Boeing_fan
ScanFlyer Gold
I forbindelse med at Malev gikk konkurs, oppretter Ryanair base i BUD (som nevnt i en annen tråd). De starter også ny rute RYG-BUD, fra 18. februar - om bare drøye to uker!
I forbindelse med at Malev gikk konkurs, oppretter Ryanair base i BUD (som nevnt i en annen tråd). De starter også ny rute RYG-BUD, fra 18. februar - om bare drøye to uker!
Ryanairs satsing på Budapest har vært en suksess både for Budapest og Ryanair. Når flyplassen øker prisene er det naturlig at Ryanair heller flyr til andre destinasjoner som er mere sultne på trafikk.http://www.ryanair.com/en/news/ryan...-at-budapest-as-hochtief-fails-to-lower-costs
Og der var det slutt på BUD-RYG, sammen med en hel andre ruter fra BUD da basen reduseres fra 5 til 3 fly......og selvsagt er det flyplassens "skyld"![]()
Ryanairs satsing på Budapest har vært en suksess både for Budapest og Ryanair. Når flyplassen øker prisene er det naturlig at Ryanair heller flyr til andre destinasjoner som er mere sultne på trafikk.
Har allerede vært i Budapest så jeg er spent på hvilke nye destinasjoner Ryanair kommer med.![]()
Ryanairs satsing på Budapest har vært en suksess både for Budapest og Ryanair. Når flyplassen øker prisene er det naturlig at Ryanair heller flyr til andre destinasjoner som er mere sultne på trafikk.
Har allerede vært i Budapest så jeg er spent på hvilke nye destinasjoner Ryanair kommer med.![]()
Selv gennem Ryanairs propaganda kan jeg ikke læse at BUD har øget priserne. Jeg læser til gengæld at de har afvist at sænke dem - og det er det MoL er fornærmet over!
Selv gennem Ryanairs propaganda kan jeg ikke læse at BUD har øget priserne. Jeg læser til gengæld at de har afvist at sænke dem - og det er det MoL er fornærmet over!
Sorry, jeg må have læst lidt hurtigt..."...Ryanair, Europe’s only ultra-low cost airline, today (22 Nov) announced 40% cuts at its Budapest base with the closure of 10 routes and loss of over 280 weekly flights from 10 Jan 2013 after the Hochtief-run airport increased charges..."
Bra og konstruktivt innlegg. Stemmer nok at de desperat prøver å opprettholde tilbudet etter Malev kollapsen, men noen strukturelle endringer opplever jeg at de alikevel har gjort siden den gang. LCC terminalen (Terminal 1) er stengt ned og all trafikk er samlokalisert på Terminal 2, for å redusere utgifter. De er vel nå desperate for å få denne løsningen finansiert gjennom operatørene.Jeg vet ikke om det er noen interesse for å forstå markedsmekanismen flyplassen i BUD legger opp til, men jeg kan jo gjøre et forsøk på å forenkle det litt: La oss si vi tar utgangspunkt i f.eks. 20 baserte fly og ca 2100 bevegelser i uka under Malev epoken. La oss deretter si at dette tallet gikk ned til 15 baserte fly og 1500 bevegelser i uka, mens flyplassen fortsetter å benytte det samme inntektsbudsjettet som når Malev var en stor kunde. Kostnadene blir dermed fordelt over færre basefly og færre bevegelser = høyere kostnad pr fly og pr pax.
Slik Ryanair ser det skal verken Ryanair eller kundene straffes for å opprettholde/benytte tilbudet i kjølvannet av fly-kollapsen i Ungarn. Slik situasjonen utvikler seg med mindre trafikk for flyplassen må de snart øke kostnadene ytterligere for å kompensere for mindre Ryanair trafikk. Dette går utover Ryanair også, men det er nok en kalkulert risikode har regnet på. Hvis flyplassen etter denne manøveren fortsatt ikke revurderer sin avgiftssetting, ser jeg ikke bort fra at Ryanair trekker seg helt ut med basefly - omvendt proporsjonale avgifter er en dårlig ide uansett om man vil holde på lowcost operatører evt. tiltrekke seg kriserammede majors.
Ryanairs satsing på Budapest har vært en suksess både for Budapest og Ryanair.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.