• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair størst på internasjonal trafikk

LN-VLE

ScanFlyer Gold
Last edited by a moderator:
Re: Ryanair størst på internasjonal trafikk

For å gå tilbake til topic: det er imponerende tall Ryanair viser til, og overskuddet sier jo sitt. Det er mye man kan klage på, men deres evne til å tjene særdeles gode penger er det i hvert fall ikke noe i veien med. :)
 
Re: Ryanair størst på internasjonal trafikk

Imponerende hva de har klart å få til. De har gått sin egen vei, og vært ekstremt nøye på alt de gjør, til minste detalj. Og til tross alle gebyrer for alt mulig rart, så blir selskapet bare større og større. Og det med god lønnsomhet også.
Over 300 fly, samtlige helt like. Unikt det også i et så stort selskap, så vidt jeg vet.

Det at bransjen "utsettes" for konkurranse fra andre med dårligere vilkår er ikke unikt for flybransjen. De fleste bransjer har det sånn. Det er derfor klærne våre stort sett er laget i østen, mobilene våre like så, eller møblene på Ikea. Bygg og anleggsarbeidere er under press fra billig arbeidskraft fra østeuropa. Samme i lastebil bransjen. Og gode gamle Tandberg Radiofabrikk har vel heller ikke mange ansatte lenger. Bare for å nevne noe.

Det nytter lite å sitte å sutre over at verden endres. Ryanair har banet vei for at folk flest kan reise rundt i Europa til en billig penge. Før dro bedrifter her på tur med de ansatte med Peter Wessel til Fredrikshavn. Nå tar de samme firmaene de ansatte med på langweend til Bergamo. Peter Wessel er historie.
 
Re: Ryanair størst på internasjonal trafikk

En real knock-out fra FR igjen. Veldig fascinerende lesning.
 
Re: Ryanair størst på internasjonal trafikk

Og endnu engang hopper medierne på MoL's røverhistorier. Airliners.de piller historien fra hinanden her: http://airliners.de/warum-ryanair-nicht-wirklich-die-weltweit-beliebteste-airline-ist/29900

Vel, det er jo korrekt at FR er størst på internasjonal trafikk, så røverhistorie er det vel ikke. At man "ser bort fra" domestic er jo så, men vrengebilder er vel på ingen måte noe nytt hverken i luftfarten eller i andre bransjer, men at FR hverken er verdens største flyselskap eller verdens mest elskede flyselskap kan vi nok være enige om (selv om de transporterer flest passasjerer i internasjonal trafikk). I forhold til det siste så sier ikke tallene noe om hvilket "kjærlighetsforhold" de reisende har til selskapet.
 
Last edited:
Back
Top