Ryanair's 45. base blir Manchester

haavig

ScanFlyer Silver
http://www.reuters.com/article/2011/07/12/idUS97283+12-Jul-2011+RNS20110712

Ryanair, the world's favourite airline, today (12th July) announced it would open its 45th base at Manchester in October 2011 initially with two based aircraft and 17 routes, growing to four aircraft and 26 routes by summer 2012. Ryanair's new base will deliver up to 2m passengers p.a., 2,000 jobs and up to 260 weekly flights as Ryanair invests over $280 million at Manchester Airport
Manchester som FR tidligere har hatt et 'anstrengt' forhold til blir altså ny base.
Ser også ut til at det blir 'Oslo' rute.

Håper på å unngå svar som 'Jeg skal i hvertfall ikke fly FR fra Manchester'!

Last edited:
Spennende å se at Ryanair åpner baser og ruter fra flere storflyplasser. Kanskje det rett og slett er nødvendig om selskapet skal fortsette veksten? Regner med at det er Rygge som får Manchester-ruten - en destinasjon som nå blir godt dekket fra Oslo-området med fem ukentlige SAS-avganger og tre ukentlige Norwegian-avganger.

Spennende å se at Ryanair åpner baser og ruter fra flere storflyplasser. Kanskje det rett og slett er nødvendig om selskapet skal fortsette veksten? Regner med at det er Rygge som får Manchester-ruten - en destinasjon som nå blir godt dekket fra Oslo-området med fem ukentlige SAS-avganger og tre ukentlige Norwegian-avganger.

Du har rett i at Rygge får den ja ;)

Ryanair, verdens foretrukne flyselskap, introduserer i dag, den 12. juli, at de vil starte opp en
ny rute mellom Oslo Rygge og Manchester. Denne ruten vil ha oppstart i november 2011 og
vil ha en frekvens på fire ganger i uken.

http://www.ryg.no/files/ryg.no/Documents/Pressemeldinger/Ny rute RYG-MAN 12072011.pdf

Hva med en HAU-Man rute??? For oss litt fotball-galne vestlendinger, ut torsdag og hjem søndag/mandag hadde vært det ultimate.

Hvordan FR skaper opptil 2000 jobber med noen fly på en base, og er meg en gåte.

Fint for de som kommer til å benytte seg av tilbudet, men stusser over at RYG, i en offentlig pressemelding, skriver "verdens foretrukne flyselskap".
Hva slags grunnlag har de for å skrive noe slikt? :headbang
Har ALDRI sett noen flyplasser/flyselskaper skrive noe slikt om seg selv/kunde.

Tenk feks om EK skulle starte opp DXB-OSL. De hadde selvsagt fått 1 mnd reklame rundtom på flyplassen og et innslag i månedsbrevet til OSL, på lik linje med alle andre, men heller ikke mer enn det (av selve OSL vel og merke). Tviler veldig på at de feks hadde skrevet "det beste flyselskapet i verden starter opp ruten Oslo-Dubai"...

Verdens foretrukne flyselskap my ass, RYG virker veldig useriøse må jeg si. Hvorfor ikke bare holde seg til "RF starter OSL-MAN", så kunne jeg nøyd med med å si grattis eller ingentig... :stir

Ja, og det må da väre for mye. Det er mange som liker engelsk fotball her i landet, men kan da ikke väre marked for tre aktörer...?

Fint for de som kommer til å benytte seg av tilbudet, men stusser over at RYG, i en offentlig pressemelding, skriver "verdens foretrukne flyselskap".
Har ALDRI sett noen flyplasser/flyselskaper skrive noe slikt om seg selv/kunde.

Tenk feks om EK skulle starte opp DXB-OSL. De hadde selvsagt fått 1 mnd reklame rundtom på flyplassen og et innslag i månedsbrevet til OSL, på lik linje med alle andre, men heller ikke mer enn det (av selve OSL vel og merke). Tviler veldig på at de feks hadde skrevet "det beste flyselskapet i verden starter opp ruten Oslo-Dubai"...

Verdens foretrukne flyselskap my ass, RYG virker veldig useriøse må jeg si. Hvorfor ikke bare holde seg til "RF starter OSL-MAN", så kunne jeg nøyd med med å si grattis eller ingentig... :stir

Virker som det er Ryanair som har skrevet pressemld.
Hvis ikke så er det lavmål med å bruke de ordene ja.

Ja, og det må da väre for mye. Det er mange som liker engelsk fotball her i landet, men kan da ikke väre marked for tre aktörer...?

Desverre så tror jeg innbyggerne i Østfold klarer å fylle opp de flyene alene. ;)
Alt for mange sånne røde supportere her :lol:

Det er avskrift av Ryanair's egen og i tillegg dårlig oversettelse ..

Ryanair is the World’s favourite airline

Desverre så tror jeg innbyggerne i Østfold klarer å fylle opp de flyene alene. ;)
Alt for mange sånne røde supportere her :lol:

Det er jo lag i alle mulige farger i nærhet til MAN, så selv om United er verdens nest beste lag så kan man velge å Reise til MAN også for å se mer middelmådige lag spille fotball....;)

Det blir sånn cirka tredoblet kapasitet mellom Oslo og Manchester fra vinter 2010/11 til vinter 2011/12. Vi får se hvem som er den første til bakke ut.

Fikk en mail fra FR i stad, der var det masse bill til 77.- regner med at det er billettene som er skrevet om i den pressemld.

Det blir sånn cirka tredoblet kapasitet mellom Oslo og Manchester fra vinter 2010/11 til vinter 2011/12. Vi får se hvem som er den første til bakke ut.

Dersom noen må trekke seg ut, tipper jeg SAS blir den første, da de har såpass høye kostnader som de har.

Men uansett, så gratulerer jeg MAN med ny base, denne hadde jeg ikke sett komme!

SAS er godt etablert og har gode avtaler med reisebyråer som selger pakketurer med fotballkamper, så jeg tviler på at de blir de første til å gi seg ..

Dersom noen må trekke seg ut, tipper jeg SAS blir den første, da de har såpass høye kostnader som de har.

Men dette er ikke en spesiell low-yield rute, ikke sant? Det er tross alt den største flyplassen i Nordvest-England med gode forbindelser til et stort og økonomisk viktig område fra Liverpool til Sheffield, og kanskje ned til Birmingham (BHX kan kun nås med mellomlanding fra Oslo). Det må vel være en del forretningstrafikk der i tillegg til pakketurene som MOW sikter til og low-yield leisuretrafikk. Dette kan kanskje TOS opplyse om ;)...

Det spørs hvor mye av FRs trafikk vil komme fra markedsveksten, mao hvor mange SK-kunder vil FR tiltrekke? I første omgang tror jeg kan dette heller svekke DYs prosjekt og kanskje FRs egne ruter til LPL...

Under Premier Leauge sesongen som går fra midten av august til begynelsen av mai er det i hvertfall et utall av nordmenn i både Liverpool og Manchester.

Mange av disse flyr i dag til London og kommer seg videre nordover derfra.
Det er vel mange av disse som vil bli FR's og DY's kundegrunnlag.

Og de er det mange av!

Back