Ryanair øker avgiftene

Re: Ryanair øker avgiftene

Det er om ikke annet ærlig - i motsetning til NBs såkalte "miljøavgifter".

Ryanair sier at de ikke vil at folk skal ta med bagasje, og derfor denne regelen. Det er jo helt hinsides - driver man flyselskap er det for å tjene penger på at folk reiser hjemmefra - på jobb og ferie. Men forutsetningen for å kunne reise er jo at man kan ta med seg litt til og fra reisen... Hinsides!

Uten bagasje? Satser de på å bli business airline på sikt...

Mange av destinasjonene til Ryanair er vel typisk helgetur-destinasjoner. Da greier man seg fint uten dress og blanke sko, guttærr. Dermed greier det seg bra med håndbagasje.

Og selv om det er de faste Ryanair-motstanderne som arrig varsler (igjen) at de ikke vil fly med selskapet, så er det altså mer enn nok av andre som bruker det. Illsinte markeringer mot irene begynner å bli en smule patetiske ...

Og selv om det er de faste Ryanair-motstanderne som arrig varsler (igjen) at de ikke vil fly med selskapet, så er det altså mer enn nok av andre som bruker det. Illsinte markeringer mot irene begynner å bli en smule patetiske ...

Akkurat som alle hysteriske hyl her og andre steder om SAS.

Men det er et men her. Det er heller ikke så rent lite om enn morsomt. Jeg har nettopp booket en litt morsom trekant for tre herrer i sine beste kilo og på en av sektorene valgte jeg det såkalte høykostselskapet SAS framfor det såkalte lavprisalternativet Sterling fordi prisen var lavere når du tok med alt ekstra. Jeg har overhodet ingenting i mot Ryanair og har flydd dem mer enn mange her på forumet siden første gangen i 1998, men jeg sjekker alltid prisen mot andre selskaper der også. Igjen er det et men og det er at jeg sjekker prisen dør til dør og regner inn ekstrakostnadene jeg har med Ryanair og legger på en pris for uleilighet med flyplasser langt unna dit jeg skal. Det er sjelden Ryanair topper den kalkylen, men det skjer. For meg er Torp for langt unna. Hadde jeg bodd i Asker eller Drammen ville kalkylen sett annerledes ut.

Når dét er sagt blir det en tur TRF-PIK, men da er turen poenget.

90 prosent av forumets medlemmer klarer trolig å gjøre et slikt rengestykke, men andelen er trolig mye lavere blant "røkla". Derfor er det greit at "røkla" får vite om det. Det jeg stusser mest på er at man setter grensen på 10 kg når man påstår at man vil unngå innsjekket bagasje. Har ikke DY 15 kg? 10 kg er for lite for meg når jeg kommer hjem fra Berlin med andebryst og fra London med Stilton.

Men hvorfor ta Stilton når man kan kjøpes nesten overalt her i Norge, AirbusTero? ;)

Mange av destinasjonene til Ryanair er vel typisk helgetur-destinasjoner. Da greier man seg fint uten dress og blanke sko, guttærr. Dermed greier det seg bra med håndbagasje.

Ja, mange destinasjoner er helge destinasjoner, saann som Milano, Marseille /Provence, Pisa og Madrid :rolleyes:

Jeg vet ihvertfall at naar jeg drar til slike destinasjoner, blir jeg en stund og har med ihvertfall en koffert til innsjekk.

Det som er patetisk her er aa tro at nordmenn i Oslo omraadet ikke kan regne. Dersom du velger f.eks. SAS til de ovennevnte destinasjonene, vil man spare over 400 spenn hver vei, altsaa nesten 850 kroner totalt dersom du sjekker to kofferter. Jeg tror folk i Oslo omraadet naa vil telle paa knappene og at de vil finne ut at det overhodet ikke er noe aa spare paa aa humpe paa bussen i timesvis, bli behandlet som kveg og bli ribba for over 400 bob for aa sjekke inn en koffert t/r.

Med dette trekket tror jeg det vil faa en negativ effekt ogsaa for andre enn folk som meg som ikke reiser med Ryanair av prinsipp

Akkurat som alle hysteriske hyl her og andre steder om SAS.

Men det er et men her. Det er heller ikke så rent lite om enn morsomt. Jeg har nettopp booket en litt morsom trekant for tre herrer i sine beste kilo og på en av sektorene valgte jeg det såkalte høykostselskapet SAS framfor det såkalte lavprisalternativet Sterling fordi prisen var lavere når du tok med alt ekstra. Jeg har overhodet ingenting i mot Ryanair og har flydd dem mer enn mange her på forumet siden første gangen i 1998, men jeg sjekker alltid prisen mot andre selskaper der også. Igjen er det et men og det er at jeg sjekker prisen dør til dør og regner inn ekstrakostnadene jeg har med Ryanair og legger på en pris for uleilighet med flyplasser langt unna dit jeg skal. Det er sjelden Ryanair topper den kalkylen, men det skjer. For meg er Torp for langt unna. Hadde jeg bodd i Asker eller Drammen ville kalkylen sett annerledes ut.

Når dét er sagt blir det en tur TRF-PIK, men da er turen poenget.

Og hva blir routingen i år? ;)

Det er mulig det er noe feil med meg, men mitt favorittflyselskap er til en hver tid det som byr meg det beste snittet av rutetider, priser og service i avvikssituasjoner.

Men i denne tråden koker det igjen opp rundt Ryan. Er det bare følelser, er det bare fordommer. Jeg har lest mye om Ryan her på forumet, men saklige, velfunderte og ikke minst veldokumneterte innlegg på hvorfor de er så ille, kan jeg ikke huske å ha sett.

Kanskje noen kan hjelpe?

Men i denne tråden koker det igjen opp rundt Ryan. Er det bare følelser, er det bare fordommer. Jeg har lest mye om Ryan her på forumet, men saklige, velfunderte og ikke minst veldokumneterte innlegg på hvorfor de er så ille, kan jeg ikke huske å ha sett.

Kanskje noen kan hjelpe?

Hvor saklig vil du egentlig at jeg skal være? :cry: Jeg prøvde å være veldig saklig over, jeg...

Herregud og huff... For ett bråta av flyselskap...:angry::drunk:
Godt en ikke lider av Ryanair-syndromet...

MEN..skal en fly på Ryanair's rutenett, så trenger en jo ikke pakke som at en skulle tro en skulle emigrere.. :p Flyr ikke akkurat til fjernere strøk...

Huff... Ja. Disse ser hver eneste bidigste mulighet.
Ikke rart konkurransen er hard.
Lurer på om DY og SK har vurdert å legge inn "avgift" på å sjekke inn på skranke.
Det hadde blitt for hjerterått.
Tenk deg de som virkelig *må* på skranke grunnet API og andre komplekse online-transfer greier?

Back