at det er bare backpakkere som benytter seg av FR, anbefaler jeg deg å slå ihjel noen timer på terminalen til MLR. Så kanskje du endrer litt oppfatning av brukergruppene. De er mere sammensatt enn som så.

Millicent, Australia? Flyr Ryanair der også?
 
Ja. Hvorfor skulle det ikke være mulig?

Eneste gode argument er at ingen andre rene Ryanair-lufthavner tjener penger. På grunn av nordmenns duty free-vaner kan det likevel være mulig å gå med overskudd, men da tror jeg Rygge må ha minimum to millioner passasjerer - trolig flere.
 
Back
Top