Siste fra Rygge; "Ryanair bløffer".
http://www.moss-avis.no/nyheter/tid...ffer-om-lonns-og-arbeidsbetingelser-1.6124355
Ligger også på www.hangar.no
Ingen nordmenn har råd til å jobbe for Ryanair med Ryggebase, 10 000,-Euro i året for kabinansatte.
Irske arbeidsbestemmelser gjelder.
Fylkeskommunen, som deleier i lufthavnen, har ingen kommentar.
Så lenge billletten er billig spiller det vel ingen rolle at alle norske lover og regler gjeldende arbeidslivet blir brutt?
Så lenge billletten er billig spiller det vel ingen rolle at alle norske lover og regler gjeldende arbeidslivet blir brutt?
Alle norske lover & regler brutt...? Har vi noen dommer å vise til som underbygger dette?
Forøvrig er det kanskje et poeng å utvide denne tråden til ikke bare å inkludere FR sin kamp mot myndighetene, for så vidt meg bekjent er det en del flere selskaper som har vært i kamp med myndigheter (kartellsaker, ulovlig markedsdeling osv.), men det er kanskje ikke så interessant...
tror da helt sikkert at de sager du hentyder til, er diskuteret en hel del herinde, disse sager er vel også afsluttet, men du kan jo åbne en ny tråd om du vil....Denne er som skrevet om FR og DERES kampe, og ikke andre selskaber
Hilsen
Ole
moderator
Nå har tråstarter laget en tråd om Ryanair sine strider, så da kunne det vært fint om man klarte å holde seg til tema, så får man heller diskutere andre tema i andre tråder
/moderator
Oj, så overraskende at det er Jon Gran som står bak artikkelen…
Fyren har helt åpenlyst en slags vendetta mot hele flyplassen.
Han bor kanskje på Larkollen, og liker ikke lyden av småfly/helikoptere fra tid til annen?
Det er vel det samme i Frankrig, tænker jeg...Relevant!
Ser ut som skattemyndighetene i UK vil ha sin del av kaka: http://www.pprune.org/terms-endearment/446614-watch-out-ryr-other-not-really-self-employed.html
Relevant!
Ser ut som skattemyndighetene i UK vil ha sin del av kaka: http://www.pprune.org/terms-endearment/446614-watch-out-ryr-other-not-really-self-employed.html
Det er vel det samme i Frankrig, tænker jeg...
Hilsen
Ole
Godt nok ikke en kamp mod myndigheder, men mod medarbejder og fagforening. Dette bekræfter vel de metoder FR bruger for at skræmme medarbejderne til ikke at være medlem af fagforeninger.
Jeg trodde dette skulle være en tråd om FRs kamp mot diverse myndigheter. At FR ikke liker fagforeninger er en godt kjent sak (og det kan man like eller ikke like - jeg liker ikke holdningen), men ikke så relevant i forhold til det tråden dreier seg om. Men hei, det er jo FR og til og med negativt nytt for dem, så da er det sikkert greit. Kanskje vi også skulle begynne å poste effektene av FRs avtaler med myndigheter som resulterer i nye ruter her også...?
Dette er ille - alle bør ha mulighet og rettighet til å organisere seg.Når man ved der hænger fyringstrusler i luften hvis man er organiseret, så er der jo ikke mange som tør at gøre det. Denne sag er første skridt på vejen for at finde The smoking gun der kan bevise at vilkårene reelt er sådan.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.