Ryanair til SVG ?

andreas97sas

ScanFlyer Silver
Hei

Jeg satt og tenkte på hvorfor flyr RyanAir til haugesund lufthavn karmøy men ikke til Sola ?

Noen som kan gi meg et svar ?

Andreas

Jeg mener å ha lest en plass at det kun har med landings avgifter og avtaler med lufthavnene. Hørt at Ryanair feks krever prosenter av taxfree salg og parkeringsinntekter. Da de mener at adde detikk vært for dem så hadde ikke taxfreen solgt så mye som de sjør med Ryanair tilstede.....

Kan noen fortelle meg hva som gjør HAU billigere enn f.eks SVG? HAU er jo også en Avinor-flyplass, og MoL har jo sagt at Avinor har for dyre avgifter kontra private flyplasser som TRF og RYG.

Kan noen fortelle meg hva som gjør HAU billigere enn f.eks SVG? HAU er jo også en Avinor-flyplass, og MoL har jo sagt at Avinor har for dyre avgifter kontra private flyplasser som TRF og RYG.

Jeg tror det er billigere å fly til HAU enn SVG da SVG er en større og mer populær flyplass.

I følge the route shop. Så får du 100% rabatt på avgiftene (eller bare landing/take-off?) første året, 75% rabatt 2 året. Og 50% tredje året.

Så det kan ikke være sååååå dyrt.

Hei Andreas. Jeg ser at du har fått noen svar, og Egenes har rett i at HAU - samt en del andre mindre flyplasser - har et lavere avgiftsnivå, nettopp for å tiltrekke seg utenlandske flyselskaper. HAU er den eneste Avinor-eide flyplassen i Norge som Ryanair flyr på. De to andre flyplassene som beflys av Ryanair, Rygge og Torp, er begge private flyplasser og bestemmer sine egne avgifter. Håper dette ga litt svar.

Der våknet Sjefs-Araberen også!!! God sommer, Kurt!

Nei, jeg er ingen araber, selv ikke en halvaraber en gang (karmøybuer som er født på Røde Kors-klinkken eller sykehuset i Haugesund). Jeg var en av de heldige og siste som kan kalle seg ekte karmøybu. Barselavdelingen på sykehuset i Kopervik ble stengt en snau uke etter jeg kom til verden - og da snakker vi snart om et halvt århundre siden. :D

Back