Ryanair: Slik skal vi redde norsk luftfart

Vell den haken var jo ikke dirkte liten heller da. Men jeg undrer meg på om det virkelig er marked for enda et stort selskap på innenriks norge. Vi er tross alt knapt 5000000 innbyggere her på berget.
 
Tja, jeg tviler i grunnen på at Ryanair noen gang vil få den "80%-rabatten" på flyplass-avgiftene. I alle fall skjer det ikke uten at SAS og Norwegian får den samme rabatten. ;)
 
Som spotter kunne det vært innteresant, men personlig syntes jeg at Ryanair med sine ekstremene tilfeller av gebyrer ikke er velkommen i Norge

Er ikke GM i vekst?
 
For de som synes at ingressen ble kuttet på et underlig sted:

Det er bare én hake: Satsingen skjer kun om norske myndigheter og Avinor kutter kraftig i sine skatter og avgifter.

- En riktig pris i forhold til resten av Europa betyr et kutt på om lag 80 prosent, mener Cawley.
 
Norsk luftfart går da bra, med stort sett fornuftige priser, godt tilbud og til tider godkjent fortjeneste. Så her trengs ikke noe hjelp fra Fraudair
 
Var en artikkel i DN i dag om at prisene ikke hadde gått ned til tross for trange tider i luftfarten. De konkluderte vel med at man hadde greid å redusere kapasiteten raskt nok til å holde prisene oppe. (Var snakk om DY og SK-priser tror jeg)
 
NORSK LUFTFART MÅ REDDES!!! Jobben min er i fare!!! nei å nei!!!

Øhh...hva sier du? En fra Ryanair? Ahum... javel.... ok...

ZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :zzz
 
Velkommen skal de være selv om jeg aldri kommer til å sette mine ben i et Ryanairfly..... Lufta kan være for alle
 
Norsk luftfart går da bra, med stort sett fornuftige priser, godt tilbud og til tider godkjent fortjeneste. Så her trengs ikke noe hjelp fra Fraudair

Enkelt og greit og helt enig.

Hvor mange flere ganger gidder journalistene å gå på PR triksene deres??!
 
Norsk luftfart går da bra, med stort sett fornuftige priser, godt tilbud og til tider godkjent fortjeneste. Så her trengs ikke noe hjelp fra Fraudair

Helt enig.
Både SAS og Widerøe går så det gviner, og Norwegian vokser som aldri før.
Ingen grunn til å få en aktør til på banen. ;)
 
Men... nå er det jo vedtatt at man ikke bedriver sosial dumping her i norge og at alle trailer-sjåfører, rørleggere, blåbærplukkere og sånt skal ha OK lønn, så må vel det samme gjelde for Ryanair om de vil gjøre noe her og?

-A
 
Går norsk luftfart bra?
SAS tjener ikke penger og vurderer nedleggelse av langruter og si opp ytterligere personal. Norwegian har til dags dato ikke tjent penger på drift. Widerøe er heleid av SAS og må klare seg alene viss SAS velter. Når tror jeg aldri at SAS forsvinner men de kommer ikke til å fortsette som idag.
Hvis norsk luftfart skal fortsette i Ryanairånd tror jeg t.o.m. NSB kan begynne å smile.
 
Det er ikke vanskelig å drive flyselskap hvis du får staten (ved Avinor) til å subsidiere landingsavgiftene dine med 80% - og dermed sende regningen til de andre flyselskapene.

At FR har fått veldig gode betingelser på miniflyplasser der ingen andre flyr er så, at de vil ha særbehandling av statlige norske flyplasser, som nærmest yter en offentlig tjeneste, er noe annet.

Om en privat flyplass, som Torp, ønsker å gi en god kunde kvantumsrabatt er derimot en annen sak, såfremt konkurransemyndighetene ikke finner at denne aktørenmisbruker sin posisjon til predatorisk adferd på konkurrentene.

Det ideelle hadde vært å ha konkurrerende flyplasser i alle større byer, ikke bare rundt Oslofjorden, men så lenge det ikke er marked for det, er et offentlig monopol bedre enn et privat.
 
Går norsk luftfart bra?
SAS tjener ikke penger og vurderer nedleggelse av langruter og si opp ytterligere personal. Norwegian har til dags dato ikke tjent penger på drift. Widerøe er heleid av SAS og må klare seg alene viss SAS velter. Når tror jeg aldri at SAS forsvinner men de kommer ikke til å fortsette som idag.
Hvis norsk luftfart skal fortsette i Ryanairånd tror jeg t.o.m. NSB kan begynne å smile.

De norske rutene til både SAS og Norwegian går jo faktisk ikke så aller værst

Hva SAS sine langruter har med norsk luftfart å gjøre ser jeg heller ikke bortsett fra flere av flyene er på norsk register. På tross av dårlige tider så går per dags dato norsk luftfart, tenker da på primært på innenriks som Fraudair snakker om her, ikke så aller værst
 
Back
Top