Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Flyr de fortsatt Rygge-Skavsta ?
Forøvrig enig med de som fastholder at også FR må forholde seg til de til enhver tid gjeldende regler som finnes i de land der de flyr. Noe annet vil jo være helt umulig !
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Hva slags trusler er dette da?

Det var også min reaksjon. MoL er i ferd med å prate seg bort i enhver situasjon, trusler om både det ene og det andre......det blir litt som å rope ulv, vi husker hvordan det gikk ^_^
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Flyr de fortsatt Rygge-Skavsta ?
Forøvrig enig med de som fastholder at også FR må forholde seg til de til enhver tid gjeldende regler som finnes i de land der de flyr. Noe annet vil jo være helt umulig !

Ja det gör de och vad jag har hört så avser de att försöka bygga upp linjen, vad det nu kan innebära får vi se.

Ang ID så tycker jag personligen tyckte jag det var extra styr tidigare att hela tiden komma ihåg passet men nu har jag det alltid med mig för att inte glömma när det är dags att flyga.
Jag kan gissa att FR gör såhär för att de då har en id regel i hela bolaget, säkert för att förenkla. Vad tror ni som är mer insatta i jobbet?

God fortsättning på julen och gott nytt år
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Det er vel ikke mere enn en storm i vannglas.

Ryainair tjener ikke noe pa italiensk innenriks, rett og slett fordi den nye Alitalia er sterkere enn alle, LH inkludert har tenkt seg. Jeg har sett tallene for LH Italia og de er en rene katastrofe. Se dette som förste steg av en exit-strategi.
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Da ble det alvor gitt!

Ryanair bekjentgjorde 23. desember at man middlertidig ville stanse alle ruter til og fra sine 10 italienske baser, som er er Alghero, Bari, Bologna, Brindisi, Cagliari, Bergamo, Pescara, Pisa, Ciampino og Trapani fra og med lørdag 23. januar 2010.

http://www.hangar.no/permalink/47043.html
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Dersom Ryanair virkelig gjør det så bra på italiensk innenriks, så virker det veldig påfallende at de skulle kansellere alle avganger som følge av at de må akseptere ID-papirer etter italiensk lov. BU622's kommentar høres i grunn ut som et veldig mye mer riktig scenario, som gjør at MoL ikke taper ansikt i offentligheten.
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Dersom Ryanair virkelig gjør det så bra på italiensk innenriks, så virker det veldig påfallende at de skulle kansellere alle avganger som følge av at de må akseptere ID-papirer etter italiensk lov. BU622's kommentar høres i grunn ut som et veldig mye mer riktig scenario, som gjør at MoL ikke taper ansikt i offentligheten.

Tape ansikt gjør han uansett, men han skal gjør det med "stil". :colgate:
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Typisk MOL. Det er uden tvivl første step i en exit strategi, hvor man kan skyde skylden på andre end Ryanair - for de er jo "aldrig" skyld i noget.

Hvis italiensk indenrigs var en god forretning, så ville MOL aldrig droppe det - blot pga. nogle regler om hvilke id-papirer som kan bruges.

Dette er en strategi vi har set ham bruge i andre tilfælde også - så det ville ikke overraske overhovedet.

F.eks. så vi den sidst med Boeing, hvor han pludseligt ikke kunne komme overens med dem om flere leveringer, men mon ikke det primært hænger sammen med at Ryanairs vækst planer ikke længere helt holder vand og så er det jo praktisk at skyde skylden på Boeing fremfor på Ryanair selv.
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Striden er visstnok loest.

Ryanair gjenstarter alle, italienske, innenriksruter etter oppnådd avtale med ENAC om at alle skal vise pass eller EU/EAA ID-kort.

http://www.hangar.no/permalink/47085.html

Det var jo et dramatisk tiltak Ryanair her satte igang for aa faa sin vilje igjennom, men jeg ser poenget med at ikke hva som helst skal godtas som ID.
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Tja, i all stillhet lukker LH Italia MXP-FCO og gir dermed mer lufta under vinge til sine konkurrenter til Sommerprogrammet. For Februar har LH Italia en all-you-can-fly tilbyd som skal tiltrekke flere pax. Meget sjeldent at man har innenriks i Italia flere en 50 pax omboard.

Forvent at antall flyene reduseres ytterligere fra 6 til 5 stykk A319 med sommer-programmet.

"Rekord" i Italia ligger pa 8 pax som belegg pa en flygning MXP-FCO...

Ryanair i motsetning har alltid klart a fylle sine flyene og vil trolig tar seg nytte av den minsked konkurranse.
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Forvent at antall flyene reduseres ytterligere fra 6 til 5 stykk A319 med sommer-programmet.

Riktig at de reduserer antall A319 fra 6 til 5, men samtidig kommer 2 nye 320 inn og endel nye ruter åpner i forbindelse med sommerprogrammet så LH har ikke gitt opp ennå

Ryanair i motsetning har alltid klart a fylle sine flyene og vil trolig tar seg nytte av den minsked konkurranse.

Men hvor mye mindre konkuranse blir det i realiteten? At LHI lukker 3 daglige avganger Milano-Roma vil vel knapt nok merkes når Alitalia fortsatt kjører på med 37 daglige LIN-FCO!
 
Re: Ryanair truer med å stoppe å fly italiensk innenriks

Meget sjeldent at man har innenriks i Italia flere en 50 pax omboard.

.
ok så var det nok en undtagelse at jeg i sommer fløj MXP-BRI-MXP med LHI, og begge flyvninger var så godt som fyldte.

I øvrigt er LHI's produkt om bord en ren nydelse - noget af det bedste shothaul domestic product jeg har oplevet
 
Back
Top