Ryanair-passasjer klaget på maten, ble hentet av politiet

Re: Ryanair-passasjer klaget på maten, ble hentet av politiet

Morsom diskusjon mellom den nevnte pax og FR.. At politiet dukker opp med 3 tjenestemenn sier mer om ressursbruken på en sandwich enn selve saken. Dette kunne glatt ha blitt ordnet på en fornuftig måte, men når to kverulanter møtes blir det trøbbel. Hadde det vært meg ville jeg kastet maten og bedt om en øl i stedet.

Det er en grunn til at jeg bare flyr SAS, da får jeg varme rundstykker og det med ett herlig smil :) (og uten å bli lagt i jern på OSL om den ikke helt stiller til forventningene)

Det gjør du kun på morgenen hvis det er frokosten du mener. Men der er det vel et rundstykke innpakket i plast... Resten av dagen er det sandwhicher tilsalgs, av akkurat samme type som DY selger ombord, freshly made by Gate Gourmet. Og der er kvaliteten hevet flere hakk den senere tid. :)

Helt utrolig at en diskusjon ombord skal ende på denne måte.....utenkelig i min verden i allefall.

[...]Hadde det vært meg ville jeg kastet maten og bedt om en øl i stedet. [...]

Veldig bra. :lol:

Ellers vet vi jo av nylig erfaring at det er helt greit å kaste bort politiets tid og penger, så lenge revisoren i Dublin ikke taper en cent.

Resten av dagen er det sandwhicher tilsalgs, av akkurat samme type som DY selger ombord, freshly made by Gate Gourmet. Og der er kvaliteten hevet flere hakk den senere tid. :)

Aha, der de kommer fra. Lurte litt på hvorfor det stod en nederlandsk adresse på pakka.

Aha ! Historien er jo også bekreftet av politiet, så da må det være en stor grad av sannhet i det, vel? Det var vel en sliten flyvertinne som ikke var vant til kravstore kunder. Og det er jo også nokså unaturlig å be om erstatning for mat man har kjøpt om bord i et fly. Politiet på Rygge har vel ikke så mye å gjøre, så dette ble jo en morsom historie, egentlig.
Kan en flykaptein tilkalle politiet på dette grunnlaget uten at det får konsekvenser? Her bør han jo få en bot samt at politiet bør fakturere kostnader. I kjent "FR stil" bør dette samlet kunne beløpe seg i hundretusenkroners klassen.

1. Även jag tycker det är helt sjukt att FR kallar på polis för detta (och dessutom inte får någon kostnad för det)
2. Att proväta en smörgås utan att betala och sedan vägra betala eller kräva utbyte är väl ändå att ta i. Om personalen hade svarat: "Du får reklamera varan via brev till vårt kontor i Dublin" så hade det inte varit olagligt bara osmidigt. Med den kostnadskontroll som FR har så lär de inte låta first line personal sköta reklamationer.
3 Varför kallar personalen på polis? Ja, min GISSNING är att de gör det eftersom passageraren inte lyder de order som han får från besättningen. Jämför med at någon röker på flyget trots tillsägelse, då kallas också på polis...
Nåja, vill man äta något som är i närheten av mat på flyg (FR eller SAS i ekonomiklass för den delen också) så bör man antingen ha med sig egen mat (pastsallad med mozarella är gott :)) eller äta på flygplatsen. Maten som säljs ombord kan både smaka illa eller redan vara slutsåld :)

Får håpe ikke politiet legger bort saken mot Ryanair.

FR eller flyvertinnen/verten? Typisk at hvis det er negativt om Ryanair er det selskapet og ikke personen! Syntes det selv er tragisk å ringe politiet, men savner en tanke om at det faktisk kan være flyvertinnen/verten som gjorde feil og ikke Ryanair!

Er foresten LSG som har catering på Ryanairs basefly på Rygge!

En ting er sikkert, og det er at Ryanair her har utnyttet muligheten til og tilkalle politiet til en "situasjon", uten og fortelle hva det gjaldt, nemlig en privatrettslig konflikt der politiet har null jurisdiksjon...

Hvis bare et par tre passasjerer til velger å klage på den samme "maten", så kan vi fort få en fin "ulv! ulv!"-effekt, der politiet til slutt ikke reagerer. Da har man plutselig gratis servering hos Ryanair ;)

Typisk at hvis det er negativt om Ryanair er det selskapet og ikke personen! Syntes det selv er tragisk å ringe politiet, men savner en tanke om at det faktisk kan være flyvertinnen/verten som gjorde feil og ikke Ryanair!

Det er ikke noe rart så lenge Ryanair støtter de ombord og dermed er måten de agerte på ifølge policy til selskapet.

Det er ikke noe rart så lenge Ryanair støtter de ombord og dermed er måten de agerte på ifølge policy til selskapet.

Tja, det er vel kapteinen som "bestiller" politi ved ankomst, og han sitter jo i cockpit og flyr. Han blir vel nødt til å ta en eventuell beskjed om unruly passenger fra cabin attendant for god fisk og act'e deretter, uten egentlig å kunne ta stilling til det selv.

Handlede denne sandwich sag ikke om en "freshly" mad sandwich ???
En freshly made sandwich er vel fremstillet samme dag og ikke et produkt
som er vacuum pakket og måske fremstillet mere end 30 dage tidligere ?
Hilsen
Ole

Back