TOS
ScanFlyer Mile High Club
Re: Ryanair truer dansk kommune med søksmål
Som sagt, hvis begrunnelsen til kommunen hadde vært noe i retning av det du skriver her så er saken en annen.
Jeg vet ikke mer enn deg om kommunens vedtak, men jeg "belyser flere sider av saken". At Ryanair har en omstridt holdning til sine egne arbeidere og kollektive avtaler er udiskutabelt, og det er voksent gjort av en kommune å sette et eksempel for hvem de ikke kan akseptere som samarbeidspartnere. Nøyaktig hva de har begrunnet sin avgjørelse med er veldig løst beskrevet og kan ha blitt forenklet av journalisten/redaksjonen i flere omganger.
Om Oslo Kommune bestemmer seg for å levere ut anbud på bilvask til alle bilvaskerier i Oslo, så vil det ikke være omstridt om alle 199,- vaskeriene blir utelatt fra anbudet på grunn av uetisk forretningsdrift.
I mine øyne vil det være uetisk å ikke forholde seg til relativt enkle menneskerettigheter - fagforeninger og kollektivavtaler er én av disse.
Som sagt, hvis begrunnelsen til kommunen hadde vært noe i retning av det du skriver her så er saken en annen.