• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair Torp-Marracesh blir det ikke noe av

ENTO

ScanFlyer Silver
Ruten Torp/Marracesh med Ryanair som skulle starte neste torsdag 1.november er avlyst og blir ikke noe av.
På grunn av ‘’operasjonelle årsaker ‘’ sier Ryanair.
Kan det være pga dårlig booking? :skep

"It has been noted that the requested
charter flights are similar to the scheduled flights Ryanair applied for on 18 September 2018, a
request that was refused on 8 October 2018 with reference to the current bilateral air services
agreement between Norway and Morocco."

Videre:
"a) The entire used capacity of the aircraft shall have been hired by one or more charterer(s).
b) The destination of the flight shall have been determined by the charterer(s).
c) Tickets must not be offered to the public directly from the operator or its agents."

Last edited:
Kan de fly mellom Norge og Marokko på irsk AOC og med irsk registrerte fly? Irland har vel ikke noen avtale mellom Norge og Marokko, siden vi ikke er medlem av EU. Eller gjelder EØS avtalen het også?

Norwegian har i alle fall direkterute fra OSL, skjønner ikke helt hvorfor RyanAir ikke fikk lov. Kan det ha med at det er sesongbasert?

Norwegian har i alle fall direkterute fra OSL, skjønner ikke helt hvorfor RyanAir ikke fikk lov. Kan det ha med at det er sesongbasert?

Jeg klarer ikke finne noen avtale som regulerer flytrafikken mellom Norge og Marokko, men som norsk selskap skal Norwegian ha rettigheter å fly mellom de to landene. Men etter hva jeg klarer finne så er ikke Norge endel av luftfartsavtalen mellom EU og Marokko (i motsetning til f.eks med EU-USA sin Open Skies avtale) hvilket betyr et selskap fra EU da ikke kan fly mellom Norge og Marokko

Merk at jeg nå har drevet litt rask Googling så det er fullt mulig jeg har oversett en åpning i eksisterende avtaler

Back