Ryanair

Det er synd at BA taper, men vi får trøste oss med at de kun taper til London og ikke videre med deres svært gode produkt ut i verden!

Jeg tror nok det lekker ganske mye Biz-pax til både AMS og FRA. Og det er klart at SAS sin City-rute har tatt en jafs også av BA-volumet.

Ellers helt enig, BA har et meget bra produkt!

Jeg skjønner fortsatt ikke helt dette... et søk på BA i januar OSL-LHR gir nesten kosekvent fire avganger daglig OSL-LHR og bare tre LHR-OSL. Litt snodig, synes jeg.

Ellers er det vel ikke offisielt som det blir antydet i denne tråden at BA kommer til å ta bort gratsi mat og drikke på økonomi?

Rent generelt, så er det sånn at flyselskapene kan velge å ha forskjellige availability dersom man har en connecting flight videre. Det betyr at en flight fra AAA til BBB kan se ut som om den er full, men om man ser på AAA til CCC via BBB, så kan det plutselig være plass på AAA-BBB.

Kan man da booke begge flightene, så kansellere den man ikke ville ha før man utsteder en billett? Nope, det kan man ikke - det vill vært for enkelt. Systemet benytter seg da av noe som kalles for "Married Segments", og kansellerer man ett så man må også kansellere det andre - ellers vil systemet ikke gjennomføre kanselleringen.

Back