Ryanair: Slik skal vi redde norsk luftfart

Hele diskusjonen er egentlig meningsløs. For at Ryanair skal komme MÅ avgiftene på norske flyplasser settes ned. Det er forutsetningen.

Vi har en rød/grønn regjering som det ser ut som kommer til å fortsette etter valget. De kommer ALDRI til å forandre avgiftsstrukturen slik vi kjenner den idag, det er bred enighet om at de store flyplassene subsidierer de mindre i vårt lange land.

Selv om man f.eks skulle få en Høyre/FrP-regjering tviler jeg på at dette blir rokket ved, landet vårt har hatt borgerlige regjeringen tidligere som ikke har løftet en finger for å forandre på systemet.

Siden Ryanairs forutsetning ikke kommer til og oppfylles, kommer ikke Ryanair til å fly norsk innenriks. Så enkelt er det, med mindre Ryanair tar bort sin forutsetning. Og det tviler jeg sterkt på, lavere avgifter har de stått knallhardt på hele veien og er eksempelvis grunnen til at de ikke flyr på CPH.

Siden Ryanairs forutsetning ikke kommer til og oppfylles, kommer ikke Ryanair til å fly norsk innenriks. Så enkelt er det, med mindre Ryanair tar bort sin forutsetning. Og det tviler jeg sterkt på, lavere avgifter har de stått knallhardt på hele veien og er eksempelvis grunnen til at de ikke flyr på CPH.

Og siden FR vet dette så kan de si omtrent hva de vil for de vet at ikke det blir nødvendig å oppfylle eventuelle løfter.

Og siden FR vet dette så kan de si omtrent hva de vil for de vet at ikke det blir nødvendig å oppfylle eventuelle løfter.

Nettopp, de kan egentlig si hva som helst. Det er jo trolig bare et forsøk på å få "gratisreklame". Og det funket.

Men det hadde vært interessant å se hva som hadde skjedd om innenriksmarkedet fikk en slik tilvekst. Trolig hadde det vel endt med katastrofe for en eller flere aktører.

Back