Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Det hele er vel så enkelt som at alle er smarte som velger det som passer de best :-)
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Står t.o.m. på boarding pass:
EU Reg 261–Article 14.1
Ifyou are denied boarding or if
your flight is cancelled or delayed for at least two hours, ask
at the Ryanair desk or view online the text stating your rights,
particularly with regard to compensation and assistance.

Ha LITT resepekt for Ryanair OJB så får du kanskje litt respekt tilbake fra meg. ;)
Tja respekt og respekt...Det har jeg for den måde FR flyver, ofte til tiden , men i samme øjeblik FR f.ex diverter, ja så opstår der store tvister. F.ex er der jo exemplet fra Kanarie øerne..FR diverter til en anden ø, og gæsterne måtte selv sørge for at komme videre..
Jeg kan også sagtens respektere FR, men synes det er mega svært at gennemskue deres priser....Du skal ikke vælge til, du skal vælge fra...
F.ex er du bruger af kørestol skal du betale extra...Det er vel urimeligt.
Hilsen
Ole
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

imm, det er vel ingen som betviler at Ryanair er proffe. De kan gå ut og si at "nå reduserer vi prisene på flybillettene med €2" samtidig som de øker gebyrene med €5 og de kommer unna med det hver gang. Dét er imponerende.

Jeg er ikke sikker på om Ryanair "slipper unna" slike stunt. Strengt tatt synes jeg at jeg hører lite om Ryanair, med tanke på hvor store de er. Kundene deres er nok også forholdsvis godt klar over totalprisen.

Det må være lov til å si at man ikke liker Ryanairs metoder for å få det til. Ja, de tjener gode penger, og ja de har lave priser. Men, på samme måte som Grandiosa er Norges mest solgte frossenpizza, så betyr ikke det nødvendigvis at det er god og næringsrik mat. ;-)

Huhm? Er SAS-kampanjen over? Jeg var da helt sikker på at det inntil nylig var den eneste maten du gikk god for...
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Hva er det egentlige kundesegmentet for FR?
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Jeg vil vel foreslå at man gjør det så enkelt at man respekterer andres valg av transportør, og ha så pass tiltro til de reisende at de faktisk evner å gjøre seg opp en helhetlig vurdering av hvordan de ønsker å reise.

Joda, men det betyr ikke at man ikke kan mene de gjør et dårlig valg for det, på samme måte som jeg mener alle som hører på country har dårlig musikksmak;) Jeg sier dermed ikke er noe galt i det, men forbeholder meg retten til å rynke på nesen over det
 
Last edited:
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Tja respekt og respekt...Det har jeg for den måde FR flyver, ofte til tiden , men i samme øjeblik FR f.ex diverter, ja så opstår der store tvister. F.ex er der jo exemplet fra Kanarie øerne..FR diverter til en anden ø, og gæsterne måtte selv sørge for at komme videre..
Jeg kan også sagtens respektere FR, men synes det er mega svært at gennemskue deres priser....Du skal ikke vælge til, du skal vælge fra...
F.ex er du bruger af kørestol skal du betale extra...Det er vel urimeligt.
Hilsen
Ole

Nej det stämmer inte. Den som har med rullstol på FR betalar INTE extra för det. Lita på en som har åkt med rullstol på FR mer än 10 gånger...
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Joda, men det betyr ikke at man ikke kan mene de gjør et dårlig valg for det, på samme måte som jeg mener alle som hører på country har dårlig musikksmak;) Jeg sier dermed ikke er noe galt i det, men forbeholder meg retten til å rynke på nesen over det

Det synes jeg du skal få lov til - Country & Western musikk er jo forferdelig.....:)

Hva angår transportørvalg derimot.....:D Neida, jeg er enig med deg i at du selvsagt skal få mene det du vil, men mitt poeng er at enkelte til stadighet trekker frem alle disse gebyrene, lokaliseringen til flyplassene FR flyr til & lang transfertid til/fra, så synes jeg man legger seg vel mye oppi andres valg uten at man har noen som helst forutsetning til å gjøre det. Den to enkeltstrekningene jeg har fløyet med FR (Stansted-Salzburg t/r for 4 år siden) passet flyplassen STN meg litt mindre bra enn om jeg kunnet fløyet fra LBA. Prisen var derimot så lav at vi kastet oss i bilen og kjørte til STN. Bonusen var at jeg/vi fikk oss noen timer på Imperial War Museum Duxford. Jeg var klar over hva reisen faktisk kostet, hvor lang reisetid jeg hadde til/fra flyplassen, osv.. Det tror jeg er tilfellet for de aller fleste av FRs kunder.
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

fxxx off! (unnskyld ordbruken)

Samme EU regler som gjelder for alle flyselskap. Ryanair er store og har alltid back-up kapasitet om noe skulle gå galt, de har helt nye fly med lite bugs og tar godt vare på sine passasjerer.

Står t.o.m. på boarding pass:
EU Reg 261–Article 14.1
Ifyou are denied boarding or if
your flight is cancelled or delayed for at least two hours, ask
at the Ryanair desk or view online the text stating your rights,
particularly with regard to compensation and assistance.

Ha LITT resepekt for Ryanair OJB så får du kanskje litt respekt tilbake fra meg. ;)

Ordbruken er ikke unnskyldt.
Boardingpass påskrift eller ei, mange mainline selskaper har en helt annen erfaring med å håndtere driftsforstyrrelser og gjør dette bedre enn Ryanair og andre LCC selskaper.
Hvor leser du at jeg tilsynelatende ikke har respekt for Ryanair?
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Herregud!! Hvorfor må alle poster om FR utvikle seg på den akkurat samme måten?

Kan vi ikke diskutere temaet, istedenfor å spy ut galle og forklare hvorfor man selv ikke nedverdiger seg til å fly noe så folkelig, uetisk og lavstatus som FR?
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Nej det stämmer inte. Den som har med rullstol på FR betalar INTE extra för det. Lita på en som har åkt med rullstol på FR mer än 10 gånger...
Det er jo godt, når det fungerer...
Ved at der et par gange her i AAR er opkrævet betaling for WCHR, idet kunden havde FRAVALGT denne service
Hilsen
Ole
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Det er jo godt, når det fungerer...
Ved at der et par gange her i AAR er opkrævet betaling for WCHR, idet kunden havde FRAVALGT denne service
Hilsen
Ole

Det bør rapporteres til Ryanair. De tar ikke betalt for å hjelpe folk som sitter i rullestol eller har behov for annen asssistanse. Det vet alle som jobber med selskapet utmerket godt. Ryanair har solide rutiner på dette området.

Hvis historiene du har hørt er sanne (noe jeg tviler på), bør handlingagenten rapporteres. Hvem har handling i Aarhus?


EDIT:
Litt on topic stoff: Det er verdt å merke seg at over 70% av Ryanairs passasjerer nå reiser uten innsjekket bagasje.
For oss som jobber med selskapet har verdagen blitt en helt annen, også litt på grunn av 100% internett innsjekk.
 
Last edited:
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Jeg vil ikke kommentere om det er riktig / klok eller noe annet a fly med Ryanair. Jeg tror 65 Million passajerer i ar taler for seg selv. De som velger a fly med FR har sine grunner og dette bör man har en visst respekt for og ikke peke med finger pa dem som pa Saulus og Paulus.

Ryanair hever sine gebyrer og utnytter betalings-vilje av sine kunder. Akkurat er dette ingen annen ting enn nettverkselskaper gjör med sine billetter og yield management. Her styrer FR inntjening via gebyrer. Og - siden de aller fleste er villige a betale for dette - funkter dette bra. (Ellers vil de ikke har hatt disse 65 Mio Pax i 2009)

Om det er en klok strategi a öke bagasjegebyrer er jeg i tvil om. Jeg tror United har funnet en golden nugget med sine Baggage fee waiver fee. Dette er noe som koster en spenn en gang men binder en kunde til selskap. Ergo vil dette kunde vil vaere villige a betale for en UA billett som om en annen konkurrent er litt billigere siden han/hun vil jo utnytte sitt "baggage flat rate".

Det er pa tida at man anerkjenner at gebyrer vil vaere fremtida i luftfarten, ogsa i Europa. De tradisjonelle aktörer har store problemer a finne seg til dette virkeligheten, fordi dette har mange upene konsekvensre. Produkt unbundling er bare en av dette. Nye tjenester med mer-verdi er en annen og konkurransen fra Gulf som tilbyr alt inkl. er nok en aspekt av dette. Likevel taler yield trends hos BA, SK og LH en entydelig sprak.
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Det er jo godt, når det fungerer...
Ved at der et par gange her i AAR er opkrævet betaling for WCHR, idet kunden havde FRAVALGT denne service
Hilsen
Ole

FR är mig veterligen det enda bolaget där man kan boka assistans online. De andra jag har rest med (SAS, Spanair, Lufthansa, BA) kräver att man tar kontakt per telefon eller annat sätt och tar sedan upp till 48 timmar på sig att bekräfta att man kan få åka med rullstol.
På FR så får man välja TILL (inte välja bort) assistans av olika slag vid bokningstillfället. Det har fungerat utmärkt för mig och min dotter när vi har åkt med dem, senast så sent som i lördags till Girona från Skavsta.
Vad gäller vad som händer vid problem med resa med FR så må man nog vara beredd på att klara utlägg på egen hand för att senare begära ersättning av FR. Men de gör ganska mycket för att lösa problemen först. Två gånger (av drygt 50) har jag varit med om FR flyg som har fått tekniska problem. Båda gångerna löstes det med ersättningsflyg och jag kom hem, visserligen något senare men ända hem...
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Hva er det egentlige kundesegmentet for FR?

Det blir stadig vekk observert ambassadebiler på Rygge som leverer og henter passasjerer.

Det virkelige diplomat-livet har kanskje fjernet seg fra Kirkvaag, Lystad og Mjøens "Diplomatix". Det er vel lite kaviar og campagne hos Ryanair? (Eller kanskje campagne til salgs?)
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

Kan de som ikke vil fly med Ryanair på grunn av de ansattes betingelser, og fordi de ødelegger markedet, med hånden på hjertet si at de tenker på dette når de handler alle andre ting enn flyreiser?? Jeg bare spør...

Så langt som mulig; JA!
("som mulig" = jeg har tilstrekkelig kjennskap til "status quo", og det finnes alternativer)
 
Re: Ryanair øker bagasjegebyret - i høysesong!

For min del så kjøpte jeg Ryanair biletter i mars og betalte 15 euro for kofferten for vår reise i juli.
Det spennende nå er om de kommer til å "etterfakturerere" meg for 5 euro:old
 
Back
Top