Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

Discus

Galley Slave
Medlem
Ryanair, Europe’s largest low fare airline today (27 July) announced a Q1 Net Profit of €136.5m, a €115.5m (550%) increase over last year’s Q1 figure. Total revenues were flat due to an 11% rise in traffic being offset by a 13% decline in average fares. Unit costs fell by 26% due to lower fuel prices (excluding fuel they fell by 5%) and reductions in staff, airport and handling costs.

http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=jul&story=fin-en-270709

Også på norsk hos e24:
Lavprisgiganten Ryanair leverte et resultat etter skatt på 136,5 millioner euro (1,2 milliarder kroner) for første kvartal i år. Det melder nyhetsbyrået Reuters.
http://e24.no/utenriks/article3187849.ece


Analysen overlates til forumets økonomer og tallknusere
 
Bra tall dette, men samtidig som antall pax øker, så holder revenue seg på samme nivå som i fjor. Men 1.6m pax i økning mens revenue er ned med €2.2m.

Og gjennomsnitts billettpris var ned med 13%, men det tar man vel igjen når man har innført gebyr for å sjekke inn på enhver flygning. Det gir jo 9450kr per flygning, i tillegg til billetten og andre gebyr man kan pådra seg. Da er det jo ganske selvklart at man kan senke prisen på billetten når man tar igjen andre plasser.
 
Re: Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

Det er rigtig mange fly de skal have leveret de næste 2½ år, nærmest et skræmmende tal.

7. Capital commitments

At June 30, 2009 Ryanair had an operating fleet of 196 Boeing 737-800 aircraft. It also had firm orders for an additional 116 Boeing 737-800's. The delivery of these firm order aircraft will increase the fleet size (net of planned disposals) to 292 aircraft by March 31, 2012.

http://www.londonstockexchange.com/...rket-news-detail.html?announcementId=10122939
 
Med så mange fly på bestilling skal vi nok ikke se bort fra at Ryanair kommer til å satse på flygninger innen andre kontinenter.
 
FR kvitter seg vel med maskiner nesten like fort som de får inn nye, og tjener så vidt jeg vet på det også :8:
 
Re: Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

FR kvitter seg vel med maskiner nesten like fort som de får inn nye, og tjener så vidt jeg vet på det også :8:
Inte enligt kvartalsrapporten.

At June 30, 2009 Ryanair had an operating fleet of 196 Boeing 737-800 aircraft. It also had firm orders for an additional 116 Boeing 737-800’s. The delivery of these firm order aircraft will increase the fleet size (net of planned disposals) to 292 aircraft by March 31, 2012.

Det innebär ju att på mindre än tre år ska de öka med 50 % EFTER försäljning av äldre plan (20 st)...
 
Re: Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

Det må jo bli en base i Norge etterhvert med så mange fly i bestilling!

Ryanair har skjønt det er mye billigere å fly inn tilk Norge fra baser i utlandet. Derfor blir det nok ingen baser i Norge slik situasjonen ser ut idag. Fraudair har vel snart 20 ruter til TRF uten at de har giddet å ha noen base der ennå
 
Re: Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

1,2 milliarder i overskudd på et kvartal høres vel bra ut det, i disse krisetider.
Men så var det påske i andre kvartal da.
;)
 
+ tall er jo alltid hyggelige, men er ikke dette omtrent samme overskudd pr fly som dy hadde ?
 
Re: Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

Ryanair har skjønt det er mye billigere å fly inn tilk Norge fra baser i utlandet. Derfor blir det nok ingen baser i Norge slik situasjonen ser ut idag. Fraudair har vel snart 20 ruter til TRF uten at de har giddet å ha noen base der ennå

Og i Norge finnes foreningskulturen etc....not good.
 
Re: Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

Og i Norge finnes foreningskulturen etc....not good.

Akkurat. Og det er sikkert derfor de har valgt å legge base i Sverige, Tyskland osv.
Ackurat imm...
Det är nog snarare en fråga om lönenivå och "marknadsföringsbidrag" från lokala intressenter. Möjligen kan det att Norge inte är med i EU (endast EES) spela någon roll, men det tror jag inte.
 
Re: Ryanair Q1-resultat +€136.5 mill

Og i Norge finnes foreningskulturen etc....not good.

De har ikke ansatt lærlinger ennå da ;)

Alle er veldig bekymret for arbeidsforholdene i i Ryanair, men det er nok av utnyttet arbeidskraft her i Norge også. Bare se på disse fagarbeiderene fra øst-europa.
 
Back
Top