• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair, trykkleif i passnummer

bjloken

Newcomer
Hei, jeg har muligens klart å komme til skade for å skrive ett siffer feil på et passnummer ved internettinnsjekking på Ryanair. Noen som vet om man kan finne ut av dette på nett, og hva eventuelt konsekvensen er?
 
På Torp godtar vi en liten skrivefeil.
Skal du til UK, så bør nok feilen rettes.
Jeg vet ikke hvordan det gjøres men si fra hvis du trenger hjelp så kan jeg sikkert finne ut noe for deg.
Ut fra Torp til Schengen land: no problem.

Imm
 
Jeg skal fly fra Rygge til Stansted, så da bør jeg vel få det rettet opp med andre ord. Om du har noen tips på hva jeg kan gjøre blir jeg veldig glad :)
 
De fleste selskaper scanner passene før avgang for å være sikre på å få det rett. Vet ikke om Ryanair gjør dette ved boarding eller ikke.

Hvis ikke - hvem vil finne det ut? Ingen ... Såvidt jeg vet er det ingen matching mellom APIS og innreise i UK.
 
De fleste selskaper scanner passene før avgang for å være sikre på å få det rett. Vet ikke om Ryanair gjør dette ved boarding eller ikke.

Hvis ikke - hvem vil finne det ut? Ingen ... Såvidt jeg vet er det ingen matching mellom APIS og innreise i UK.

Det høres riktig ut. Med SK hjem fra LHR i går var det flere feil, dvs uoverensstemmelser, mellom navnet i passet og i bookingen. Passet ble scannet av meg i en self service-automat og var helt uproblematisk.
 
Det høres riktig ut. Med SK hjem fra LHR i går var det flere feil, dvs uoverensstemmelser, mellom navnet i passet og i bookingen. Passet ble scannet av meg i en self service-automat og var helt uproblematisk.

Heh? Skulle det være problematisk å scanne passet? Eller mener du for myndighetene? Navnet i bookingen blir ikke sendt, det er navnet i passet som blir det. Så i teorien så kunne navnet vært Donald Duck i reservasjonen, men API blir sendt med det riktige navnet som er scannet fra passet.
 
Back
Top