Ryanair

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hei folkens

Det er leeenge siden en FR trip-report. Antar ingen tør grunnet hetsen mot alle som sier et godt ord om dem..

Noen som tør ? Nekter å tro at ingen av forumets medlemmer har fløyet dem i senere tid.:question:

Jeg er glad i dem , men har ikke fløyet dem siden mai 2006 og dessverre har intent å bidra med.....:cry:

Dette kun grunnet at det ikke har passet inn i mitt reisemønster.....

Reidar
 
Fløy de i forrige uke, og de fikk meg til London for 220 kr t/r. Takket være FR, så kan jo en fattig student besøke London uten å bli ruinert :p
 
Jeg skal til Dublin i løpet av høsten, og det ser ut til at Ryanair har tider som passer best. Skal se om ikke det blir rapport.
 
Hvor godt liker egentlig SQ777 Ryanair når de har såpass mange ruter til Norge og det er over to år siden han reise sist. Fakta sier kanskje like mye som en triprapport...
 
Ellers blir det Ryanair på meg på onsdag, Liverpool-Torp, om jeg ikke finner på noe annet. Betalte bare 50 kr. alt inkludert.

Beklager, Reidar, jeg feiga ut. Dropper Ryanair-flighten i morgen og tar heller SAS via København.
 
Grunnen at jeg ikke flyr FR er enkel. Deres destinasjoner i Europa er ikke aktuelle i fjor, i år og neste år.. Neste år blir det kun to turer til MUC i Europa med EB's favoritt..^_^.

Og etter SVQ til helgen er det helt tomt med SK-reiser også så langt inn i framtiden jeg kan se i dag ( 2010 ). Ække flere steder i Europa på deres rutenett som frister ( dessverre forsvinner neste år mesteparten av de ca. 15 nye de startet i år ).

Men det er en verden utenfor Europa også. Peru med Lima, Cusco og Macchu Picchu om 15 dager...:9:

Men hadde FR vært på Rygge hadde jeg sikkert tatt noen ekstraturer.... Ev. bodd i nærheten av Sandefjord. Men orker ikke flere togreiser fra Lillestrøm til TRF.

Kan vel også takke CO for at jeg har endret reisemønstret. Foreløpig 4 stk non-stop OSL-EWR på 10 mnd., og tre til i løpet av vinteren...:lol::lol:
 
Jeg for min del, ser ikke poenget med å fly FR, så lenge en bor nord for Oslo, sånn rent bortsett fra at man kan spare noen kroner på det..
Men når en ser på Reidars reisemønster, så ser det ikke ut som om det mangler på penger akkurat :D

(Åssen var den sangen? Reidaaar reiser snaaart.... :D)
 
He, he, penger... Flyselskapene vil ikke lenger ha meg som kunde
siden jeg alltid betaler dem for lite i disse dyre oljepristider.:drunk:

De kansellerer stadig flighter og velvillig refunderer pengene mine!

Forrige uke var det JAT, mandag var det SK og i går var det NB..

Plutselig er det pluss på kedittkortenne mine...:cry:

Er det noen som har booket en non-refund billett og ANGRER på kjøpet ??

Fortell meg hvilken flight og dato og jeg booker også. Så får du pengene tilbake også 1:lol::lol::lol:
 
Tja.. mine neste bookinger er med BA og SAS.. Om du klarer å få BA til å legge ned Oslo-ruten, evt. SAS til å legge ned SEA (vent litt.. det klarer de kanskje selv?), blir jeg imponert :D
 
Siden jeg mistet London-turen, sjekket jeg BA neste sommer. Der har de faktisk redusert fra fire til tre flyginger om dagen ! :exclaimation:exclaimation

Olja igjen ? Så den utfordringen med BA tar jeg. Prisen er kun kr. 1.543, den vil de ikke like neste vår og kansellerer..:lol:
 
Jeg håpet virkelig du tullet nå.. Sjekket tilfeldige datoer i Juni, og ser de kansellerer kveldsavgangen fra OSL, og ettermiddagsavgangen fra LHR.. Synd, her har vi selskapet som fløy 4 757 og en 767 om dagen for under 10 år siden, og til sommeren (hvertfall de datoene jeg sjekket), går de med kun 3 A319..

Lurer litt på hvorfor, for hvertfall jeg, synes de har et bra produkt.. Man kan lett få seg en billig tur i Business (betaler ca. 3000 for turen i desember), og om man havner bak gardina, så har de fortsatt gratis servering, inkludert gratis alkohol (bare den siste, burde jo fått nordmenn til å komme løpende..)
 
Last edited:
Ja, Martin..... Helt utrolig hvilken vei dette går..... Trist også. :cry:Det er jo overlegent det beste selskap på London..
 
Nå har det jo godt rykter lenge om at OSL ruten kanskje ikke akurat er deres sterkeste rute. Litt rart, når man tenker på hvor mye bedre de gjør det på CPH og ARN (På CPH har de jo tilogmed egen lounge), men har ikke sjekket om de gjør noen justeringer på ARN elelr CPH?

Man kan lett få seg en billig tur i Business (betaler ca. 3000 for turen i desember),

Når de stadig har billigsalg på business class på en rute, så kan det være et tegn på at de muligens sliter med å fylle opp setene der fremme
 
Someone har et poeng. Men uansett: Jeg føler at de har et bedre produkt i SAS.. Fløy de bak gardinen i går, og fikk gratis mat, og gratis alkohol om jeg hadde hatt lyst på.. Det får en ikke hos SAS med mindre man sitter foran.

Eneste er vel kanskje bonusprogrammet.. Man saler Tier Points for å få status hos BA, og jeg lurer på om de billigste billettene ikke gir Tier Points i det hele tatt.. Da er faktisk 25% hos SAS bedre..
 
Back
Top